ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Nu har jag varit ute och åkt skidor, 8 km blev det. Det är så skönt när man väl är ute. Vädret var helt perfekt,synd bara att jag inte vallat, lite halt uppför... men då blir det ju jobbigare och mer fläsk bränns! Hoppas att det går bra för er därute!
Hejsan!
Jag har varit med i VV förrut och lyckats väldigt bra. Tänkte nu försöka gå ner i vikt utan deras hjälp. Men det är ju det här med att komma i gång. Jag ska ner minst 10 kg till mitt bröllop i april och jag vet inte hur jag ska lyckas om jag inte börjar nu. Är för tillfället mammaledig men börjar jobba i februari så då kanske det går bättre att börja.
Behöver lite stöd och råd eftersom jag har två småbarn och har inte så mycket tid över till träning.
Kram kram
kan du inte gå ut med barnen? En tvillingvagn och rejäl fart ger ordentligt flås. Går du raskt en timme om dagen kommer det ge bra kondition att bygga annan träning på och viktnedgång. kan du inte gympa på kvällstid när barnen sover eller vaktas av sin far? Eller gör en deal med en väninna du litar på i samma situation. Du tränar hon vaktar barnen och sen byter ni. Det finns mycket gympa där barnen kan följa med, då barnvakt erbjudes eller att de kan delta. F&S har det iaf i Uppsala. Jag tror det är bra att börja nu istället för att skjuta upp det till februari.
Inte min tur än: Var har du läst det? Har jag faktiskt aldrig läst?? Jag läser Pauluns böcker som är kanon. Det som sänker GI är bla vinäger, så har man lite för högt GI i någon rätt så sänker syran i vinger och citron GI:t.
Tack tack :)
Inte min tur än:
Nu läste jag det!
"Surheten (vinäger sänker t.ex. en hel måltids GI-värde)
Koncentrationen av Kolhydrater (vindruvor/russin)
Högt innehåll av fett och protein sänker GI
Innehållet av vattenlösliga fibrer = långsammare matsäckstömning
Hela korn ger lågt GI
Tillagningen - exempelvis kokt potatis har lägre GI än potatismos i och med att vi "hjälpt" matsäcken med bearbetningen genom att mosa potatisen"
Det är därför jag tycker att man ska använda sunt förnuft tillsammans med GI! För själva GI metoden säger ingenting om hur mkt energi du får i dig och till syvende och sist så är dte så att om du äter mer än du får i dig så ökar du i vikt även om fettet är av nyttig sort )
Jag räknar som sagt points men maten jag äter är av lågt GI, och så äter jag mycket protein från fisk, kyckling och bönor. Kolhydraterna är långsamma (rågbröd, råggröt, bran flakes, pasta och ris, kokt potatis) och fettet är av omättad sort, alltså olivolja och rapsolja. Jag äter inget vitt bröd längre och avhåller mig just nu från allt sött.
Hejsan!
Här vill jag också vara med. Jag ska gå ner 17 kg till mitt bröllop 10/9 2005. Jag har tidigar varit med i vv men fick ta uppehåll då jag blev gravid. Men nu ska jag försöka på egenhand.
Det blivande fru J skrev om att gå ut med barnvagn är jättebra. Jag går ut dagligen.
Lycka till alla! :)
Fru Madde, jag förstår att det är lite svårare att få till det med småbarn hemma (har själv varit där). Men jag kan nästan lova dig att om du kommer iväg till träning så kommer det till slut bli en god vana och jag såg det så att det var min kvalitetstid på egen hand. Det är ganska skönt att komma bort från allt för en timme och träna järnet! Men det är ju det där med att komma igång! Du kan ju börja med matvanorna nu och med träningen i februari, annars kanske det känns svårt att hinna gå ner 10 kg till april (å andra sidan, när du är på jobbet hela dagarna och kommer hem helt slut så kanske det är ännu svårare att börja?).
Oliver, var bor du som kan åka skidor (uppåt i landet antar jag)? I Sthlm-området är det plusgrader och regn! Själv har jag kört ett spinningpass idag och är larvigt stolt över mig själv!
Skrev tidigare att jag skulle lägga ut mina mått här. Struntar i det......
Heja oss allihop!
fru Larsson: Gör gärna det så kanske fler följer efter. Jag har tyvärr varken måttband eller våg så jag får mäta mig med hjälp av ett par byxorna jag inte kunnart ha förut
Underbar 050312
startade en liten tråd om GI metoden så kan vi snacka mer om den där!
gick upp 19kg under graviditeten, har 9kg kvar att gå ner av dem.
gick ner jättemycket i början, ca 1kg/dag. men vad gör jag? börjar käka massa onödigt & pimpla läsk =( så jag gick upp ngt kg & nu står jag still.
är inte mkt överviktig, men jag trivdes så bra med min vikt innan jag blev gravid.
tänkte börja simma för vi har simhus bara nga minuter härifrån, känns bara som att man aldrig har tid.. vår lilla bebbe är 3½ månader gammal. men d ska bli & jag har redan dragit ner på allt onyttigt nu när d inte är jul längre :)