• Forsfors

ViktNeråt-05

Jag sökte smalmatsrecept på internet häromdagen, försöker lägga in länkarna här och hoppas att de inte fastnar i filtret.

www.kanal5.se/templates/page.aspx

www.viktvaktarna.se/WWI_Wrapper.aspx&Page=1011752

www.tasteline.com/

www.iform.se/Crosslink.jsp&a=708

hem.passagen.se/lenjoh/smalmat/

www.viktklubben.net/recep.htm

divinodesign.com/sarahsrecept/smalmat/

home.swipnet.se/levbra/smalrec.htm

hem.passagen.se/smufis/smalmat.html

www.sockergrynet.se/vikt/smalmat.html

home.swipnet.se/~w-12833/Recept.htm

www.mabra.com/imcms/servlet/GetDoc

• Forsfors

för övrigt tänkte jag starat upp nu igen efter jul och nyår på torsdag. vill dock inte veta vad jag väger, så sambon får vara med och jag ska blunda och så får han vara med vid varje vägning och berätta hur mycket ner eller upp jag har gått tills jag känner mig mogen att veta vad jag väger (vad larvig man är)

• Forsfors

Jag vill gå ner över 40 kg (vet inte exakt eftersom att jag inte vet vad jag väger för tillfället, men jag har mina misstankar baserat på vad jag vägde sist) innan bröllopet som går av stapeln, vilket lär bli 2007, och då måste jag ju börja nu för att ha lite marginal på och hinna innan det är dags att köpa klänning och så.

• Forsfors

Jag vägde mig första gången igår, trillade av vågen eftersom att jag blundade för att slippa se hur mycket det var, hade jag sett det så hade jag förmodligen trillat ändå, nu känns det rätt så bekvämt ändå, jag har kommit igång, men slipper våndas över hur långt det är kvar, det jag inte vet om antalet kilon, det mår jag inte dåligt av. Var så sugen på godis igår så at jag höll på att dö, abstinens kallas det visst, är mat- och socvker missbrukare så det sitter ju i ett tag så här efter jul när man matats med allehanda läckerheter och socker varje dag...nu får vi hoppas att jag får bättre lycka med viktnedgången det här året, än förra året då jag gick UPP när jag försökte gå ner.

Lycka till allesammans också. KRAM

• Forsfors

Är det någon som vet vad det här är? man blir ju lite misstänksam men samti´digt såååå nyfiken (skippa mellanslagen) www. viktkontroll. nu

• Forsfors

Ett tips. har man svårt att låta bli snabbmat så tycker jag att ni ska kolla på supersize me, den har äcklat mig från att vilja gå till mackedonkan!

• Forsfors

Ekka: ja, jag tycker också att det är skumt, förstår om någon inte vill att någon annan ska stjäla ens idéer eller om de vill skapa ett intresse, men jag tycker ändå det är konstigt att de inte kan informera om en enda pyttig grej...

• Forsfors

Vägde mig idag och hade enligt fästmannen gått upp 0,5 kg! BLÄ! Sitter som bäst och tänker ut en strategi för nästa vecka för att tappa dessa och förhoppningsvis lite till....

• Forsfors

hej. tänkte dela med mig av lite tips på hur man ökar förbränningen i kroppen som jag hittade i en tidning här hemma, exakt hur dessa saker ökar förbränningen orkar jag inte skriva, det får ni i så fall ta reda på själva genom att läsa tidningen (brukar finnas på biblioteket ibland)och jag kan heller inte svara på några andra frågor eller garantera att det funkar eftersom jag bara vet det jag läst och det har jag återgivit här:

Öka förbränningen (tips från i Form nr 10 2004):

Varje dag:
    ·Ät 130 g protein.Vinst 840 kcal/vecka
    ·Ät 30-35 g fibrer per dag.Vinst 140 kcal/vecka
    ·Drick 0,5 liter kallt vatten extra per dag. Vinst 165 kcal/vecka
    ·Ersätt ca 20 g fett (ex.smöret på brödet) med 45 g kolhyderat (2 frukter) varje dag. Vinst 70 kcal/vecka

2 dagar i veckan:
    ·Drick 4 koppar kaffe eller 2 glas cocacola-light. Vinst 160 kcal/vecka
    ·Byt ut läsk mot ett par glas rödvin fredagar och lördagar. Vinst 20 kcal/vecka
    ·Styrketräna 1 timme. Vinst på en gång: 700 kcal per vecka. På längre sikt efter att ha ökat muskelmassan ca 5 kg dessutom 450 kcal/vecka.

3 dagar i veckan:
    ·Drick 5 koppar grönt te, vinst 240 kcal/vecka
    ·Krydda maten med så mycket chili du kan. Vinst: 90 kcal /vecka
    ·Powerwalk i raskt tempo 30 minuter. Vinst 450 kcal/vecka

• Forsfors

cmfs: 2 hg är alltid två hg, du är ju på väg i rätt riktning och det är ju det viktigaste1

Svar på tråden ViktNeråt-05