• Fru Larsson

ViktNeråt-05

Vad kul att det går bra för er! jag skrev ju tidigare i veckan om att det inte går så bra för mig just nu. Men nu är barnkalasen, kurserna och allt vad det varit slut och imorgon är det nya tag med träning och mat (ska väga mig ikväll). Tillbaka på banan!

• Fru Larsson

Välkommen cybermamman! Klart du får hänga på, bara kul om man är fler!

Hoppas du vågade dig iväg till gymmet! Det är en vanlig missuppfattning att alla som finns där är vältränade. Där finns även gott om äldre, tjockisar, spinkisar, alltså vanliga människor som tränar för att vilja må bra! Och de vältränade kanske inte alltid varit vältränade så se dem som en förebild! Heja dig!

• Fru Larsson

Cybermamman, 1,5 kg ner är ju jättebra, vad avis jag blir. Jag står stilla! Blir galen!

Blivande fru J, skönt att knät höll! Det är så skönt när man väl kommit igång med träningen!

Jag har kört spinning månd och onsd, ska köra innebandy imorgon och styrketräning på lördag eller söndag. Känner mig så duktig! Borde få lite resultat snart, jag tycker jag förtjänar det (men förra veckan var katastrofal, ingen träning men tårtor och godis)

• Fru Larsson

ThereseLaurin, jag tycker det låter sunt att fortsätta som du gör. Du kan ju ösa på med massor av grönsaker varje måltid och frukt mellan målen.

Jag står också och stampar och det är grymt frustrerande (nu ska jag snart ha mens igen så då är det ju ett par kilo upp oftast - suck).

Blivande fru J! Jag håller med dig! Det ger en kick med träning! Jag har kört spinning två gånger den här veckan och ett innebandypass. Ska ev köra styrketräning eller spinning imorgon också. Men det är ju det där med skaderisken om man börjar för hårt (men nu har jag kört några veckor) och även risken att man börjar lite väl hurtigt för att sedan tröttna. Men träningsbiten känns bra för mig just nu, ska bara försöka börja ta tag i styrketräningen igen.... Körde mycket i gym tidigare och det ger rätt snabba resultat. Vill ha vältränade axlar och armar när jag gifter mig.

Men jag har fastnat i godis-fällan i helgen IGEN. En son har party idag och jag är in och snattar ur godisskålen HELA TIDEN! Mmmmm va godis e gott ändå!!!

• Fru Larsson

Kloka ord blivande fru J!

Jag har idag varit ute och gått en timme innan frukost! Friskt och skönt och vad god frukosten var när man kom hem!

• Fru Larsson

Jag och två kompisar väger och mäter oss varje söndag. Jag har nu pms och det brukar betyda ett par kilon upp, även fast man vet vad det beror på så är det sååååå tråkigt att se siffrorna på vågen när det är så. Har lite ågren faktiskt!

Tack å hej från vattenfyllda mig!

• Fru Larsson

Förresten Forsfors, vad skönt att det inte var uppåt på vågen! Du är nog så sund i vanliga fall att en tillfällig svacka inte gör så mycket! Eller nåt, jag är ju ingen expert på ämnet!

• Fru Larsson

Hurra! Smög upp på vågen idag och äntligen har det börjat gå åt rätt håll. -0,2 kilo, inte så mycket kan tyckas men då ska jag ha mens imorgon och brukar gå upp 2 kg dagarna innan.

Det tar oftast tid för mig innan det händer något, kan det bero på att jag börjar träna samtidigt, att man kanske samlar vätska i musklerna? Har ingen egentlig övervikt, väger nu 64,6 (väger mig på kvällen på söndagar och då är det lite mer ca 66 kg)och är 164 cm. Det kan väl också göra att man inte rasar i vikt till en början? Vill ner till 58-60.

• Fru Larsson

Vad kul att vi blir fler och fler i den här tråden! Mormallis, ja det skiljer ju inte mycket på oss, då kan vi ju sporra varandra lite, även om jag inte vill ner till 55 kg!

Angående sockersuget så håller jag med fru Kirta. Och det är faktiskt ganska jobbigt att bli av med sötsuget tycker jag. En del huvudvärk i början. Men samtidigt tycker jag ändå att det går ganska fort att få bort det, bara man är hård i början. Jag provade med krom-tabletter en gång och jag tyckte det hjälpte, vet ej om det bara var "placeboeffekt" eller om det verkligen hjälpte, men det spelar ju ingen roll!

Ang GI, jag försöker att hela tiden ha visst GI-tänk, men inte direkt att jag kör GI-metoden. Det som är lite lurigt med metoden är att det inte framgår vilka mängder man ska äta samt att vissa värden kan vara missvisande och olika beroende på hur produkten är tillagad. Men i kombination med sunt förnuft är det nog en bra metod!

Vet ni, idag har jag ätit tårta på förmiddagen och rabarberpaj m vanlijsås efter lunch! Hoppsan sa va gott det va! Men jag fyller år idag och blev bjuden. Blir säkert en god middag ikväll och vin till!

Svar på tråden ViktNeråt-05