• Ekka

Brudgum och viktminskning

Är det inte ganska ovanligt att man som kille försöker gå ner i vikt just till sitt bröllop? Kanske beror på att kläderna man har vid bröllopet skiljer sig en del mellan brud och brudgum, eller så är det bara att man inte pratar lika mycket om det?

Jag ska iaf gifta mig i slutet på sommaren och tänker försöka gå ner 15 kg till dess. Har väl inte så mycket med själva giftemålet att göra, men känns bra med ett tydligt datum och vikt som mål. Sen är det ju kul att se så bra som möjligt ut när man står i centrum en hel dag, även som man.

• Svar på tråden Brudgum och viktminskning
  • Tant Pernilla

Bra jobbat! Man ska ta det lite lugnt och inte bli för ambitiös, för då är risken stor att man tröttnar snabbt.

• Ekka

Då har det gått en vecka och första invägningen, tappat 2,2 kilo. Det är tydligen vanligt att man tappar lite fortare i början eftersom man förlorar lite vätska när man äter mindre. Har gått mycket lättare än väntat.

Fortsätter det i den här takten går jag rätt snart över till att bara byta ut en måltid per dag mot pulvret, men några veckor till blir det som nu 2 pulvermåltider, 2 frukter och 1 måltid enligt kostrådgivningen.

• Fru Kirta

Tant Pernilla, jag tror inte övervikt i sig är farligare hos män, det är bara det att män utvecklar oftare sk.äppelfettma, och det är farlige för hjärtat och blodkärlen.
    Ekka, lycka till!

• brudimaj

Minman gick ner innan bröllopet. Han är 188 lång och vägde då 112 kilo. Han tyckte som du stt det kändes br atat ha ett mål.
    Jag gick också in för attgår ner.
    jag gick ner 8 kilo, han till...99 tror jag det va. Han fortsätter att gå ner, jag har dock gått upp 3 kilo... nu ljuger jag..4 kilo!
    Vi promenerade 4 dar i veckan, åt halva tallriken grönsaker (alla sorter, bönor, broccoli, sallad) och tog bort smör, vitt bröd, stekmargarin osv. Inget snacks och bara ligtdricka om ens det. Max 2 glas vin ung per månad. Och FRUKT!
    Funkade för oss jättebra!
    Lycka till med dina dieter!

• Ekka

Tack för allt stöd! Imorgon är det fredag igen och dags för ny vägning. Svårt att låta bli att springa och väga sig varje dag, men har lovat mig själv att fredag morgon är det vägning och bara då. Tror jag kan bli lite väl besatt annars.

Men det känns att det är stor skillnad och börjar synas i spegeln och känns på byxorna så jag är förhoppningsfull.

• brudimaj

Vi jagar nu en helt ny garderob till min man!
    Hans jeans är alldeles för stora. Vi va i en affär härom dagen och fick ett par snygga jeans av tjejen som jobbar där att prova. Dom satt jättebra, snygg färg, inte så mycket slitna och färdiga veck, inga "kaffefläckar" som vi kallar det utan snygga!
    Dom blev det, sattt jättebra och lagom att töja på så blir det perfekta.
    När vi stod i kassan sa min man, helt allvarligt, "-men , det här är ju storlek 34 det går ju inte!" så kan det bli

• Anna-Maja

Många av de män som jag känner såg till att hålla sig extra hälsosamma tiden före bröllopet. Så så ovanligt är det nog inte. Endel var redan smala, men tränade lite extra, andra gick ner i vikt också.
    Lycka till!

• Ekka

1,6 kg ner blev det vecka två, dvs nästan 4 kg ner sen jag började för exakt 2 veckor sen. Inga problem alls.

Fortsätter med 2 pulver per dag och 1 riktig måltid enligt rådgivningen minst en vecka till. Men ska börja äta lite mer fritt en dag i veckan för motivationens skull. Går ju så fort ändå, så jag har "råd" att unna mig lite 1 dag av 7 verkar det som.

• Ellte

Om jag får komma med ett tips så är det att strunta i extravaganserna innan du nått ditt mål... 15 kilo är du snart av med i den takt du håller nu MEN om du börjar "fuska", om så ens bara en dag i veckan, kommer det gå långsammare och tro mig...då attans försvinner motivationen!

Kan du hålla snittet på 1,5 kilo/vecka vilket absolut inte är otroligt är du "färdig" redan i slutet av mars :) Sedan har du flera månader på dig att lära dig att äta "normalt" och röra på dig för att hålla vikten :)

Vill absolut inte wesserbissra, det är bara min erfarenhet. GRATTIS till två lyckade första veckor och lycka till framöver! :)

Svar på tråden Brudgum och viktminskning