• solkatt

bt träff Göteborg 2

Hejsan alla!

Hoppas verkligen att jag kan vara med denna gång... Är dock liksom Patsa lite fundersam över hur jag ska känna igen er. Är det ngn som kn tänka sig att maila telefonnr, bild eller nå't? (solkatten@passagen.se)
    TidigtUte
    Patsa
    Froggy
    Juni-05
    Anna Gbg
    Brud_2005

Anna Gbg: Vi ska ha häst och vagn, Dragongården kör oss, men billigt är det inte (4000 . Våran offert från Sleipners landade dock på 5000:- (trots att det står 4500:- på hemsidan) så vi tyckte inte att de kändes bra.

• solkatt

Hmm, man kanske skulle lägga till sig själv oxå

TidigtUte
    Patsa
    Froggy
    Juni-05
    Anna Gbg
    Brud_2005
    solkatt

• solkatt

Anna gbg:
    Deras sida (utan mellanslag förstås):
    www. brollopsnytt. nu/dragongarden/ dragongarden.html

Vagnarna de använder för bröllop är landåer (du ka se exempel på landåer på Sleipners hemsida www. sleipnershyrverk. se ).

Tror de ställer upp på det mesta. Han berättar att de kör vid studenter, firmafester, cortege mm. Ring och fråga ("gubben" är ett rikigt orginal!).

solkatt

• solkatt

patricia1977: Liksom Anna gbg fick jag bra service på Ramonas (jag "krånglade" ändå en hel del) så jag tror att det dagsformen + tur/otur som avgör... Vad gäller priser så hänger det samman med vilket märke man väljer. Maggi Sottero, La Sposa, Pronovias mm kostar dessvärre en del om man köper i butik. Kan finnas skillnader mellan butikerna, men lokalt inom Gbg tror jag de är ganska små. Märkte dock att Svahns i Kungsbacka låg lite billigare än Remanns på samma klänningar (Nixa & Aspera), har trevlig personal dessutom så kan vara värt ett besök om du gillar de märken som de saluför.

Tack för en trevlig träff igår förresten! Kul att äntligen få lite ansikten till vissa BT-nick .

solkatt

• solkatt

Hejsan alla!
    Kan tyvärr inte haka på på tisdag, vinprovning med bostadsrättsföreningen på schemat .

Patsa: Har en fråga till dig. Hur har danskursen i Mölndal funkat? Är förhandsanmäld till nästa omgång (startar typ v13/14) men vill gärna veta lite om hur det har varit...

Hoppas ni får trevligt!

• solkatt

Anna gbg: Mässan var verkligen trång, men det hade vi nästan väntat oss med tanke på att den hölls inne på en salong... Är dock glada över att vi var där precis efter 12 så vi hann igenom en del innan det blev proppfullt . Passade oss ganska bra eftersom vi ska ha Blomrum för buketter mm och letar inspiration till inbjudningar för glatta livet (står på att-göra-listan för mars), fanns ju mängder av bra!
    Vad gäller dansskolan så pratade jag med dem i lördags och det skulle bli en ny kurs med start v13 eller 14, 8 lektioner (onsdagar). Priset var inte 100% bestämt men hon gissade på ca 500kr. Vi förhandsanmälde oss och så skulle de höra av sig när datum mm var definitivt bestämt!

Patsa: Låter ju toppen

• solkatt

Jag kan också nästa söndag! Tycker det verkar som en superidé

Beställde för övrigt en Shirley of Hollywood korsett idag, fri frakt under mars månad och 14 dagars retur om den inte passar... fast det hoppas jag ju att den gör.

Ha det gott alla!
    solkatt

• solkatt

Anna gbg: www. sallyochsara. com

De har nyligen "nyöppnat" sin webshop och anslutit sig till Paypal och eftersom jag tydligen var den första att handla genom Paypal får jag en "bonusgåva" i form av ett strumpeband... en sak mindre på "listan"

Ha en skön söndag!
    solkatt

• solkatt

Söndag ska funka för mig med
    Söndag 13/3 kl 18.00 Rumpan Bar
    Anna gbg
    C.A
    Brud_2005
    solkatt

vi börjar oxå fundera på det här med resa... ska spana in Select Travel och ser fram emot att bläddra i FROGGYs kataloger...

• solkatt

Patsa, vi är också anmälda till danskursen, ska bli kul :)
    Spenderade stora delar av gårdagen med att skriva ut inlagor till inbjudningarna. Vår skrivares godtyckliga välvilja verkar kosta oss en del pengar (ändrar inställningar spontant mellan varven...)

Idag är omöjligt men tror att jag fixar torsdag, vad gäller ställe så är allt utom Rumpan ok:

Måndag 4/4 kl 18:00
    Miks
    Brud_2005

Torsdag 7/4 kl 18.00
    Miks
    Patsa
    Anna gbg
    solkatt

• solkatt

Anna gbg, Patsa & jag pratade ihop oss lite igår efter valsandet och sa att om ingen invänder så kör vi på Karlssons. Så Karlssons ikväll 18.00 är det som gäller!

Hoppas många dyker upp :)

solkatt

Svar på tråden bt träff Göteborg 2