Inlägg från: patricia1977 |Visa alla inlägg
  • patricia1977

bt träff Göteborg 2

Hej brudar!

Jag är ny här! Från Göteborg med ett inplanerat bröllop antingen den 22 eller 29 april 2006 (!). Vi är lite tidigt ute, men känner att det är lika bra. På så sätt kan vi spara tillräckligt med pengar och hitta den perfekta kyrkan och den perfekta lokalen. Då kan vi även ha is i magen och leta upp billigare alternativ.

Förslag på fina lokaler och catering-firmor i Gbg-trakten mottages tacksamt av en absolut gröngöling på området!

Hälsn Patricia

• patricia1977

Tidigtute!

Tack tack! Hur tidigt ute är du?!

Någon som varit inne på Ramonas och tittat på klänningar! Har hört att de är dyra och dessutom har otrevlig personal. Stämmer det?!

Hej hej!

• patricia1977

Heeej!

Annagbg och Brud2005, tidigtute, Tack för tipsen och råden om Ramonas. Jag kommer nog rusa runt i alla butiker och kunna bilda mig en egen uppfattning, men jag går ju hellre till de affärer som har trevlig personal och bra priser först...

Jag kunde tyvärr inte komma igår, men jag hoppas att denna träff inte var en engångs-företeelse.

Min sambo och jag ska åka runt och titta på kyrkor i helgen. Ska bli väldigt kul!!!

Många kramar (och glädjeskutt för lönen kommit!)

• patricia1977

Brud_2005!

Oj, vilket klipp du gjorde! GRATTIS!

Du har inte lust att berätta var du inhandlade din klänning!

Har du någon bild att visa på den? Är nyfiken. Har surfat runt på massor av sidor och hittat en del klänningar som jag kan tänka mig. Problemet är att där saknas priser och jag vet ju inte om jag kärar ner mig i klänningar för 20,000 kronor. Jag hoppas inte det...

Men, när är det dags för nästa träff.
    Som ny här är jag förväntansfull!

Kram kram

• patricia1977

Brud 2005!

Vilken vacker klänning! Klokt val att ta bort boleron (tycker jag). Med all ödmjukhet undrar jag vad den kostade?
    Märket i klänningen, är det dyrt? Jag har tittat på några Maggie Sottero och Alelier Diagonal och har hört att klänningarna här kostar över 10000 om man köper dem i Sverige... Det är mycket. Vet ej om jag vågar beställa från utlandet, för är det fel skulle jag nog gå upp i limmingen...

Bröllopsmässan kan bli tuff. Ska gå på den i all hast med min sambo. Senare på kvällen ska vi till Skåne och hälsa på hans familj över helgen. 1/3 lät bättre för mig...vem det nu var som skrev det...

Tack för infon!!!

• patricia1977

Brud 2005 och Annagbg - tack för era svar!

Jag är av förklarliga skäl mycket förvirrad i denna klänningsdjungel för närvarande!

All hjälp mottages tacksamt! Mycket tacksamt!

3500 kronor för en Maggie Sottero låter helt otroligt! Har du fått klänningen ännu?! Jag är bara så orolig att den ska vara något stor i midjan eller över bysten eller i längden... jag är feg. Har heller aldrig beställt något annat än böcker från CDON innan. Men nu blir jag verkligen nyfiken! Låter fantastiskt!

Vilken klänning var det du bokade?

Brud-2005, det var mycket pengar för en klänning, men den var makalöst vacker och du kommer säkert att se fantastisk ut i den. Bröllopsdagen är så viktig, så det är det värt. Fast vi har en budget på 50000 kronor vi inte vill överskrida för 36 gäster... Och då känns 10000 för en klänning myyyycket!

Kramar, Patricia

Svar på tråden bt träff Göteborg 2