• C.A

bt träff Göteborg 2

Hej igen tjejer

Såg i min brevlåda att jag från "vår" maillista fått mail angående saknade personer efter flodvågskatastrofen. Jag undanber mig vänligt men bestämt att deltaga i sådana massutskick. Saknar personligen en arbetskamrat vilket medför att sådana mail gör mer skada än nytta. Hoppas ni accepterar detta.

• C.A

Kosterbrud: Förstår din välmening med mailet. Alla vill vi ju hjälpa till på alla sätt och vis. Ibland kan det ju dock bli för mycket, men som sagt. Jag förstår mer än väl din välmening.

Kram

• C.A

Anna gbg: Jag har behållt typsnitter jag bestämde mig för från början. Har faktiskt inte ändrat något ännu, förutom till en mörkare vinröd.
    Kvällskurserna jag ska gå är ute på Pedagogen i Mölndal. Två 20p kurser i informations och utbildningsteknik. Håller en hel del utbildningar i jobbet så det skadar nog inte att ha lite pedagogik i det tekniska ;) Har kommit in på den ena och ligger på hyfsat bra reservplats på den andra. Ska dit ikväll och köra en rövare på uppropet. Om någon ordinarie inte kommer så tar de först de reserver som sitter i lokalen, oavsett vilket reservplatsnummer de har. Hoppas att det går vägen.

• C.A

Kosterbrud:
    Japp! Jag kom med. Ska bli himla kul. Nu är det bara att försöka att få jobbet att bidra med lite tid eller litteraturbidrag

FROGGY1: Lön ja....vissa får ju den 26e, typ jag, men eftersom jag inte kan komma på någon av träffarna så kan ni väl fira för mig med!

• C.A

Anna gbg:
    Du har fått mail från lilla mig!

• C.A

Hej på er. Vill bara tala om att from 27/1 finns Amelia Brud & Bröllop ute i butik. I mer välsorterade butiker som stora Pressbyråer eller liknande kan den finnas ute redan idag....gissa vem som ska gå förbi!

• C.A

Såg att texten till Björn Afzelius "Du" fanns med. Lite kul faktiskt. Vi ska ha den på vårt bröllop, uppläst av de tre små brudnäbbarna.

• C.A

miks:
    Vi har valt min blivandes bror till bestman och min syster till tärna. Eftersom min blivande även har en syster fick hon bli toasmadame och en av mina farbröder (en som står mig mycket nära) fick bli toastmaster. Då har vi en från vardera sida. Så resonerade vi.

• C.A

miks:
    Vet inte om de behöver vara bra på något speciellt, men här är ändå några saker
    *Inte vara rädda för att prata inför folk,
    *Hålla ordning på talare och talföljd
    *Humor
    *Lite spontanitet skadar heller inte
    *Känna till / Ta reda på lite inside om brudpare. Lite halvpinsamma saker kanske...

Ja, jag vet egentligen inte, men lättsamma folk som har humor brukar ju aldrig vara fel att sätta på sådana uppgifter.

• C.A

Patsa:
    Kul! Vi väntar svar nu på onsdag...

• C.A

Anna gbg & Patsa (alla andra också förstås):
    Prästen ja....Vi väntar fortfarande. Han var dock positiv och vill gärna ställa upp. Skulle dock höra med sin fru först angående semester och så. Fruar vet vi ju hur dom kan vara....i alla fall de blivande
    Har också köpt en väska nu. En enkel vit som skimmrade lite i tyget. Blir nog säkert bra tror jag.

• C.A

Ja då har äntligen prästen tackat ja! Nu kan vi pusta ut lite.
    Vad vore ett bröllop utan motgångar? Helt underbart antar jag. Hur som helst så har vi fått vår ordentliga motgång. Bestman som vägrar att ställa upp om han inte får ta med barnen...ja denna eviga fråga om barnen. Inte alls kul faktiskt. Kan undra om han och hans sambo vill gå på bröllop eller ett kalas med barnen... Det ordnar sig nog till slut, hoppas jag.
    Har förresten ändrat utseende på trycksakerna. Har dock inte tillverkat några fler än provexet ännu så det känns fortfarande lugnt. Här är de olika. Känner ni egen det nya stuket? Japp, har "lånat" från en annan blivande brud här på BT. groups.msn.com/CGJEA/trycksaker.msnw

• C.A

Anna gbg:
    Tackar! Känner att jag kan exprementera lite till då jag klarat att tygla mig från att köpa allt materiel
    Det börjar dock bli dax snart då inbjudningarna ska ut i slutet av april. Man vet ju vilken tid allt tar.

• C.A

Hej på er allihop! Det var ett tag sedan jag träffade er nu. Tyvärr passar inte tisdagar och torsdagar för mig så om jag får komma med ett förslag. Måndag 14/3 eller onsdag 16/3? Samma vecka som FROGGY1 föreslog.
    Hoppas ni har det bra annars och att ni inte blev allt för besvikna på bröllopsmässan. Personligen så tyckte jag inte den var bra. Inte alls så mycket större än ifjol. Jo, just det. En sak var perfekt. Wranges hade ju 1000kr i rabatt på vigselring. Ska dit och träffa guldsmeden på fredag. Vet hur ringen ska se ut, men vill ha ett prisförslag på arbetet.
    Kram på er så länge!

• C.A

Brud_2005:
    Jag har tyvärr inte Enjoy-guiden, men ska defenitivt ta reda på om Wranges finns med och vad rabatten i så fall kan tänkas vara. Kanske någon här som vet?

Söndag 20 mars kan tyvärr inte jag, men samtidigt ska nämnas att jag har ett otroligt späckat schema då jag pendlar upp till Värmland. Bestäm ni ett datum så får vi se om det funkar för mig!

• C.A

FROGGY1:
    Den rabatt jag fick på mässan gällde både på specialbeställd och massproducerad ring. Har beställt tid i morgon kl. 17. Lovar att berätta hur de gick.

Enjoy-guiden gav 10% på specialgjorda ringar och 20% på vissa utvalda modeller.

• C.A

Är det någon som är i behov av naturfärgade "dukar"?
    Var på IKEA i helgen och köpte lakan för 9kr/st som jag tänkt att ha på bröllopet. De är 150x250 cm och jag har 15 st. Har även ett påslakan som är 150x200 cm. Total duklängd blir alltså:41,5m

Anledningen till att jag säljer dem är pga att jag var på Duni med arbetet...ja och fick lite saker därifrån.

Om det är någon som är intresserad så hör av er. Dukarna kostar 9kr/st och påslakanet 45kr.

• C.A

FROGGY1:
    Vad kul! Måste kännas underbart. 14 dagar i Borneo....härligt härligt.

Själv är jag också riktigt glad. Beställde vigselring i fredags. Den kommer bli SÅ fin. Väntar tills 22/7 då jag ska hämta den...

• C.A

Jippi! Jag kan vara med!!

Söndag 13/3 kl 18.00 Rumpan Bar
    Anna gbg
    C.A

• C.A

Hej tjejer och tack för igår.
    Jag hittade "mässrabatten" från Wranges.
    Martins pingla och Patsa var väl de som ville ha dem? Ni kan väl slänga iväg ett mail med er adress så postar jag dem.

cecilia.goransson@afconsult.com

Svar på tråden bt träff Göteborg 2