• stallkatten

ViktNeråt-05

Jag använder hälsovakten och tycker den är jättebra! Man får verkligen koll på vad man ska stoppa i sig. Jag tycker dock att den ger förslag på för lite kalorier, jag följer GI också litegrann och Paulun skriver t ex att man inte ska gå under 1700 kalorier när man dietar.. och det har funkat bättre för mig att äta mer.
    Ett tips är Pauluns två veckors fettförbränningsdiet i den första boken "Allt om fettförbränning", jag gjorde inget annat än att följa den och kunde inte tro mina ögon... den använder jag mig av regelbundet, och jag använder också rätterna var för sig så att säga. Och det går framåt!

Såg supersize me för några dagar sedan, vill INTE ha mcdonalds mat... *brr* Är det lika onyttigt i Sverige?

• stallkatten

inte min tur än:

Jo, jag tyckte det också när jag först hörde talas om den filmen, men här i usa (jag bor här nu) så äter vissa nästan så... Sen så tror jag också att om man äter till exempel macaroni & cheese varje dag så blir man också sjuk, men experimentet visar ju i alla fall att deras mat är ganska hälsofarlig...

• stallkatten

Mrs:

Jag har bott i usa med min man i några månader, så inte så jättelänge än!
    Min man pluggar här så jag följde såklart med! Men vi ska hem igen om x antal år...
    Jo, jag är faktiskt mer medveten och noggrann här än hemma (vilket såklart är ett plus!) på grund av precis samma anledning!
    Hoppas det håller i sig!
    Hur länge bodde du i usa?

• stallkatten

cmfs:
    Jag har ett F2 visum vilket är beroende av min mans F1 visum. Jag fyllde i samma papper som min man, med vissa undantag.
    det var inget problem att få visum, jag kom med så länge min man var godkänd så att säga.
    På ambassaden fick vi bara komma fram till en lucka där de tittade så att vi hade fyllt i papprena rätt och tog fingeravtryck, de frågade knappt något alls. Sen sa hon innan vi gick att vi skulle få visumet om någon vecka.
    Vi trodde att vi skulle komma på intervju, men så var det inte riktigt.
    Hoppas jag svarat på dina frågor, du får gärna ställa fler om du vill/behöver!
    Jag tror inte det kommer vara några problem för er.
    Vad ska du plugga i usa?

Svar på tråden ViktNeråt-05