Inlägg från: blivande fru J |Visa alla inlägg
  • blivande fru J

ViktNeråt-05

mitt knä höll för gympan. Ska gympa igen på lördag och simma en kilometer imorgon. Är nog dumt att chocka kroppen med mer än 4-5 dagars träning per vecka.. men jag ser redan fram emot nästa pass

• blivande fru J

simmade 1½ timme igår och var på en timmes gympa imorse.. Man måste vara lite försiktig i början så man inte skadar sig, annars hade jag gärna gått på träning varje dag. Tänk vad kul det är, och jag har inte upptäckt det förrän nu!! Ni som bara kör dieter och inte tränar, testa! Det gör mycket för den mentala hälsan att känna att man använder sin kropp och kommere ut och träffar folk. Inspirerande! Har verkligen förändrat min syn på min kropp. Bor man i en hyffsat stor stad finns ju faktiskt hur mycket träningsmöjligheter som helst!

• blivande fru J

det vikigaste är ju att man går åt rätt håll. Förut tränade jag aldrig och åt godis och fikabröd dagligen, nu tränar jag minst tre gånger i veckan och äter väldigt bra i evckorna och oftast på helgerna. Om en godisbit dyker ner på lördagkvällen är det inte hela världen, jag lever ju ändå mycket sundare än förr och har börjat ta nya tag mot ett bra liv. Jag trar ner på sötsaker för att skona mina tänder och tränar för att blir starkare och få bättre kondination, viktminskningen kommer förhoppningvis på köpet. Jag har ingen kraftig övervikt, men går gärna ner 5-10 kg de närmaste åren. Allt handlar inte om vikten dock, ni som inte går ner, se alla andra fördelar: promenader ger frisk luft, rensar tankarna och ger kanske fastare kropp och bättre flås, det är också mycket värt.

Therese: du kanske kan gå längre eller oftare eller så fortsätter du som nu och avvaktar tills du slutat amma innan du tar tag i träning och kost mer drastiskt. lycka till i alla fall!

• blivande fru J

jag var på nationsmiddag igår och har legat och kräkts hela natten, matförgiftning. Missade jympan imorse, känner mig helt sjukt svag, har iaf ingen matlust så jag lär ju knappast gå upp i vikt av det här.. Hoppas vara fit for fight imorgon igen!

• blivande fru J

jag ska åka hem till föräldrarna imorgon och de har våg. ska bli väldigt spännande att se vad den visar, inte för att veta om jag gått ner för jag vet inte vad jag vägde innan, men för att se hur mycket jag bör minska från min nuvarane vikt och jämföra med denna vikt i framtiden..

Idag har jag köpt nya träningskläder och jag måste säga att det verkligen är sporrande för träningslusten. Tyvärr fick jag inte gå och träna för Ellte ;) även om det var det jag ville mest av allt.. Mitt halsont har fortsatt och jag fryser. är rädd för att bli sämre för då kan jag inte träffa min farmor i helgen (så hon blir sjuk-katastrof för hennes hälsa). Hoppas jag kan åka hem imorogn, ska bli kul att träffa alla

• blivande fru J

det är skitjobbigt med träning, men så roligt när man ser resultat. Jag kan numera lyfta min kropp med armarna (under knävecken)och sträcka benen rakt framåt. Helt sjukt häftigt. men armarna är ömma ömma nu :)

• blivande fru J

Idag har jag hittills ätit
    frukost: 2 skivor grovt bröd utan pålägg och ett glas juice
    2 väldigt små äpplen (ingrid-marie)
    lunch: ris och kokt fisk med tomat, vatten
    mellanmål: 1 glas vatten

Känns som jag ätit för lite idag, särskilt grönsaker vilket jag annars ofta frossar i. Men det är svårt att ta med sig grönsaker som ska vara kalla när matlådan i sig ska värmas. Ofta har jag en separat påse, men sånt är svårt att komma ihåg på morognen :(

Ikväll ska det bli: vegetarisk lasagne och grönsallad. den brukar bli ganska mager eftersom jag inte tål ost.
    Hur många kalorier kan det här bli egentligen? Jag känner att jag har dålig koll just nu. Efter maten blir det i alla fall långpromenad med sambon

• blivande fru J

jag tycker om att promenera på morgnarna men jag brukar gå upp så tidigt att jag faktiskt inte vill eller kan promenera innan. Jag vill gärna att det ska vara ljust och varmare än vad det är runt 5-snåret. På helgerna blir det dock morognpromenader. Jag brukar lätt svimma om jag gör saker utan frukost, så jag vill gärna ha någon med mig..

Nej vattenglas räknas inte, blir en del om dagen. har idag börjat med:
    frukost: 3 dl mild lättyoghurt, 1 msk havregryn och 1 hackad kiwi.

• blivande fru J

lite väl mycket fitness för mig.. :)

ska snart iväg på styrkegympa, sen får jag äntligen mat.. har givetvis ätit lunch:
    fullkornpasta med yoghurtsås, persilja och kryddor med morot till (ingen höjdarlunch, jag vet...) föredrag imorogn så det är bara att äta det som finns hemma

• blivande fru J

jag saknar att inte ha en våg. jag känner mig iag fastare i kroppne och tränar minst 4 ggr i veckan utöver mina promenader. Förut motionerade jag aldrig och åt onttigheter dagligen, nu händer det ganska sällan.. ser allt som är en förbättring som på sikt leder till ett hälsosammare liv. Jag vet att jag kommer gå ner i vikt och samtidigt behålla livskvalitet. Misstänker att orsakaen till att jag inte gör det nu är att mitt fett omvandlats till muskler.

Svar på tråden ViktNeråt-05