ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Okej jag har som mål:
minska i omfång/mål ca:
7cm över naveln: ca-5cm
navelhöjd:-3cm
7cm under naveln: -8cm
10cm ner på låret: -5cm
15cm ner på låret: -5cm
det är väl något sådant och gärna 2kg, eller byta dem mot muskler :)
Det finns jättebra forum för träning och viktminskning, där du kan få den peppning du behöver. Ex Bendro.se
Hej mrs!
Jag vill gå ner -45kg det här året...
Och det känns som att jag kommer gå ner med bra mat och motion och styrka.
kram
Hej, jag vill gå ner 15 kg till sommaren. Har anmält mig till ett viktminskskningsprogram, sätter igång på fredag. Ska försöka tappa 1 kg i veckan till en början.
Jag sökte smalmatsrecept på internet häromdagen, försöker lägga in länkarna här och hoppas att de inte fastnar i filtret.
www.kanal5.se/templates/page.aspx
www.viktvaktarna.se/WWI_Wrapper.aspx&Page=1011752
www.tasteline.com/
www.iform.se/Crosslink.jsp&a=708
hem.passagen.se/lenjoh/smalmat/
www.viktklubben.net/recep.htm
divinodesign.com/sarahsrecept/smalmat/
home.swipnet.se/levbra/smalrec.htm
hem.passagen.se/smufis/smalmat.html
www.sockergrynet.se/vikt/smalmat.html
home.swipnet.se/~w-12833/Recept.htm
www.mabra.com/imcms/servlet/GetDoc
för övrigt tänkte jag starat upp nu igen efter jul och nyår på torsdag. vill dock inte veta vad jag väger, så sambon får vara med och jag ska blunda och så får han vara med vid varje vägning och berätta hur mycket ner eller upp jag har gått tills jag känner mig mogen att veta vad jag väger (vad larvig man är)
Hej
Jag ska gå ner 12 kilo. Från 77 till 65, då helst till sommaren. Jag har börjat med naturdiet igår, tänkte byta ut 2-3 mål om dagen. Egentligen tror jag mer på att röra sig och äta rätt men känner att jag måste få en start. Men jag tror att det blir svårt. Tänker på mat hela tiden och känner mig hungrig och sugen på allt man inte ska äta, pizza hamburgare mm och då är det bara andra dan!
Jag vill gå ner över 40 kg (vet inte exakt eftersom att jag inte vet vad jag väger för tillfället, men jag har mina misstankar baserat på vad jag vägde sist) innan bröllopet som går av stapeln, vilket lär bli 2007, och då måste jag ju börja nu för att ha lite marginal på och hinna innan det är dags att köpa klänning och så.
Vad kul att vi är så många som ska börja (igen/forts...)
Jag kommer inte på något bra mat idag så... jag gjorde sallad som förrätt och sen som middagen ska jag göra chop suey, det är bara att göra i pannan, och förvånansvärt lite kcal/fett :) (i points 3,5/port).
Sen skar skalade jag morötter och gjorde dem till stänger så kan man knapra på om man blir sugen på något.
Kan vara en bra frosseri framför tv:n.
Vill man kan man kanske göra en dipp, men jag är personligen inte förtjust i det.
Smultronet,
45kg låter mycket men..inget är omöjliget min vännina gick ner 38-40kg första året (hon kämpar på fortf) med vv, och då blev jag impad och började i vv själv.
Hennes hemlighet var hon gick varje dag 1h och åt enligt vv.
Nu säger hon: när man är lättare är det skönt att gå och simma 1h några ggr/v.
Ekka,
jag hoppas att du läser på lite i programmet som du börjar så du vet vad det går ut på, för snabbast resultat :)
Forsfors
Jag förstår dig jag gjorde så ett tag, min make fick kolla och han sa inget men han sa bara ska vi ta en extra sväng eller kanske inte ....ikväll :)
Nu står jag själv på vågen och jag accep. det hela :)
Men kom ihåg din blivande ska väl inte gifta sig med dina kg utan dig ;) Så se ingen panik det fixar du, men den dagen det är klänningsköp så se din vikt i guld :)
Oliver
Jag tycker det är starkt att du börjat redan i rätt riktning sedan kan du ju börja äta "nyttigt".
Okej, vi får väl peppa varann
Jätte kul att det var flera än jag som forts även iår.
här är en till som försöker!! har istort sett slutat äta godis, vilket har varit en av mina favortiysselsättningar!!! men det går ganska bra. har gått ner tre kilo eller nått. ska gå ner sådär 20 totalt från 85 till 65, är 171 lång.
hoppas att jag kan vara klar med nedgången i slutet av sommaren. sen börjar ju det som nästan är ännu svåre, att hålla vikten.
tränar ett 3-4 gånger i veckan sedn i mitten på oktober, det har dock varit lite si och så med det den senaste två veckorna. men det har ju varit jul och nyår =) ursäkterna börjar redan hagla. jag ska dock bara skriva klart en uppsats,(ska vara inne på måndag) sen ska jag gå och träna stenhårt igen!!!