Inlägg från: blivande fru J |Visa alla inlägg
  • blivande fru J

ViktNeråt-05

jag läste förresten förut att om man inte är kraftigt överviktig får man äta hur mycket frukt man vill varje dag. Tror ni det kan stämma?

• blivande fru J

forsfors: är det typ avokado man ska undvika? Jag knapprar mest morötter, gurka, äpplen, apelsiner och kiwi. billigare och godare än godis.

• blivande fru J

hemma från träningen, stolt över mig själv som kämpar mig dit 2-4 ggr i veckan men kroppen börjar kännas lite sliten. Jag går bara på baspass för att inte överanstränga mig men tisdagens träningsverk sitter ändå kvar på torsdagen osv och besvärar mig. kanske borde ta några träningsfria dagar och bara promenera? men jag vill ju gå på gympa på lördag igen...

• blivande fru J

ellte: jag hoppas det är så det är. Jag är rädd för att jag skadar mig allvarligt typ benhinnor, axlar och knän. Men jag ger int eupp, jag fortsätter träna så mycket jag hinner och gör nu så får vi se om det ge rmed sig eller blir värre. Jag är otränad och behöver sannerligen få upp både styrka och kondition.

Olivianna: jag har ingen våg så jag har ingen koll på kilon. Däremot känns vissa kläder större än förut och jag känner mig definitivt fastare på rumpa och lår. Dessutom märker jag stor skillnad på hur jag mår. Träningen ger mig mer sug efetr riktig mat, och mindre efter sötsaker. Dessutom gör den mig trött i lämplig tid. Förut besvärades jag av sömnproblem men tränar jag mellan halv åtta och halv 9 så sover jag som ett barn klockan tio på kvällen. Härligt!

• blivande fru J

ellte: är det inte jättetufft att träna så mycket och bara äta pulver? jag är störtimponerad att du klarar dig. Hur mycket har du gått ner?

• blivande fru J

Imponerande! Hoppas det går bra att börja äta igen. Blir man mätt på pulver?

• blivande fru J

jag tänker inte gå på pulverdiet eftersom jag bara vill gå ner 5 kg. ketoner brukar väl ge huvudvärk? iaf hos mig. håller helt med dig om att pulverdiet bör ske under kontrollerade former med övervakning.

• blivande fru J

Psh: hur mycket försöker du gå ner? Jag ser ingen träning på ditt schema, kanske det skulle kunna rymmas in så du kan äta mera mat och bli riktigt hungrig på mat, inte godis.

• blivande fru J

byt ut sncksen mot morot- eller gurkstavar, gör eventuellt mager dipp gjord på mager yoghurt och kryddor. Det finns ett rcept tidigare i tråden (tror jag) på fettfria chips som man gör själv i ugnen. Ät frukt istället för chips och anant. och motion kanske int everkar så kul, men sen jag började har jag verkligen fått omvärdera min syn på det. Gå till och från jobbet då? eller hitta på något annat aktivt.

• blivande fru J

jag tycker det ger jättemycket att se hur andra äter och tränar och hur er viktnedgång är planerad och hur den lyckas. Peppar otroligt att se att andra klarar av det!

Jag har haft en mardömsdag ur kalorisynpunkt.
    Frukost: lättyoghurt med kiwi (låter bekant:))
    Lunch: lunch i köpcentrum hamburgare, liten strips och cola light
    kulglass (usch vad jag skäms..)
    toblerone 8vann dne i en tävling i köpcentrat)
    kvällsmat: tortillas med älgfärs och grönsaker. vatten till såklart

har bara promenerat en liten stund idag. Riktigt illa med andra ord, men imorogn ny vecka, nya tag. Mycket svårare på helgerna att hålla sig borta från godsakerna.
    Har iaf gjort kvällsmatsplanering för kommande veckan och den ser bra ut
    mån: ugnsstekt fisk med lite lättcremefraiche och couscous och ärter
    tis: veg lasagne med mager sås i, sallad till
    ons: böngryta (receptet från buffé) med råris
    tors: fullkornspasta med tomatsås, rivna morötter

på fredag blir det någonting med potatis, har inte bestämt ännu.. Vad tror ni om den veckan?

Svar på tråden ViktNeråt-05