• Fru Larsson

ViktNeråt-05

Oj! Den här tråden såg inte jag! Startade just en liknande tråd. Jag gör ett inlägg i den tråden och hänvisar hit!

• Fru Larsson

inte min tur än, jag tror GI-metoden är bra men den ska användas med sunt förnuft. GI-värdet säger nämligen ingeting om näringsinnehåll.

Tissa, vad bra att din "nästan man" har koll på kost och så. Det har INTE min. Han är smal och kan äta hur mycket som helst. Orättvist. Däremot skulle nog hans kropp ändå må bra av mer näringsrik mat! Och han är bra på att peppa mig! Puss på honom för det!

Jag ska väga och mäta mig ikväll och lägga ut mina mått och mål här (läskigt...) - kanske..... Men jag har ingen direkt övervikt (vill bli av med 5-7 kilo som smugit sig på senaste åren) som en del andra här! Till er säger jag extra mycket heja heja! Jag tycker det känns jobbigt med mina 5-7 kg.......

• Fru Larsson

Tredje inlägget från mig på kort tid, en länk som kanske kan hjälpa:

bmidirekt.se

• Fru Larsson

Fru Madde, jag förstår att det är lite svårare att få till det med småbarn hemma (har själv varit där). Men jag kan nästan lova dig att om du kommer iväg till träning så kommer det till slut bli en god vana och jag såg det så att det var min kvalitetstid på egen hand. Det är ganska skönt att komma bort från allt för en timme och träna järnet! Men det är ju det där med att komma igång! Du kan ju börja med matvanorna nu och med träningen i februari, annars kanske det känns svårt att hinna gå ner 10 kg till april (å andra sidan, när du är på jobbet hela dagarna och kommer hem helt slut så kanske det är ännu svårare att börja?).

Oliver, var bor du som kan åka skidor (uppåt i landet antar jag)? I Sthlm-området är det plusgrader och regn! Själv har jag kört ett spinningpass idag och är larvigt stolt över mig själv!

Skrev tidigare att jag skulle lägga ut mina mått här. Struntar i det......

Heja oss allihop!

• Fru Larsson

Jag gör misstaget att jag väger mig för ofta. KAnske ska be sambon gömma vågen. Kan meddela att jag gått UPP ca 2 kg?! Vad i he----e??!!??

Men jag ska iofs ha mens i övermorgon. Borde inte ställa mig på vågen alls då, blir bara deppig. Körde i alla fall ett stepup-pass igår.....

Sinan, vad är hälsovakten? Låter intressant!

• Meddelande borttaget
  • Fru Larsson

Hej allihopa, skrev just ett långt inlägg som fastnade i filtret....

Sinan, tack för info! Ska kolla upp det!

Jag tänkte också byta ut vissa middagar mot nutrilett (dock ej om jag ska träna). Gjorde det idag och åt sushi till lunch (+massor av morötter och frukt under dan).

Blivande fru J, kloka ord! Jag vill tillägga att om man tränar mycket så är det inte säkert att man går ner i vikt i början och att detta beror på att man får muskler (det visste ni säkert redan, men ändå). Ett tips är därför att mäta sig också!

Mina anledningar att gå ned i vikt:
    - Minskad värk i axlar
    - Vill känna mig snyggare, trivs inte med mig själv nu.
    - Börja träna för att få synliga muskler, det är så snyggt
    - Träna för att få bättre kondition (har rätt bra flås, men ändå)
    - Träna för jag ser det som kvalitetstid BARA FÖR MIG där jag får ge gärnet och rensa skallen och bli trött i kroppen också - inte bara knoppen (har tre barn och arbetar som marknadsassistent, alla vill ha min hjälp hela tiden känns det som ibland)
    - Lära mig äta sund mat och förhoppningsvis få mina barn att se det som naturligt att äta rätt (känns som en tuff uppgift )
    - Det som gör mig motiverad just nu är att jag vill vara en vacker och sund brud den 3 september (men så vill jag ju såklart fortsätta sen också)

Jaha, det där lät ju lite präktigt, och jag är inte så duktig som jag får det att låta

• Fru Larsson

Alltså, det jag menade var att de dagar jag ska träna äter jag inte nutrilett (lät som jag skulle göra det istället för att träna)

• Fru Larsson

Jag blev också glad av Mrs inlägg! Så ska det låta!

• Fru Larsson

Sinan!

Näpp, total avhållsamhet tror jag inte på! Jag tror man måste unna sig något ibland (jag tänker tex äta lördagsgodis) annars är nog risken att man ledsnar ganska stor!

cmfs, visst är det tråkigt när det går åt fel håll, nu gäller det bara att komma igen!

Pepp pepp på er alla!

Svar på tråden ViktNeråt-05