Inlägg från: inte min tur än |Visa alla inlägg
  • inte min tur än

ViktNeråt-05

Tänkte försöka gå ner 10 kg med GI-metoden, någon som har testat det? Funkar det?

• inte min tur än

Jag fick en receptbok med GI-mat, jättesmaskiga recept! Tänkte börja imorgon! Fick även en annan bok om GI, men det jag tycker är lite skumt är att man tex ska äta mkt ost och tex vitt bröd har höft GI men om du äter det med smör(mkt fett) så sänkter det GI....Man har ju alltid hört att för mkt fett inte är bra! Men det är värt att pröva!Första veckan tror jag man går ner mkt pga kolhydrater binder vatten,o äter man inte mkt kolhydrater går man ner vattenvikten...Men det är bara att fortsätta kämpa så försvinner fettet också!

Underbar 050312 va duktig du är som har gått ner 20 kg!!!

• inte min tur än

Underbar 050312
    startade en liten tråd om GI metoden så kan vi snacka mer om den där!

• inte min tur än

Har nu hållt på med GI-metoden i 2 dagar, känner mig redan lättre:) även om det inte har visat sig på vågen än! Däremot är jag törstig nästan jämt o har dålig smak i munnen:( Men vad gör man inte för att bli fin?

• inte min tur än

stallkatten

Angående Supersize me, så tycker jag att det hela är lite löjligt! De flesta människor äter inte på Mc Donalds, frukost,lunch och middag, utan någon gång då och då!Tror att man skulle bli tjock av många maträtter om man bara åt det hela tiden!

• inte min tur än

Fru Larsson
    Tyvärr hamnar man i stillastående perioder ibland, men det gäller att inte ge upp!
    Förstår precis vad du menar när du skrev om godiset!Har lyckats hålla mig till ca 10 godisar/helg istället för typ 0,5 kg, känner lite att man blir mindre sugen om man inte äter ngt godis,läskigt hur beroende framkallande det kan vara!

• inte min tur än

Idag kom jag i ett par jeans jag inte har kunnat knäppa på ett tag. En underbar känsla!

• inte min tur än

Fru Larsson

Grattis på födelsedagen!
    Min mamma fyller också år idag, så min bantning går nog inte så bra idag:( Har i och för sig varit ute och joggat,alltid något!

• inte min tur än

Har syndat hela helgen känns det som! Igår var det bla princesstårta, men imorse när jag ställde mig på vågen var det ändå - 1 kg! Känns bra!

• inte min tur än

mormallis

Kul att du också har gått med i viktklubben nu! Känns sundare än GI-metoden med atkinsonsmetoden de första veckorna. Man kan ju ha kvar lite av GI tänket men inte skippa kolhydraterna helt!

• inte min tur än

Fru Larsson

har du inga byxor eller annat klädesplagg som du kunde ha förut och som du kan ha som mål att du ska komma i? Muskler väger ju en hel del!

• inte min tur än

Nu är jag lite deppig, i morse visade vågen på 6 hg mer:( har tränat ganska mkt så det kanske är muskler,men har även ätit godis i helgen....

Svar på tråden ViktNeråt-05