Inlägg från: martins pingla |Visa alla inlägg
  • martins pingla

bt träff Göteborg 2

Hej tjejer!

Synd att jag missade träffen! Är mitt uppe i köksrenovering så det är lite stressigt nu.

Jag skulle gärna gå med den 26 el 27, men har ett litet förslag om att ta ngn gång i nästa vecka istället, för jag ligger på en strand på Kuba och latar mig from 24/1-8/2...
    Någon som e med på det istället????

Behöver inspiration av Er tjejr! Känner att jag legat av mig lite, speciellt ang min klänning...

Kram Jossan

• martins pingla

Hej hej!

Måste bara berätta att jag kom på en grej när jag jag satt och letade lite efter bilder på "min" klänning...
    Såg att de säljs i Polen, Ungern bla, så jag ringde upp säljaren i Polen och han skulle kolla vad priset är för klänningen. Grejen är ju att det MÅSTE ju vara billigare där än här i Sverige, och han var inte det minsta förvånad att jag ringde från Sverige. Jag kanske inte är den första.
    Istället för att beställa från Kina, så kanske man kan få den till ett bra pris i Polen istället och faktiskt få exakt den jag tittat på och provar. Inte behöver jag vara rädd för att det ska vara ngt fel på den heller...
    Bara ett litet tips till alla klänningssugna!

/Jossan

• martins pingla

Hallå hallå!

Tillbaka i verkligheten igen efter en fantastiskt skön semester på Kuba!

Jag ser att ni planerar för fullt, och vi har verkligen haft tid under semestern att prata om bröllopet och nu ska vi sätta igång på allvar.

Jag ser fram emot nästa träff nu när jag missat så många!

Kram J

• martins pingla

Tjena tjejer!

Jag kommer oxå på tis!
    Lägger till mig på listan:
    22/2-05 kl. 18.00
    Patsa
    Froggy1
    Brud_2005
    Anna gbg
    Maj-2005
    Golvmoppen
    miks
    martins pingla

Ett förslag är att vi i alla fall träffas ngnstans där man kan få ngt att äta, för de som kommer direkt från jobb osv.
    Frågan är bara var?

Kram Jossan

• martins pingla

Fröken Olsson blir jättebra...syns då!
    Ska bli kul att träffas igen!

• martins pingla

Patsa:
    Jag håller med om att mässan var bättre förra året. Den måste ha varit mindra i år.
    Men jag blev nöjd ändå, modevisningen var fin tyckte jag.

Det var jättetrevligt i tisdags på träffen!
    När ska vi ses nästa gång??

Ha det bra alla!

• martins pingla

Vi ska oxå till Wranges vilken dag som helst!
    Jag hade tur som tog med min mamma på mässan, för det visade sig att hon kände en som jobbade på mässan, så hon tyckte vi skulle komma in och kika på vad de kunde göra för oss till ett bra pris som hon uttryckte det...tur ska man ha ibland!

Söndag 20 mars kan jag tyvärr inte! Har tenta dagen därpå, så jag tar gärna en träff en vanlig veckodag istället eller på lördagen kanske??? Kan vi kolla i lite affärer samtidigt??

• martins pingla

ÄNTLIGEN HAR JAG BESTÄMT MIG!!!!

Imorgon ska jag köpa min brudklänning!!!
    Det blir denna:
    www.lesleysbridalwear.co.uk/brides/eurobride/pages/3503_jpg.htm

Det har tagit evigheter att bestämma mig, men Martin fick nog ikväll...har suttit som en zombie framför datorn i flera veckor och letat klänningar. Det finns jätte många fina, men jag jämför bara med denna hela tiden.
    Pratade med min mamma & pappa och de tyckte att det nog är bäst att jag åker och köper den nu i alla fall så att det blir lugnt i lägret igen.

Så imorgon ska jag och syrran stå och hänga på låset till Remann´s när de öppnar...hoppas bara att den finns kvar! Annars blir jag grymt besviken.

Sharon: Det blir den jag provade när vi träffades på Remann´s.

• martins pingla

augusti-05: Ja, jag hoppas verkligen på det oxå....skulle bli jätteledsen om den skulle vara såld...rapporterar imorgon när jag varit där...

• martins pingla

Dagen började bra...solsken och mina två gnistrande tärnor i släptåg åkte vi in till stan för att köpa denna underbara skapelse....

Blev mött i dörren av den äldre herren som brukar hålla till på herravd...dampersonalen var försenad idag (vilket skulle visa sig vara min räddning senare)...
    Jag sa som det var att jag var på jakt efter DEN klänningen och han hjälpte mig att leta...men vi kunde inte hitta den. Hon som skulle arbeta för dagen kom efter ca två minuter och kom ihåg mig från första gången jag va där...
    KLÄNNINGEN BLEV SÅLD I LÖRDAGS!!!!

Jag blev sååååå besviken att jag nästan började gråta och mina tärnor var oxå helt förstörda över denna HEMSKA nyhet!
    Den äldre farbrorn tröstade mig med att de faktiskt kunde beställa den åt mig, men då skulle det bli till ordinarie pris (det va ju rea-priset med 20% jag va ute efter) och det var inte riktigt så jag hade tänkt mig. Han kollade med "tjejen" vad den skulle kosta och sa att jag kunde få 10% rabatt ändå och jag måste sett helt förstörd ut och sa att det liksom va "smärtgränsen" på budgeten...då säger denne underbara man att jag får den för reapriset....jag fullkomligt slängde mig om halsen på honom och kramade om honom. Han blev nog lika chockad som jag över mitt lilla infall.
    Men åhhhhh va nöjd jag blev. Nu får ju jag en helt sprillans ny klänning för samma pris som jag skulle fått köpa den andra för.
    Jag fattade inte först vad som hände förrän vi stod utanför affären med kvittot i handen och ett löfte om att den kommer om ca 3 månader!!!!

Snacka om att ha flyt, men det va som min ena tärna sa: det va ett tecken att det faktiskt va rätt klänning...och det va ju den första jag provade i den otaliga raden av provade klänningar...

Så nu är jag sååå nöjd och bara längtar efter när den kommer!
    Ska jag va ärlig ska det bli skönt att slippa tänka mer på klänningen på ett tag, det har nästan gått till överdrift på sista tiden.

Så nu e jag redo för nästa träff!
    Var och när tjejer?

Gladaste och lyckligaste kramen...

Svar på tråden bt träff Göteborg 2