Vad kul att vi blir fler och fler i den här tråden! Mormallis, ja det skiljer ju inte mycket på oss, då kan vi ju sporra varandra lite, även om jag inte vill ner till 55 kg!
Angående sockersuget så håller jag med fru Kirta. Och det är faktiskt ganska jobbigt att bli av med sötsuget tycker jag. En del huvudvärk i början. Men samtidigt tycker jag ändå att det går ganska fort att få bort det, bara man är hård i början. Jag provade med krom-tabletter en gång och jag tyckte det hjälpte, vet ej om det bara var "placeboeffekt" eller om det verkligen hjälpte, men det spelar ju ingen roll!
Ang GI, jag försöker att hela tiden ha visst GI-tänk, men inte direkt att jag kör GI-metoden. Det som är lite lurigt med metoden är att det inte framgår vilka mängder man ska äta samt att vissa värden kan vara missvisande och olika beroende på hur produkten är tillagad. Men i kombination med sunt förnuft är det nog en bra metod!
Vet ni, idag har jag ätit tårta på förmiddagen och rabarberpaj m vanlijsås efter lunch! Hoppsan sa va gott det va! Men jag fyller år idag och blev bjuden. Blir säkert en god middag ikväll och vin till!