• Fru Larsson

ViktNeråt-05

Eminea, duktigt jobbat! Ibland kan det bli för mycket att börja med både kost och träning samtidigt, i alla fall är det så för mig, det blir sån total förändring.

Jag har just spelat innebandy med jobbet (vi gör det på fredagar) och är helt slut och har några hemska ömmande blåmärken, vet inte hur jag ska överleva resten av dagen.... Stackars mig eller hur?

• Fru Larsson

inte min tur än, känner likadant.....

Jag och vänninorna mätte och vägde oss igår. Jag hade kört spinning innan och då brukar jag av någon märklig anledning väga mer (kanske är för man dricker hundra liter vatten under passet). Jag hade gått upp 0,6 kg.

Måtten var som innan förutom rumpan där jag faktiskt minskat 1 cm. Men det går trögt.....

Är som jag tidigare satt lite fixerad vid att jag vill att det ska synas på vågen. Grrrrrrr.....

• Fru Larsson

Oj oj! Verkar som vi är fler som har det lite kämpigt! Men vi får väl bita ihop och köra på! Jag tränar riktigt mycket nu och det känns bra i alla fall - synd att det inte ger några resultat bara, ha ha ha!

Blivande fru J, tillåt dig att ta det lite lugnt ett tag och fokusera på tentan!

• Fru Larsson

perfie, det var klokt av dig att sluta dricka vin när du känner att det är ett beroende. Själv blir jag typ packad efter en flaska vin, jag och sambon brukar dela på en flaska på fredag och/eller lördag ibland. Lycka till med att bryta din onda cirkel som låter väldigt osund! Heja heja och välkommen till oss!

Va bra blivande fru J, det kommer säkert gå jättebra på tentan!

Hur går det för er alla? Jag kämpar på, men försöker hålla mig borta från vågen...

• Fru Larsson

Hmmmm, nu när jag läste mitt inlägg till dig perfie så tycker jag det ser konstigt ut, som det kan feltolkas och uppfattas som ironiskt. Det var inte meningen och jag hoppas du inte uppfattade det så!

Go natt

• Fru Larsson

Grattis Therese! Hoppas ni hade en romantisk förlovningsdag!

Jag har spårat ur några dagar (torsdag var jag på ålandskryssning m mat och vin och sen vet jag inte vad som hände, fest igår, bakis idag = pizza). Nya tag i morgon. Jag tror inte det är så farligt med några dagars svacka! Ska bli skönt med träning och sund mat imorgon!

• Fru Larsson

Kickbox låter kul, har aldrig provat det. Själv är jag typ fortfarande mätt efter gårdagens pizza, fick rätt rejält ont i magen efter den och nu ligger den som en klump i magen.

Idag är det tillbaka till sunda livet igen, känns skönt. Dessutom hade vi en föreläsning på jobbet om kost och träning. Mycket passande!

Heja J, du är snart tillbaka, jag förstår av du menar, efter några dagars slarv med kost och träning känns det ibland tungt att ta tag i träning och kost igen, men du kommer vara så nöjd och tillbaka i goda vanor efter passet idag. Tror jag - tralala!

• Fru Larsson

Jag håller med Ellte, det är nog lite med kiwi och minimjölk, risken är att kroppen då förbränner av dina muskler om det inte finns näring i kroppen. En äggsmörgås, frukt och ett glas minimjölk kanske (förutsatt att du åt middag innan träningen)?

Jag kan stolt meddela att jag i år har tränat 31 gånger.

• Fru Larsson

Proteindrink, brukar finnas som "festisar" i gymen, jag tycker de är rätt goda.

Du tycker inte om fil el yougurt heller? Med färsk frukt i?

Makrill (inte vegetabiliskt, men ändå)?

Det är ju tråkigt att behöva tvinga i sig något, det brukar inte hålla i längden! Kanske fler frukter annars om du inte tycker om proteinet?

• Fru Larsson

Blivande fru J, du kanske kan fråga någon där du tränar om råd (instruktören tex). Jag är inte jättekunnig inom området, det jag skrivit i mina trådar är sånt jag hört och det är så jag tolkat det - inte säkert att jag förstått rätt alltså!

Svar på tråden ViktNeråt-05