Inlägg från: Kosterbrud |Visa alla inlägg
  • Kosterbrud

bt träff Göteborg 2

Hej tjejer!

Såg att de stängt av vår tråd så jag tänkte starta en ny.

Det var trevligt igår, och inspirationen kom tillbaka på nytt! Så nu ska jag börja pula på inbjudningskort och festprogram igen.
    Åhh vet ni vad...fick mail om att de har skickat iväg min klänning igår!!! Så nu är den snart här hugahh vad nervöst

Kram Petra

• Svar på tråden bt träff Göteborg 2
  • Kosterbrud

FROGGY1: Det var en Maggie Sottero "Sarchi" som jag beställde på nätet. Och det var via ebay, fast från USA tyvärr, så vi får väl se nu hur det går med tullen nu när det verkar har ändrat på reglerna lite. Jag fick mail att de skickade klänningen till mig förra veckan så "so far so good" Men det är lite nervöst om det kommer något paket och om det passar och är som jag tänkt mig.

Anna gbg: jag vet inte hur lång tid det skulle ta med frakten, hur lång tid tog det för dig? Du beställde väl också från USA?

• Kosterbrud

FROGGY1: Jag tog storlek 10, just för längdens skull. Min modell tycker jag iofs är något kortare än andra MS-klänningar. Jag är 171 cm. Dion har jag inte provat, men den går ju kanske lägga ner något...Lycka till!!

• Kosterbrud

FROGGY1: Jag frågade inte om längdtillägg på min klänning eftersom stl 10 var perfekt i längden till mig. Jag upplevde ändå att de andra MS modellerna har varit lite längre än min modell även i stl 8. Så 10 borde ju passa dig iaf...fördelen är ju att det är snörning i ryggen på de flesta av hennes klänningar så att de sitter perfekt ändå...
    Jag handlade av thebartinoco på ebay
    search.ebay.com/_W0QQsassZthebartinoco. De har flera olika MS klänningar.
    Lycka till! Kram

• Kosterbrud

Här kommer lite mera svar ChicBridal är kopior tror jag det.. står "inspired" på de flesta, men det spelar kanske ingen roll, förmodligen är de lika fina.Den jag köpte ifrån har äkta MS-klänningar, därför mycket dyrare. Jag har inte beställt/köpt underkjol ännu för jag ville få klänningen först. Jag har provat min med både stor och lite mindre underkjol...och beroende på storlek blir klänningen lite längre resp. kortare. Men jag skall ha underkjol iaf.

Jag provade även med skor och jag tror jag hade ca 5 cm klack då...vet tyvärr inget om längdtillägg, men maila och fråga jag fick väldigt snabba svar.

Hoppas jag svarat någorlunda på dina frågor annars får du skriva och fråga mera...

• Kosterbrud

Ja de visar endast certifikatbilder på MS-klänningarna men om du klickar på den modell du vill ha t.ex. Dion så kan du sedan en bit ner på sidan (till vänster) klicka på en länk som visar bilden på klänningen.
    Stl 10 var inte för kort iaf (kommer inte riktigt ihåg längesedan jag provade den nu)när jag provade med skorna, så om du har en låg klack så tror jag det skulle funka om du inte har för stor underkjol. Underkjolen tror jag att jag skall köpa i Sverige, har inte bestämt mig ännu...

• Kosterbrud

hmm ivory with ice...har ingen aning, tror det är specifikt för den klänningen men när jag beställde kunde man se de olika färgerna men jag tror det var under orderprocessen för jag hittade inte det nu...Jag tog Ivory, men jag hade ju som sagt provat den innan så jag visste vilken färg jag ville ha. Jag kollade på MS hemsida men hittade inte färgerna på klänningen där heller...men det måste ju finnas någonstans. kram kram

• Kosterbrud

Anna gbg: Kul att det blev så bra med skorna och klänningen!...hoppas min klänning kommer snart så jag också kan börja prova allt som ska vara till...

• Kosterbrud

Anna gbg: Den skickades i tisdags förra veckan, vet inte om det var med båt eller flyg men enligt US Postal Service så var det billigare med flyg och då skulle det ta 4-10 dagar annars 2-6 veckor med båt...så hoppas hoppas de skickar med flyg.

• Kosterbrud

Hej på er,
    Skriver upp mig på båda dagarna

25 januari:

Brud_2005
    Patsa
    Anna Gbg
    Miks
    Froggy!
    TidigtUte
    Juni-05
    Kosterbrud

27 januari:

C.A
    Patsa
    Miks
    Anna Gbg
    Brud_2005
    TidigtUte
    Millemo (Camilla)
    Kosterbrud

FROGGY1: Nej, min klänning har inte kommit ännu men jag hoppas den kommer de närmsta dagarna!

Kram P

• Kosterbrud

Hej på er,
    Måste bara berätta att jag fick min klänning igår!!!
    Å den är sååå fin och passade perfekt.
    Var så nervös när jag öppnade paketet, hjärtat slog i 190! (Jag som drömt att den skulle vara röd och med stora fläckar på och allt annat konstigt ) Men den var super fin!

Froggy1: Det är precis samma storlek som i affären.

Anna gbg: Hur ska du göra med din klänning för att få den skrynkelfri..ska du lämna in den eller fixa det själv?
    Vet du om de kan fixa sånt på kemtvätten?

Kram P

• Kosterbrud

Hej,

Jag ber om ursäkt att jag skickade mailet angående den saknade flickan, jag har i efterhand fått reda på att det har gått runt länge och att det i tidningen stått att sådana mail inte skall skickas vidare...tyvärr visste jag inte det vid tillfället för utskicket. Då det från min sida var ett försök till att hjälpa någon jag trodde var i behov av hjälp, så skickade jag det vidare. Jag brukar aldrig skicka några som helst massbrev vidare så det var ju synd att jag gjorde det denna gång. Men det var något som berörde och jag är ledsen om var stötande för några, då ber jag om ursäkt för det.

C.A: Jag är hemskt ledsen för din skull, men det var inte av illvilja från min sida, vilket jag hoppas du förstår.

Mvh P

• Kosterbrud

Froggy1: Tack för gratulationen, jag beställde den den 22 November och den kom igår...så det blir väl precis 8 veckor, men då har det ju varit helgdagar och så också...Det stod iofs när jag beställde att det skull ta ca 14-16 veckor. Hur går det med ditt klänning-inköp?

• Kosterbrud

Hej tjejer!

25:e passar mig, men jag kan båda dagarna så det spelar eg ingen roll.

Anna gbg: Träningsvärk idag eller?

C.A: Hur gick det på uppropet, kom du med på kursen?

Kram P

• Kosterbrud

Anna gbg: Jag skall förmodligen träffa min tärna i eftermiddag, så jag hinner nog inte till 18.30. Men om det blir ändrade planer så är jag på!

Svar på tråden bt träff Göteborg 2