• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • Forsfors

Ekka: ja, jag tycker också att det är skumt, förstår om någon inte vill att någon annan ska stjäla ens idéer eller om de vill skapa ett intresse, men jag tycker ändå det är konstigt att de inte kan informera om en enda pyttig grej...

• inte min tur än

stallkatten

Angående Supersize me, så tycker jag att det hela är lite löjligt! De flesta människor äter inte på Mc Donalds, frukost,lunch och middag, utan någon gång då och då!Tror att man skulle bli tjock av många maträtter om man bara åt det hela tiden!

• mrs.

Hej,

Jag måste bara skriva om mig

Igår när jag läst endel debater dels här och på ww, så svarade jag på en tjejs sedan och då fattade jag:

-Hallå! Jag sitter och peppar och peppar alla år efter år, och ser deras bästa sidor osv, men alltid gnäller på mig själv. Hallå, jag är vacker, jag är bra....:)

Det var underbart, 1:a gången kollade jag mig i spegeln och såg en annorlunda bild av mig själv, jag var helt okej, vaddå rutor på magen, ja dom ska jag ordna, men jag är vacker och bra utan dem, precis så som min man sagt.
    Så dom är en önskan men, med eller utan dem så är jag bra, jag har kvaliteter som foto, måla, inrednings-öga, jag tar hand om människor och mina vänner kommer alltid till mig när dom vill prata, jag kan laga mat, jag är frisk, har en trygg uppväxt, en make som älskar verkligen mig, ett hem, har tappat mina övervikt och lärt mig äta bra och åter börjat röra på mig, jag har långt glansigt/friskt hår.....

Vad mer kan man önska sig???!!!!!!

Fatta det känns helt overkligt, jag ser mig på ett nytt sett, igår morse vaknade jag inte vid halv sju på morgonen och kände åh vad gullig jag är eller ja jag ser bra ut när man kom från duschen.
    Jag har aldrig upplevt det under hela mitt liv!
    Jag är helt rörd.

Jag hoppas att andra kan bli lika lyckliga som mig :)

Nu betyder det inte att jag slutar ww el motionera, det gör jag aldrig men, en ny syn på mig själv var coolt.

(jag har inte slagit i huvudet)

/mrs

• sinan

mrs:
    Jag blir verkligen glad av att läsa ditt inlägg! :)

• Fru Larsson

Jag blev också glad av Mrs inlägg! Så ska det låta!

• cmfs

Jag stallde mig pa vagen i morse...(:()
    Inget roligt alls, jag var pa plus 1,5 kg!!! Inte direkt motiverande...men jag har ju slarvat ratt rejalt nu de senaste veckorna. I tva veckor har jag varker tranat eller hallt mig nagot speciellt till min diet. Jag har inte lyckats med mitt Nyarslofte direkt...jag gick raka motsatsen istallet...blev faktiskt besviken pa mig sjalv.

Men det var ocksa en tankestallare. Nu har jag insett att det inte funkar med den choklad biten har och en dar, och ga ut och ata, och pommes osv... Jag far halla mig till dieten och aven trana....

Ja, det var det...nu har jag fatt skriva av mig..nu galler det bara att halla mig till det jag lovat mig sjalv... kanns lite konsitgt ju att sitta och ljuga for sig sjalv. Jag kan ju inte anns vara arligt mot mig sjalv!! Det blir en rejal skarpning for min del nu...forhoppningsvis sa nasta gang jag skriver har inne sa har jag gatt ner de 1,5 kg plus lite till kanske....

• stallkatten

inte min tur än:

Jo, jag tyckte det också när jag först hörde talas om den filmen, men här i usa (jag bor här nu) så äter vissa nästan så... Sen så tror jag också att om man äter till exempel macaroni & cheese varje dag så blir man också sjuk, men experimentet visar ju i alla fall att deras mat är ganska hälsofarlig...

• sinan

cmfs:
    Nu gäller det bara att inte ge upp! Det var riktigt strongt av dg att gå ner 6 kg under förra året, det är inte lätt det här.

Min taktik är att sköta mig bra på vardagarna, med bra mat, nutrilett och träning. Detta för att jag vill kunna festa till ibland, och i sociala sammanhang vill jag inte sitta med ett salladsblad utan kunna äta av tårta om det bjuds, och ha mysiga restaurangkvällar med sambon nångång ibland.

Hur gör ni andra? Är det total avhållsamhet från onyttigheter som gäller?

Jag tycker det går jättebra dom dagar jag är själv, men när killen är med får jag verkligen kämpa med mig själv för att inte ta för mig av det han äter. Känns inte riktigt som jag får något stöd där.

• Fru Larsson

Sinan!

Näpp, total avhållsamhet tror jag inte på! Jag tror man måste unna sig något ibland (jag tänker tex äta lördagsgodis) annars är nog risken att man ledsnar ganska stor!

cmfs, visst är det tråkigt när det går åt fel håll, nu gäller det bara att komma igen!

Pepp pepp på er alla!

• mrs.

Hejsan

Hur är det?
    Jag har det jätte bra.
    Jag började idag morgonen som vanligt med morgon-övningarna, det är en ren rutin av morgonen nu för tiden :)

Det är inte alls jobbigt, jag vet att efter jag bäddat sängen så ska jag göra mina övningar, slå på kaffebryggaren och hoppa in i duschen, sen e det frukost.

UTMANING!!!!
    Jag rekomenderar verkligen att ni skulle ge det 3v chans och ser ni inget resultat så sluta !!!!!!!

Jag äter det jag känner för men det ska inte gå över mina points.

Jag vet inte om någon är intresserade av egna chips-recept, så skulle jag kunna ge en ny favorit som jag och min make har nu istället för antal kända märken, fast utan fett ;)

Stallkatten
    Har du bott i usa länge????
    Jag hade en favorit där: alla bagels i toaster, konstigt nog gick jag ner i usa, för jag blev skrämd av maten, fett/olja.....
    Visst finns det likn här men inte alls samma som dom i usa.

Svar på tråden ViktNeråt-05