Inlägg från: blivande fru J |Visa alla inlägg
  • blivande fru J

ViktNeråt-05

jag hoppas också på att hon menar storelkar, för det känns inte särskilt roligt för oss så behöver gå ner betydligt fler kilon till betydligt högre vikt än 50 kg. Såvida nu inte charm miss är 120 cm lång :/

• blivande fru J

kan du inte gå ut med barnen? En tvillingvagn och rejäl fart ger ordentligt flås. Går du raskt en timme om dagen kommer det ge bra kondition att bygga annan träning på och viktnedgång. kan du inte gympa på kvällstid när barnen sover eller vaktas av sin far? Eller gör en deal med en väninna du litar på i samma situation. Du tränar hon vaktar barnen och sen byter ni. Det finns mycket gympa där barnen kan följa med, då barnvakt erbjudes eller att de kan delta. F&S har det iaf i Uppsala. Jag tror det är bra att börja nu istället för att skjuta upp det till februari.

• blivande fru J

fru Larsson: Gör gärna det så kanske fler följer efter. Jag har tyvärr varken måttband eller våg så jag får mäta mig med hjälp av ett par byxorna jag inte kunnart ha förut

• blivande fru J

jag har inte riktigt kommit igång ännu. har ens stor och betydelsefull tenta på fredag som jag bara måste klara, annars blir våren omöjlig. Ska skaffa gym- och gympakort nästa vecka och börja ta långpromenader varje dag. Den här veckan har jag hittills bara försäkt äta så nyttigt som möjligt och cyklar någon kilometer dagligen. Det går iaf bra med maten , känns roligt att ära hälsosamt, och hälsosamt är ofta billigt, och vi måste spara pengar. Vore roligt om folk kom med recept på nyttiga maträtter också, så man kan få lite inspiration.

är just nu hemma på snabblunch och finns inte mycket hemma alls i matväg tyvärr, vem hinner handla när man har tenta? så det får bli soppa, grovt bröd och en risifrutti-lätt. Gillar inte sådana sockerprodukter, men det får bli så. Ska se till att få kvällsmat över så min sista domedagslunch imorogn blir hyfsat nyttig.

• blivande fru J

om man inte har jättemycket övervikt tror jag att det är bättre att motionera mer och äta sundare än att byta ut måltider, för när man sedan ska byta tillbaka till vanliga mål är det svårt att lyckas utan att gå upp igen.

Jag ska gå ner ungefär 10 kg och tycker att jag lever ganska sunt matmässigt (inget godis, läsk, snabbmat, feta maträtter mm och frossar i grönsaker och frukt) däremot tränar jag för tillfället nästan inte alls mot att jag tidigare cyklat 8 mil i veckan så jag tror träningen är det som måste till för att jag ska vandra neråt. Generellt tror jag att det är bättre att lägga fixeringen på att röra sig mera om man har lätt för att bli fixerad vid mat. jag har tidigare varit bulimiker och vet att det lätt blir en ond cirkel..

Men vissa blir ju träningsnarkomaner och då bör man kanske tänka till lite där också.

Vi måste hjälpa varandra ooch inse att vi går ner i vikt för vår egen skull, och egentligen inte för att bli smala och vackra, för redan nu är vi underbara, utan för att vi vill leva ett hälsosammare liv och må bättre.
    Kan inte vi skriva ner varför vi vill gå ner, det skulle iaf sporra mig. Jag kan börja..

jag vill blir lättare och mer vältränad för att:
    *Förebygga skador som ryggvärk mm genom träning
    *Kunna få plats i mina kläder utan att behöva köpa nya (och dyra) kläder
    *jag alltid varit slank tidigare och gärna är det i framtiden också, gärna på bröllopsfotot
    *för att vända trenden, jag vill bli en aktiv mor som kan leka med mina kommande barn osv

• blivande fru J

ja, barn är viktigt. Om man själv har sunda matvanor tror jag att barnen tar efter det och får lättare att hålla sin egen vikt

• blivande fru J

nu har jag skrivit min tenta, så nu är det nya tag som gäller! Ska ut med långpromenad med sambon när han kommer hem

• blivande fru J

idag ska jag laga linsbiffar, veganska dessutom. De innehåller röda linser, morötter, gul lök, havregryn, salt, chilipulver och solrosfrön. Jättegoda och går att steka utan tillsats av fett, till det gör jag en vardagspotatisgratäng med mjölk. Bra tips om man vill få sin icke-viktminskande sambo att inte gnälla.
    idag har jag varit ute och promenerat i regnet, går utmärkt med bra regnkläder, en god investering.
    Kan tipsa om all vardagsmotion man får genom att handla i en affär som ligger längre bort (man måste gå längre än vanligt och kan lasta det i ryggsäcken och släpar då på en hel del extrakilon), gå till jobbet eller om det är långt, gå av eller kliv på några hållplatser tidigare och slutligen, var inte rädd för omvägar! Man kan gå en längre väg än den närmaste utan att behöva beklaga sig inombords, tänk positivt och njut av att gå lite extra och se nya miljöer. Lycka till!

• blivande fru J

Linsbiffar med vardagspotatisgratängen blev urgott! Mycket uppskattat av sambon. Imorogn blir det kokt sej med potatis och en stor sallad eller älgfärsbiffar (mkt fettsnåla) med kokt potatis och sallad. med rolig köksutrustning är det jättekul att laga mat. pejsta gärna fler roliga recept, jag älskar att inspireras till nytig och god mat.. Väldigt värdefullt

• blivande fru J

för recept på linsbiffarna testa members.tripod.com/vegankokbok/varm.html

De är goda och billiga och enkla att göra. Är godast nylagade, uppvärmda i matlåda är de inte lika goda. Lite varation till de vanliga biffarna. Passar utmärkt till potatisgratäng och potatismos med en massa sallad till. Det jag gillar med receptet är att jag alltid brukar ha de där ingredienserna hemma, ingen köttfärs som måste tinas eller mjölk som ska vara ätbar mm..

Svar på tråden ViktNeråt-05