ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Ett tips. har man svårt att låta bli snabbmat så tycker jag att ni ska kolla på supersize me, den har äcklat mig från att vilja gå till mackedonkan!
Jag använder hälsovakten och tycker den är jättebra! Man får verkligen koll på vad man ska stoppa i sig. Jag tycker dock att den ger förslag på för lite kalorier, jag följer GI också litegrann och Paulun skriver t ex att man inte ska gå under 1700 kalorier när man dietar.. och det har funkat bättre för mig att äta mer.
Ett tips är Pauluns två veckors fettförbränningsdiet i den första boken "Allt om fettförbränning", jag gjorde inget annat än att följa den och kunde inte tro mina ögon... den använder jag mig av regelbundet, och jag använder också rätterna var för sig så att säga. Och det går framåt!
Såg supersize me för några dagar sedan, vill INTE ha mcdonalds mat... *brr* Är det lika onyttigt i Sverige?
Forsfors: Vet inte exakt vad det där går ut på men jag tycker man ska vara väldigt misstänksam mot program och metoder som man inte kan få någon info om på själva sidan. Måste ange massa uppgifter och låta dom kontakta en. Skumt.
Fru Larsson:
Hälsovakten är ett dataprogram, där man bl.a. skriver in vad man ätit och hur man tränat under dagen, och får reda på om man stoppar i sig mer än man gör av med. På www. nutris. com finns mer info. (skippa mellanslag)
Blev så himla godissugen idag! Fick verkligen kämpa emot, är såå jobbigt när suget sätter i, man jag vet ju att om jag bara står emot en period, så går det tillslut över. Har även tränat idag, så det var en bra dag. :)
Funderar på att byta ut middagsmålet mot nutrilett, för att få fart på viktnedgången.
Tyckte också viktkontroll såg lite skumt ut, fast jag vet ingenting om det.
om man inte har jättemycket övervikt tror jag att det är bättre att motionera mer och äta sundare än att byta ut måltider, för när man sedan ska byta tillbaka till vanliga mål är det svårt att lyckas utan att gå upp igen.
Jag ska gå ner ungefär 10 kg och tycker att jag lever ganska sunt matmässigt (inget godis, läsk, snabbmat, feta maträtter mm och frossar i grönsaker och frukt) däremot tränar jag för tillfället nästan inte alls mot att jag tidigare cyklat 8 mil i veckan så jag tror träningen är det som måste till för att jag ska vandra neråt. Generellt tror jag att det är bättre att lägga fixeringen på att röra sig mera om man har lätt för att bli fixerad vid mat. jag har tidigare varit bulimiker och vet att det lätt blir en ond cirkel..
Men vissa blir ju träningsnarkomaner och då bör man kanske tänka till lite där också.
Vi måste hjälpa varandra ooch inse att vi går ner i vikt för vår egen skull, och egentligen inte för att bli smala och vackra, för redan nu är vi underbara, utan för att vi vill leva ett hälsosammare liv och må bättre.
Kan inte vi skriva ner varför vi vill gå ner, det skulle iaf sporra mig. Jag kan börja..
jag vill blir lättare och mer vältränad för att:
*Förebygga skador som ryggvärk mm genom träning
*Kunna få plats i mina kläder utan att behöva köpa nya (och dyra) kläder
*jag alltid varit slank tidigare och gärna är det i framtiden också, gärna på bröllopsfotot
*för att vända trenden, jag vill bli en aktiv mor som kan leka med mina kommande barn osv
Hej allihopa, skrev just ett långt inlägg som fastnade i filtret....
Sinan, tack för info! Ska kolla upp det!
Jag tänkte också byta ut vissa middagar mot nutrilett (dock ej om jag ska träna). Gjorde det idag och åt sushi till lunch (+massor av morötter och frukt under dan).
Blivande fru J, kloka ord! Jag vill tillägga att om man tränar mycket så är det inte säkert att man går ner i vikt i början och att detta beror på att man får muskler (det visste ni säkert redan, men ändå). Ett tips är därför att mäta sig också!
Mina anledningar att gå ned i vikt:
- Minskad värk i axlar
- Vill känna mig snyggare, trivs inte med mig själv nu.
- Börja träna för att få synliga muskler, det är så snyggt
- Träna för att få bättre kondition (har rätt bra flås, men ändå)
- Träna för jag ser det som kvalitetstid BARA FÖR MIG där jag får ge gärnet och rensa skallen och bli trött i kroppen också - inte bara knoppen (har tre barn och arbetar som marknadsassistent, alla vill ha min hjälp hela tiden känns det som ibland)
- Lära mig äta sund mat och förhoppningsvis få mina barn att se det som naturligt att äta rätt (känns som en tuff uppgift )
- Det som gör mig motiverad just nu är att jag vill vara en vacker och sund brud den 3 september (men så vill jag ju såklart fortsätta sen också)
Jaha, det där lät ju lite präktigt, och jag är inte så duktig som jag får det att låta
Alltså, det jag menade var att de dagar jag ska träna äter jag inte nutrilett (lät som jag skulle göra det istället för att träna)
ja, barn är viktigt. Om man själv har sunda matvanor tror jag att barnen tar efter det och får lättare att hålla sin egen vikt
Mina skäl för att vilja gå ner i vikt:
-Framförallt utséendemässiga skäl, jag ska inte hymla med. Trivs inte alls med min kropp som den ser ut nu. Har alltid varit smal förut, och vill bli det igen.
-Träna för att få en hyfsad kondition, en starkare rygg och en bättre hållning.