• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • mrs.

Okej jag har som mål:

minska i omfång/mål ca:

7cm över naveln: ca-5cm
    navelhöjd:-3cm
    7cm under naveln: -8cm
    10cm ner på låret: -5cm
    15cm ner på låret: -5cm

det är väl något sådant och gärna 2kg, eller byta dem mot muskler :)

• mrs.

Vad kul att vi är så många som ska börja (igen/forts...)

Jag kommer inte på något bra mat idag så... jag gjorde sallad som förrätt och sen som middagen ska jag göra chop suey, det är bara att göra i pannan, och förvånansvärt lite kcal/fett :) (i points 3,5/port).

Sen skar skalade jag morötter och gjorde dem till stänger så kan man knapra på om man blir sugen på något.
    Kan vara en bra frosseri framför tv:n.
    Vill man kan man kanske göra en dipp, men jag är personligen inte förtjust i det.

Smultronet,
    45kg låter mycket men..inget är omöjliget min vännina gick ner 38-40kg första året (hon kämpar på fortf) med vv, och då blev jag impad och började i vv själv.
    Hennes hemlighet var hon gick varje dag 1h och åt enligt vv.
    Nu säger hon: när man är lättare är det skönt att gå och simma 1h några ggr/v.

Ekka,
    jag hoppas att du läser på lite i programmet som du börjar så du vet vad det går ut på, för snabbast resultat :)

Forsfors
    Jag förstår dig jag gjorde så ett tag, min make fick kolla och han sa inget men han sa bara ska vi ta en extra sväng eller kanske inte ....ikväll :)
    Nu står jag själv på vågen och jag accep. det hela :)
    Men kom ihåg din blivande ska väl inte gifta sig med dina kg utan dig ;) Så se ingen panik det fixar du, men den dagen det är klänningsköp så se din vikt i guld :)

Oliver
    Jag tycker det är starkt att du börjat redan i rätt riktning sedan kan du ju börja äta "nyttigt".

Okej, vi får väl peppa varann
    Jätte kul att det var flera än jag som forts även iår.

• mrs.

Idag tog jag ett nytt härligt pass!
    Tror knappt jag själv säger det men... :)

2005 ska bli toppen, 2004 gick jag ju ner över 15kg och jag håller det :) nu ska jag ha en formad kropp.

Jag tog fram min stepup bräda jag fått från min pappa (han gjorde en för många år sedan, när jag höll igång), åhh vad bra det är att belöna sig-tv/film och step up

Idag började jag först med mitt morgon pass dvs 200crunch och 50situps.
    Sedan "ambers" träningsprogram (från aftonbladet), frukost, vila och sedan satt jag på tv:n och började trampa upp ner, hyfta hantlar och utan....

Vad gör ni för något för att hålla igång????

Charm miss-
    menar du från stl 52 eller kg?????
    Om du menar kg så kan jag säga på en gång att du behöver inte gå ner.

• mrs.

hej alla,

Jag kämpar på här fortf. :)
    Jag gör några hundra crunch, sen går jag över till vikter och gjorde först 1*set utfall, armhävningar, styrka osv sen la jag det till set, nästa vecka lägger jag till ett till, varannan dag (vilodag en veckodag och söndag).

Jag äter fortf efter vv och jag älskar det, jag är så van att jag tänker inte på det längre
    Jag fick en vv-våg i födelsedagspresent, som räknar kcal/fett (points) per gram och enkelt kan jag säga :)

Enkel match när man kommer hem fr mataffären, delar köttfärsen/fisken/kyckling.... i mindre burkar väger, får pointsen uträknad och sätter en liten bit tejp där jag skriver typ 4p då e det redan klart när jag tar ut den från frysen och inget mer jobb (jag har gör lådorna i passande points för tex middag för 2).

Va kul att vi är såååå många

• mrs.

Hej,

Jag måste bara skriva om mig

Igår när jag läst endel debater dels här och på ww, så svarade jag på en tjejs sedan och då fattade jag:

-Hallå! Jag sitter och peppar och peppar alla år efter år, och ser deras bästa sidor osv, men alltid gnäller på mig själv. Hallå, jag är vacker, jag är bra....:)

Det var underbart, 1:a gången kollade jag mig i spegeln och såg en annorlunda bild av mig själv, jag var helt okej, vaddå rutor på magen, ja dom ska jag ordna, men jag är vacker och bra utan dem, precis så som min man sagt.
    Så dom är en önskan men, med eller utan dem så är jag bra, jag har kvaliteter som foto, måla, inrednings-öga, jag tar hand om människor och mina vänner kommer alltid till mig när dom vill prata, jag kan laga mat, jag är frisk, har en trygg uppväxt, en make som älskar verkligen mig, ett hem, har tappat mina övervikt och lärt mig äta bra och åter börjat röra på mig, jag har långt glansigt/friskt hår.....

Vad mer kan man önska sig???!!!!!!

Fatta det känns helt overkligt, jag ser mig på ett nytt sett, igår morse vaknade jag inte vid halv sju på morgonen och kände åh vad gullig jag är eller ja jag ser bra ut när man kom från duschen.
    Jag har aldrig upplevt det under hela mitt liv!
    Jag är helt rörd.

Jag hoppas att andra kan bli lika lyckliga som mig :)

Nu betyder det inte att jag slutar ww el motionera, det gör jag aldrig men, en ny syn på mig själv var coolt.

(jag har inte slagit i huvudet)

/mrs

• mrs.

Hejsan

Hur är det?
    Jag har det jätte bra.
    Jag började idag morgonen som vanligt med morgon-övningarna, det är en ren rutin av morgonen nu för tiden :)

Det är inte alls jobbigt, jag vet att efter jag bäddat sängen så ska jag göra mina övningar, slå på kaffebryggaren och hoppa in i duschen, sen e det frukost.

UTMANING!!!!
    Jag rekomenderar verkligen att ni skulle ge det 3v chans och ser ni inget resultat så sluta !!!!!!!

Jag äter det jag känner för men det ska inte gå över mina points.

Jag vet inte om någon är intresserade av egna chips-recept, så skulle jag kunna ge en ny favorit som jag och min make har nu istället för antal kända märken, fast utan fett ;)

Stallkatten
    Har du bott i usa länge????
    Jag hade en favorit där: alla bagels i toaster, konstigt nog gick jag ner i usa, för jag blev skrämd av maten, fett/olja.....
    Visst finns det likn här men inte alls samma som dom i usa.

• mrs.

Här är övningarna/ UTMANINGEN:
    (jag använder hantlar i alla övn.)
    v1: 1*15st, v2:2*15, v3:2*15

1. Marklyft
    ? tränar lårets baksida
    A. Ta tag i skivstången och ställ dig med fötterna höftbrett isär. Tårna ska peka framåt, benen vara lätt böjda och magen spänd.

B. ?Fäll? fram överkroppen, men långsamt och håll ryggen helt rak genom hela övningen. Du ska känna att det stramar på baksidan av låren. Då kan du gå upp till utgångsläget.

2. KNÄBÖJ
    ? tränar benens framsida och rumpan
    A. Håll skivstången bakom nacken som bilden visar. Stå med benen axelbrett i sär. Knäna ska vara lätt böjda. Håll ryggen rak och magen spänd. Sänk skuldran.

B. Gå ner med överkroppen långsamt tills knäna är böjda cirka 90 grader. Då har du nått stoppläget. Gå sakta tillbaka till utgångsläget. Tänk på att inte luta överkroppen framåt i övningen och att hälarna hela tiden ska vara mot golvet.
    3. Utfall
    ? tränar benens fram- och baksida samt rumpan
    A. Ta en hantel i varje hand. Håll dem cirka en decimeter utanför kroppen. Benen ska vara lätt böjda, magen spänd och ryggen rak.

B. Ta ett steg fram och sänk vänstra låret. Gå ner tills du når vändläget, då det främre knät ska vara böjt 90 grader och det bakre benen en centimeter från marken. Tryck dig uppåt och byt ben.
    4. Hantellyft åt sidorna
    -tränar axlarna
    A. Håll hantlarna en decimeter utanför kroppen och låt handryggen peka utåt, från kroppen. Armarna ska vara lätt böjda, magen spänd och skuldran sänkt.

B. För hantlarna uppåt-utåt från kroppen tills du når axelhöjd. Då sänker du armarna långsamt tillbaka till utgångsläget. Observera att du hela tiden ska hålla händerna en bit utanför kroppen.
    5. Bicepsövning
    ? tränar bicepsmuskeln
    A. Håll hantlarna en bit framför kroppen. Handflatan ska peka mot dig och handlederna vara raka. Stå med benen axelbrett isär, lätt böjda. Magen ska vara spänd.

B. Lyft ena hanteln upp mot axeln. Fortsätt tills det tar stopp. Håll överarmen helt stilla under övningen. Sänk hanteln långsamt tillbaka till utgångspunkten.
    6. Armhävning
    ? tränar bröstmuskulaturen
    A: Häng i luften med tyngden på armarna. Håll händerna en decimeter utanför kroppen. Tårna ska vara mot golvet och skuldran sänkt. Magen ska vara spänd och kroppen rak.

B. Böj armarna och sänk kroppen tills du är en centimeter ovanför golvet. Var noga med att kroppen ska vara rak under hela övningen.

7. Tricepsövning
    ? tränar tricepsmuskeln
    A. Använd en bänk eller stol. Luta dig mot stolen med händerna som stöd. Håll armbågarna nära kroppen. Skjut fram bäckenet och spänn magen.
    B. Sänk dig ner tills armarna är böjda 90 grader. Tryck dig sedan uppåt. Ju längre ut från bänken du har benen, desto tyngre blir övningen. Du ska också sträva efter att vara så rak du kan i rygg och ben.

8. Magövning
    ? tränar mage och bål
    A. Använd en bänk eller stol. Sätt dig på stolen som bilden visar och håll händerna så du hittar balansen.

B. Dra upp benen mot bröstet tills knäna är böjda nästan 90 grader. Men du ska inte hamna i ett viloläge, utan hålla kvar spänningen i magen. Räta ut benen och upprepa övningen. Gör den så långsamt du kan för bästa effekt.

• mrs.

Hejsan,

idag är jag lite arg :(
    min make bad min svåger och hans fru hit, jätte kul tyckte jag, vi erbjöd dem flyga t en flygplats som ligger ca 4h härifrån för att åka "riktigt" billigt och vi skulle hämta dem.
    Okej...
    Vad händer *grrrr* inte nog med att vi ska köra dit och betala för det, vi ska betala ½ deras resa, jag blev skitsur på min make för att han är så snäll.
    Vi har just bestämt att minska på våra kostnader.
    Min syster har jag lovat hämta, men... det är skillnad, mina föräldrar hämtar/lämnar oss alltid från flygplatsen som ligger 2h ifrån deras hem, vi betalar inte, för dom tycker det är kul att vi kommer t sv bara, och min pappa sa tom. nu att joo men det är så långt så dom kan betala bensinen (vilket dom nu inte ska) och mina föräldrar ställer upp alltid på oss annars oxå.

Men min makes familj är riktiga snålisar dom utnyttjar alltid honom/oss.
    När vi hälsar på dem får vi allt gå om det så skulle vara, vi får gå och handla och dom har värdens lista (knappast 1dags).

Vi har fortf inte sett ett tackkort eller hört Tack när vi flög dit i september, ordnade deras bröllop, hyrde transporten, betala deras-övernattning (kan säga att dom har en stuga som var tom men vi fick ta in på hotell, fick inte ens låna den gratis, skulle fått hyra den) och bröllopsdagens resturangbesök osv kom på vår nota (betala ca10 000kr). Inte vad vi sagt men.....

Så jag är inte alls pigg idag på träning, men ska avreagera mig på något och cykla/step up är nog riktigt bra för det :)

Nu till att bli trevlig :)

Chips:
    * skala potatis
    * skiva den med tex osthyvel
    * torka av lite
    * krydda
    * in i micron på en ugnsäker våg
    * ha på högsta i ca 1-2min, vänd chipsen, sätt på micron igen 1-2min och sedan får man prova sig fram (alla micron är ju lite olika effektfulla) till de är knappriga. (jag själv vänder de hellre ofta).

Inget fett men super goda.
    Jag och min make gillar dem med grillkrydda på

Nähe, nu ska man väl ta sig en kopp kaffe och sedan börja träna, sen är jag på bra humör igen, det vet jag.

hej hej

• mrs.

Ska lägga till...

min make fick veta förra veckan att dom ska lägga ner hela företaget iår, dvs han kommer bli arb.lös. Det vet alla om.

Men men...jag är väl snål, det handlar faktiskt bara om ca 2000kr eller likn.

och bilsträckan är 4h-autobahn.

• mrs.

Tack fru L.

kämpa på, det kommer att gå fort dom där 7kg, börja dig redan nu på inställningen jag är fin och snygg :)

Jag hör av mig lite senare, när jag är snäll, glad och trevlig igen.

• mrs.

Hej,

joo då jag är inte arg längre, var det bara en stund på morgonen men... jag brukar sällan bli arg så det blir extremt när jag blir det.

Jag fick jätte ont i magen och sprang på toa, och mådde allmänt kast och idag hoppade jag över morgonpasset, eftersom jag fortf känner mig lite dålig i magen, vet inte varifrån det kom, troligen från mjölken-den kan jag ibland få ifrån.

Jag vet inte, är det någon som vet hur pointsen räknas (som vanligt kanske/troligen) när man "tömmer magen"???!
    Jag mådde jätte dåligt efter tömning och blev yrslig osv och åt, blev bättre t nästa gång osv, så igår åt jag kanske 4-6points mer än rekom. så idag måste jag försöka spara 4p.

Jag hoppas att imorgon är jag pigg igen och forts med mina morgonrutiner :)

Ja men vad kul fru L att byxorna sitter bättre
    Drick mera vätska om du inte känner dig mätt ;)

Jag hoppas att ni alla ursäktar mig för igår, det var inte meningen att brusa upp så eller vara otrevlig.

nu är det lunch dags.

Kram och ha en forts underbar dag!!!!

• mrs.

Hej,

Jag tog fram min bakmaskin (bröd) och tänkte okej jag skriver upp på ett papper alla gram och räknar ut vad pointsen blir med vv-vågen....

Jag hade fått för mig att det var mycket i en skiva men wow!
    om jag gör storrraaaaaa bitar så blir det bara 2p/skiva.
    en torr tråkig rostbröd har redan 1p.
    Och hemmet doftar härligt!

Nu ska jag snart äta kycklingsallad och ikväll nybakat bröd.

• mrs.

Tänkte säga HEJ!

det var ett tag sedan, vad duktiga ni är alla :)
    kul att det går bra för er!
    Blir så glad när det går bra för andra, själv mår jag väl bra, alltså det går bra med mat-relationen osv. (tex åt inget onödigt som godis/choklad/kex/bullar fast hela helgen hade vi allt möjligt framme på bordet och fortf. choklade i skåpet, inte ett dugg sugen
    Det som är jobbigt är att jag för 1a gången i mitt liv har fått m.blödning, och det är inte alls som mina vanliga menstrationer. Jag har varit väldigt stressad senaste tiden...kan det kanske bero på det?!
    Nåja, livet går inte under *skratt* för så lite.

Jag är istället stolt över mig själv, jag har inte alls "gottis" sug, jag äter massor utav god mat samt hälsosam, jag känner mig stark (visste inte att det finns så mycket gott man kan göra såååå enkelt och nyttigt).

Träningen har blivit lite liggande, bara ute och går varje dag istället, eftersom jag inte alls att jag är riktigt i form just nu för styrketräning, men så fort detta är över så börjar jag igen.

Ha det så jätte bra /många kramar Mrs.

• mrs.

Det låter bra det du äter, men 4dl varje gång, springer inte du på toa hela tiden :) ?

Nåja jag dricker oxå massor, har en tillbringare som jag dricker minst upp per dag.

alltså du måste ju inte äta något kraftig/tung mat på kvällen men någon frukt, soppa, fil, joghurt, lite sallad... kan du ta för att du får regelbundet mat och sockerfall blir det inte, eller om du äter nyttigt så gör en sats choklad pudding och dela i plastskålar med lock och ta en på kvällen eller likn. då får du lite chokladsmak i mun.
    Eller vissa dagar kan du ta en halo eller en bar eller annat.

känn efter lite.

• mrs.

Hejsan Tjejer!

Hur är det med er?
    Hur äter ni nu och hur ofta tränar ni???

Jag har nu ätit sedan fredags efter 1200-1400kcal/dagar och då kan jag säga goda maträtter och sorbeglass (vv) :) jag har gått ner och idag har jag gjort min första morgonpromenad på 20min igen, det var länge sedan och innan lunchen tog jag motionscykeln och trampade jag 15min *pust* dålig kondis jag fått, in i duschen och sedan t en god lätt lunch: 1fullkornsbröd med tonfisk/dill/ketchup ihop-mix och ovanpå ½ gul paprika och ett stort glas vatten och efteråt en kopp kaffe.

det var för mer än 2timmar sedan men fortf mätt, det är nog sant att när man motionerar så känns det bättre och man är mättare av mindre.

min frukost var rejäl oxå :)
    efter att jag var på min runda åt jag: 2½ dl fruktjoghurt 0.1%, 3dl cornflakes och en banan skivad.

idag blir det ännu: mellanmål:1banan plus 2.5dl mjölk och till middag: fullkornspasta, ketchup, och grillad kycklingfile med grönsallad, tomat, gurka.

mitt förslag till er om ni börjar känna åh nej, är ät frusna bär eller köp en bra sorbeglass. Motionsrunda behöver inte vara en svettig men frisk luft, och en bra dag meny.

Ge inte upp Fru J, du kommer igång :)
    Mitt tips, köp Sund & slank tidningen och prova ett par dagar deras 3-veckors kuren så ser du om det kan hjälpa dig.

• mrs.

Hejsan,

Jag mår toppen, jag har nu kört vv igen i en vecka och börjat promenera varje morgon och kväll denna vecka och har bestlutat mig att regn el sol så är min morgon-promenad ett måste och när jag får tillbax lite kondition så ska jag börja simma (tar så effektivt på hela kroppen) :)

Känns underbart, märkte att min mage är mindre *hehhee* Nya byxor ska inhandlas i helgen.

Enda konstiga är att jag blev sugen på 2-saker som jag inte ens gillar, men nåja inte onyttiga....
    så ner t affären igår och köpte torkade plommon och russin. Åh vad gott dom smakade... vet inte kanske behöver något ämne från dem kroppen behöver eller så äter jag några sådana istället nu för att jag inte tillåter mig sötsaker, och dom är ju ganska söta. (eftersom dom innehåller så mycket kcal så får man ju inte äta många och magen skulle ju inte klara det heller

• mrs.

God Morgon!

:)
    Jaa... Fredag *jippii*

Idag var jag ute igen, även fast jag inte alls "orkade", men åhh vad bra känslan var när man kommit iväg och nu efteråt
    (är morgon-seg, men... bara att dra sig upp).

Sen i helgen så blir det inte morgonpromenader utan springa på stan (inhandla lite snygga vårkläder) och sen ska vi även gå långpromenader.
    Vem vill upp och gå runt åtta en lördag eller söndag morgon, då man äntligen får krypa alldeles intill sin älskling och bara dra sig innan man kliver upp.

Jag kan säga att även om min kropp dragit på sig lite vätska och magen är bara lite uppsvälld så.... syns det redan att jag har motionerat igen och ätit begränsat :)

Jag äter lite det jag har lust med men jag äter inte mer är ca 1400kcal/dagen, och ändå går jag inte upp i vikt, kanske är det ett poäng extra att jag inte äter godis/choklad/kex...el likn.

Men jag säger så här jag äter dock sorbe-glass, massor utav jordgubbar/banan/hallon, russin, plommon-torkad, nötter(även 1msk jordnötssmör på en knäcke) yoghurt/mjölk/ostar..osv som andra undviker för att inte gå upp i vikt, men jag har istället gått ner.
    Och jag mår så mycket bättre och har så mycket mer energi.
    Nästa vecka börjas det med styrketräning, ville bara köra igång lätt först.

Jaha, ska man hämta en varm kopp kaffe nu då och forts läsa debatt/inlägg :)

• mrs.

Hejsan!

Det var ett tag sen jag skrev, var påsken iväg men ... jag gick morgonpromenix och var också och simmade, plus att jag gick kanske 6h på stan då min make jobbade :)

Denna vecka har sen igen gått segare... vi ska flytta nästa vecka och jag har bara sprungit ärande runt på stan (vi flyttar fr utland ju, dvs massor av byrokrati saker att ta hand om) sedan har jag packat osv. flytten går nästa torsdag (Snabba beslut vi beslöt oss må innan påsk och nästa vecka bor vi redan i vår nya stad och hem).

Men jag skyller nu stress och likn att jag inte orkar springa mer än det som måstes och görs här hemma.

Ska springa när jag skrivit klart ner t stan igen på äranden samt efter 4 så springs det igen med min make.

Det viktigaste är bara att hålla koll på maten tills vi har det hela överstökat sedan kan jag börja träna igen har jag tänkt. Vikten har de samma nu som innan påsk (även fast jag nu har perioden).... :) det är jag glad för.

Nähe, jag ska gå ner nu på stan... så maten är klart t fyra, så vi kommer fort iväg efter det.

Många kramar och Ha En Riktigt Trevlig Helg!!!!

Svar på tråden ViktNeråt-05