• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • veronica1

Behöver gå ner 10-15 kg innan december. detär bra att det finns andra tjejer som är i samma sits.Man kan stödja varandra.

• Oliver

Fru Larsson: Jag bor i jämtland, har tur som kan åka skidor, det är en billigt sport som tar bra.

• Fru Madde

Fru Larsson,

Tack för stödet. Tänkte faktiskt börja simma en dag i veckan och träna lite varje/varannan kväll hemma i källaren när barnen somnat. Känner att jag måste börja nu så jag hinner gå ner om inte allt så iaf hälften.
    Det gå nog lättare nu när alla helger är över och julgodiset börjar ta slut.

Lycka till allihopa.

• sinan

Hejsan!
    Jag skulle också vilja var med! Är rätt ny på det här forumet..
    Skulle vilja gå ner 6-7 kilo ungefär, som smugit sig på under hösten. Min taktik är väl först och främst att komma igång och träna 2 ggr/veckan, dra ner på smågodiskonsumtionen (som periodvis är ENORM), och lära mig att äta frukost...
    Hoppas vi lyckas riktigt bra allihop!

• inte min tur än

Har nu hållt på med GI-metoden i 2 dagar, känner mig redan lättre:) även om det inte har visat sig på vågen än! Däremot är jag törstig nästan jämt o har dålig smak i munnen:( Men vad gör man inte för att bli fin?

• sinan

Är det någon som använder hälsovakten, och är det isåfall en bra hjälp?

• Fru Larsson

Jag gör misstaget att jag väger mig för ofta. KAnske ska be sambon gömma vågen. Kan meddela att jag gått UPP ca 2 kg?! Vad i he----e??!!??

Men jag ska iofs ha mens i övermorgon. Borde inte ställa mig på vågen alls då, blir bara deppig. Körde i alla fall ett stepup-pass igår.....

Sinan, vad är hälsovakten? Låter intressant!

• mrs.

hej alla,

Jag kämpar på här fortf. :)
    Jag gör några hundra crunch, sen går jag över till vikter och gjorde först 1*set utfall, armhävningar, styrka osv sen la jag det till set, nästa vecka lägger jag till ett till, varannan dag (vilodag en veckodag och söndag).

Jag äter fortf efter vv och jag älskar det, jag är så van att jag tänker inte på det längre
    Jag fick en vv-våg i födelsedagspresent, som räknar kcal/fett (points) per gram och enkelt kan jag säga :)

Enkel match när man kommer hem fr mataffären, delar köttfärsen/fisken/kyckling.... i mindre burkar väger, får pointsen uträknad och sätter en liten bit tejp där jag skriver typ 4p då e det redan klart när jag tar ut den från frysen och inget mer jobb (jag har gör lådorna i passande points för tex middag för 2).

Va kul att vi är såååå många

• blivande fru J

jag har inte riktigt kommit igång ännu. har ens stor och betydelsefull tenta på fredag som jag bara måste klara, annars blir våren omöjlig. Ska skaffa gym- och gympakort nästa vecka och börja ta långpromenader varje dag. Den här veckan har jag hittills bara försäkt äta så nyttigt som möjligt och cyklar någon kilometer dagligen. Det går iaf bra med maten , känns roligt att ära hälsosamt, och hälsosamt är ofta billigt, och vi måste spara pengar. Vore roligt om folk kom med recept på nyttiga maträtter också, så man kan få lite inspiration.

är just nu hemma på snabblunch och finns inte mycket hemma alls i matväg tyvärr, vem hinner handla när man har tenta? så det får bli soppa, grovt bröd och en risifrutti-lätt. Gillar inte sådana sockerprodukter, men det får bli så. Ska se till att få kvällsmat över så min sista domedagslunch imorogn blir hyfsat nyttig.

• Forsfors

Är det någon som vet vad det här är? man blir ju lite misstänksam men samti´digt såååå nyfiken (skippa mellanslagen) www. viktkontroll. nu

Svar på tråden ViktNeråt-05