ViktNeråt-05
giv mig styrka! Jag har just ätit blåbärspaj...gahhhhhhhhhhh
Imorogn är det en ny dag, jag ska träna, träna och inte äta en massa skit
Peppa mig, Jag behöver det..
giv mig styrka! Jag har just ätit blåbärspaj...gahhhhhhhhhhh
Imorogn är det en ny dag, jag ska träna, träna och inte äta en massa skit
Peppa mig, Jag behöver det..
idag ska INTE jag tröstäta i alla fall, och jag ska definitivt träna kiBox
just nu kämpar jag verkligen för att inte äta något onyttigt.. smabon har lämnat en chokladkaka i skåpet, grr.. ska nog laga mat istället så jag blir mätt på det, för efetr träningen är jag knappast sugen på onyttigheter
jag klarade det! chokladkakan ligger där den ligger och jag har tränat skithårt. Fy vad jobbigt det var, men jag är inte där för att njuta direkt, så that's life.
Nu efter träningen är jag ganska hungrig. Jag har druckit ett glas minimjölk och ätit en kiwi. är det tillräckligt eller behöve rman mer energi efter träning fast det är så sent?
men jag kommer ju må illa om jag ska äta proteinrikt klockan tio på kvällen när jag går och lägger mig typ 10.. tränar jag tidigare så äter jag ju efter träningen, men det här känns hopplöst
jag äter självklart middag innan när jag tränar så sent. jag har väldigt svårt för mjölkprodukter (minimjölk inräknat) och att äta keso eller ägg får mig att må väldigt illa. jag äter mest vegetabiliska proteiner och bönor och linser känns inte så lämpligt den tiden på kvällen.
Jag har nära till träningen så jag är hemma nästan direkt när jag är klar så det blir inte bättre av att äta där. Finns det inget gott proteinalternativ? jag försöker mest tvinga i mig mjölkprodukter och det är verkligen motbjudande.
jag kan få i mig yoghurt även om det bara är sådär. makrill äter jag absolut inte. Fler frukter däremot känns helt rimligt. eller så får jag helt enkelt undvika de senaste passen så jag kan äta rejäl middag efetråt
jag kom just hem från doktorn. var där och vägde mig. Jag väger mer än någonsin!!!!!!!!!!!
jag äter mycket bättre än förut, tränar flera gånger i veckan, varför går jag UPP???
jag väger nu ÖVER 70 kilo, inte under 60 som jag brukade göra.. Förstår inte vad som är felet.
men att gå upp flera kilo av muskler, så mkt muskler kan jag väl ändå inte bygga? kanske skulle sluta med minimjölken ;)
jag vill gå ner i vikt, inte få en massa muskler på önödiga ställen, okej med bålen, men jag vill inte ha grova armar och stenhårda vader som jag har nu.. varför är det fel muskler som drabbas
nu tänker jag pejsta min mat och motion de tre första dagarna av veckan. jag har börjat skriva upp allt jag äter och efetrsom jag inte vill ha någon ful punkt i min lista så måste jag äta bra.
v.10
måndag:
frukost: gröt + mjölk + kiwi
mellanmål: 1 glas fun light, ett äpple
kvällsmat: quorngryta med ris
kvällsmål: ett glas minimjölk, en kiwi
motion: Kibox 60 min, promenad 45 min
tisdag:
frukost: lättyoghurt +
kiwi
mellanmål: äpple
lunch: quorngryta med ris
mellanmål: två minimorötter
kvällsmat: pannkakor med sylt och frukt
motion: promenad 30 min
onsdag:
frukost: lättyoghurt
lunch: pannkakor med sylt, två minimorötter, två knäckemackor utan smör men med mager ost, en kiwi och ett äpple. minimjölk som måltidsdryck
mellanmål: 2 minimorötter
kvällsmat: pasta och tomatsås med en rejäl sallad
motion: promenad 30 min, yoga 20 min
jag dricker alltid vatten till maten om inget annat nämns och jag använder aldrig smör på bröd och äter så magera produkter som jag får fatt i i varje kategori.
Det känns som om det har varit lite torftigt med proteiner den här veckan. men äter jag lite mer grovt bröd så kan jag ju alltid ha ost på så får jag i mig lite mer sånt, och kanske äta lite djur ibland, typ älg och fisk.