• sinan

ViktNeråt-05

Hejsan!
    Jag skulle också vilja var med! Är rätt ny på det här forumet..
    Skulle vilja gå ner 6-7 kilo ungefär, som smugit sig på under hösten. Min taktik är väl först och främst att komma igång och träna 2 ggr/veckan, dra ner på smågodiskonsumtionen (som periodvis är ENORM), och lära mig att äta frukost...
    Hoppas vi lyckas riktigt bra allihop!

• sinan

Är det någon som använder hälsovakten, och är det isåfall en bra hjälp?

• sinan

Fru Larsson:
    Hälsovakten är ett dataprogram, där man bl.a. skriver in vad man ätit och hur man tränat under dagen, och får reda på om man stoppar i sig mer än man gör av med. På www. nutris. com finns mer info. (skippa mellanslag)

Blev så himla godissugen idag! Fick verkligen kämpa emot, är såå jobbigt när suget sätter i, man jag vet ju att om jag bara står emot en period, så går det tillslut över. Har även tränat idag, så det var en bra dag. :)

Funderar på att byta ut middagsmålet mot nutrilett, för att få fart på viktnedgången.

Tyckte också viktkontroll såg lite skumt ut, fast jag vet ingenting om det.

• sinan

Mina skäl för att vilja gå ner i vikt:

-Framförallt utséendemässiga skäl, jag ska inte hymla med. Trivs inte alls med min kropp som den ser ut nu. Har alltid varit smal förut, och vill bli det igen.
    -Träna för att få en hyfsad kondition, en starkare rygg och en bättre hållning.

• sinan

mrs:
    Jag blir verkligen glad av att läsa ditt inlägg! :)

• sinan

cmfs:
    Nu gäller det bara att inte ge upp! Det var riktigt strongt av dg att gå ner 6 kg under förra året, det är inte lätt det här.

Min taktik är att sköta mig bra på vardagarna, med bra mat, nutrilett och träning. Detta för att jag vill kunna festa till ibland, och i sociala sammanhang vill jag inte sitta med ett salladsblad utan kunna äta av tårta om det bjuds, och ha mysiga restaurangkvällar med sambon nångång ibland.

Hur gör ni andra? Är det total avhållsamhet från onyttigheter som gäller?

Jag tycker det går jättebra dom dagar jag är själv, men när killen är med får jag verkligen kämpa med mig själv för att inte ta för mig av det han äter. Känns inte riktigt som jag får något stöd där.

• sinan

Shit alltså! Helgen var verkligen en kastastrof under bantningsmässig synpunkt! Sambon fyllde år, och firade i dagarna tre, och det blev både tårta och drinkar och annat. När jag skrev in helgens kost i Hälsovakten bara larmade den rätt ut, och alla staplarna blev röda... :(

mrs: Tack för tipset om fettfria chips, ska definitivt testas!

• sinan

Nu är jag tillbaka på banan...
    Idag lagade jag potatissallad, på potatis, rödlök, creme fraiche 5% och pesto. Till det gjorde jag falafel.
    Till lunchlådan brukar ofta göra sallader med mycket råris och kikärter för mättnadens skull. Jag brukar ha i en hel del oliver, eftersom det är bland det bästa jag vet. Är det någon som vet om oliver är feta, eller om man kan frossa i dom?

Blivande fru J, vilka goda veganrecept! Är du vegan? Själv är jag vegetarian, vilket gör det rätt svårt att följa några färdiga dieter...

• sinan

:)) Tusan också!
    Får väl frossa med måtta då...

• sinan

Hej igen! Kul att det verkar gå så bra för er! Idag vägde jag mig och status är -1 kg. Känner mig riktigt glad över det, jag har trots allt haft mina motgångar. Börjar mer förstå hur min reptilhjärna fungerar i alla fall. När jag har haft folk på besök och velat bjuda på något gott, t.ex. glass eller liknande, så händer det ju ofta att det blir lite över. Förut har jag tänkt att då spar jag det att bjuda på när någon kommer förbi, men alltid har det slutat med att jag tryckt i mig alltihop, smyger i mig en liten bit om dagen, tills allting lagt sig som en prydlig valk runt midjan... Klarar helt enkelt inte av att ha godsaker hemma! Så nu trugar jag alltid resterna på mina vänner, eller slänger det helt enkelt. Känns konstigt hur primitivt jag fungerar, men så är det...

Träningen går nog bättre än kosten egentligen, kör bodypump och step och det är riktigt skoj!

Svar på tråden ViktNeråt-05