• Forsfors

ViktNeråt-05

Vägde mig i morse, efter flera veckor av stillasittande och frossande på folks födelsedagskalas, trodde att jag hade gått upp massor, men sambon sa att det stod på +/- noll så det är ju bra det i allafall. ska se till att komma igång med träning igen nästa vecka så att vågen står på minus nästa gång!

• Forsfors

vägde mig igår igen, har haft en vecka som varit väldigt stillasittande eftersom att jag varit sjuk, har dessutom tröstat mig med lite godis, men vågen stod stilla i allafall, så jag ahde som tur var inte gått upp. verkar som att jag börjar hitat vilken mängd jag kan äta utan att gå upp nu, vilket känns skönt. blir mätt fortatre nu också och kan sluta äta tidigare, vilket är ett mirakel i mitt fall. Idag har jag dammat av motionscykeln och cyklat framför tv-n. Nästa söndag hoppas jag att vågen börjar peka neråt.

• Forsfors

blivande fru J: när man går efter viktväktarnas modell, så får man äta hur mycket man vill av de flesta frukter och grönsaker. när jag har gått ner i vikt "av mig själv" så har jag ätit massor av frukt och gått ner ändå, de gångerna har jag dessutom varit piggare än när jag "ransonerat" frukten (och jag var kraftigt överviktig). jag åt till och med ett paket russin om dagen ett tag och gick ändå ner i vikt...och färsk frukt är ju nyttigare än torkad och full med vitaminer och så blir man ju mätt av den och så är det ju gott också, så ät på!

• Forsfors

avocado, vattenmelon, vindruvor, anans, mango och banan är de som jag kommer i håg på rak arm kostade "points", och banan är det nästan ingen idé att äta ändå ur näringssynpunkt (men de är goda), eftersom att de odlas på ett annat sätt nu än förr och deras näringsvärde har gått ner med 70 % de senaste åren. Morötter, gurka, äpplen, apelsiner och kiwi är fritt fram.

Om man ändå vill ha något som kostar mindre än glass, men ändå påminner om glass, så är det gott att frysa in banan eller kärnfia vindruvor och äta, vindruvorna påminner lite om isglass och bananen om vanlig glass tycker jag.

• Forsfors

Blir smått frustrerad, vägde mig igår och för tredje veckan i rad så visar vågen OFÖRÄNDRAT, förra veckan gjorde jag verkligen en uppryckning och promenerade och cyklade och försökte hålla koll på ätandet (blev dock utbjuden på restaurang en gång, men det borde väl inte avgöra hela veckoresultatet?) Borde väl vara glad att jag inte gått upp i allafall, men man vill ju gärna ha lite lön för mödan någong gång...

• Forsfors

KickanF: Klassiska rådet, lek med barnen. har inga egna barn, men brukar låna sambons systerson ibland, ett par timmar med honom och sen är man alldeles slut...sitter de i vagn så brukar de ju älska att åka fort, så kanske ta med dem i vagnen och springa med den?

• Forsfors

Snyft, vägde mig igår igen som vanligt, och hade GÅTT UPP ett halvt kilo utan att ha gjort mig förtjänt av det. Känns som att det är dags att ta i med hårdhandskarna nu!

• Forsfors

Äntligen har det lossnat! har gått ner 1,5 kg sedan förra veckan, känns underbart mitt i allt som är jobbigt. har börjat äta mycket mer än jag brukar, men nyttigt efter viktväktarnas modell, är dessutom noga och skriver ner och räknar points, planerar en dag i förväg vad jag ska äta, ska jag fika med någon på stan så planerar jag det också, äter 24 points om dagen 8ska göra det, men det är inte alltid jag får i mig så mycket) storhandlar och lagar RIKTIG mat för en gångs skull.

har prövat pilates också, och det ska jag fortsätta med. kände när jag höll på att "de här mesiga rörelserna kan väl inte ta något" men EFTERÅT då kändes det inte mesgt längre, jag var helt slut i hela kroppen, kan rekomendera pilates varmt. Har köpt en pilatesvideo som heter power of pilates, och övningarna är inte särskilt svåra att hänga med i heller.

• Forsfors

jag har ätit 2 rutor mörk choklad varje dag också till kaffet förra veckan och gått ner ändå!!!!

• Forsfors

Håller på och läser en jättebra och inspirerande bok just nu som jag vill tipsa om "tio steg till ett bättre liv" av oprah Winfrey och henns tränare Bob. Även om man inte vill följa allt som står så är det jätteinspireande att läsa.

• Forsfors

Yes! jag har börjat gå ner, har gått ner ungefär 2 kilo på lika många veckor, verkar som dödläget är över för mig!!!! Hoppas att trenden håller i sig också!

• Forsfors

Frun larsson: ja man får som ny energi när man äntligen tagit beslutet att lyckas gå ner. heja dig också!

• Forsfors

Yes, jag har gått ner 0,5 kg på två veckor till så jag har nu gått ner ca 2,5 kg på 4 veckor. Har börjat skärpa mig och går efter viktväktarnas popintsplan, planerar vad jag ska äta i förväg, vill jag fika eller äta godis, så planerar jag in det också så att det passar inom programmet, klarade mig igenom påsken på det sättet. äntligen verkar något fungera igen. kan varmt rekomendera viktväktarnas cd-rom, nu har jag en äldre upplaga, så jag vet inte hur deras nyaste program är, men detta verkar funka i allafall, nu när jag har skärpt till mig själv. Äter mer än någonsin också, god mat.

Har redan blivit piggare. försöker röra på mig varje dag, och hoppas få ett jobb som städare i sommar, för då skulle verkligen varje dag vara som ett träningspass, först cykla dit och sen städa hela dagen och cykla hem. har också planer på att bli medlem på det närliggande gymet om jag får jobbet och träna där innan eller efter, så har man det gjort när man åker hem så kan man ha picnic med sambon och njuta och lata sig resten av dagen men jag vet inte om jag får jobbet än så man ska väl inte sätta sina förhoppningar för högt, fast jag har kallats tillbaka på en andra intervju på tisdag (var på en i onsdags)innan den första intervjun så var jag jätterädd för att de inte skulle vilja ha mig på grund av tjocklek, men när man kallats dit ännu en gång så måste de väl åtminstone vara lite intresserade eller hur?

• Forsfors

Tostes flicka . jag ska inte heller gifta mig förräns 2007, och jag har ca 40 kg jag vill bli av med, visst är det skönt ändå att man inte måste stressbanta innan bröllopet. Fast jag blir inte heller arg om kilona försvinner innan...

• Forsfors

jag har testat Yoga igår, och det är något jag verkligen kan rekomendrea, jag svettades som en gris och det kändes verkligen att kroppen var helt genomkörd efteråt, trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt!

• Forsfors

Fru Larsson: Eftersom jag är osmidigast i världen så kan jag garantera att du också skulle klara det, det var vissa övningar som jag inte fixade hela övningen på, men jag gjorde så gott jag kunde och ledaren sa efteråt att det brukade bli bättre för varje gång, min kompis som var där för andra gången sa att hon tyckte att det kändes lättare den här gången.

• Forsfors

Tostes flicka: sitter i samma sits och bara tänker på choklad, men har man inget hemma och håller sig ifrån affärer så mycket man kan så kan man klara sig

Fick en ny gå ner i vikt-morot idag, jag har fått sommarjobb som är fysiskt krävande, så det gäller att gå ner det jag kan + att träna upp konditionen så mycket det går tills jag börjar. ska städa på en camping maj-augusti, hoppas att man tappar n¨ågra kilon extra där och att de blir kvar på campingen, kanske hitatr någon bättre behövande dem

• Forsfors

Jen78: KÄMPA PÅ!!!! vet att det är jättesvårt att ståe emot godis, speciellt när det ligger framför näsan på en, jag led mig genom påsken och alla besök hos släktningar som ställde fram världens största godisskålar framför en, och klarade jag det, så klarar du att stå emot godiset på jobbet. Själv brukar jag när jag blir sugen:
    1. intala mig att det är något äckligt och inte alls godis, typ att det är avföring istället för choklad eller något sånt, en kompis brukar låtsas att det är maskar i.
    2. Tänka att det är NU eller aldrig, står jag inte emot fden lilla biten så är jag fast igen och då förstör jag för mig själv.
    3. leka att det är en utmaning från någon sida typ "De försöker lura mig att falla för frestelsen för att de vill ha makt över mig/förstöra för mig/vinan över mig" och då blir jag ju envis och tjurig och står emot av princip.
    4. Lova mig själv att jag ska få en fin belöning bara jag står emot, typ en ansiktsmak eller ett skumbad eller en träningstidning.
    5.låtsas att jag inte vill ha, att jag är en sån där som inte tycker om godis och helt enkelt inte vill ha.

Svar på tråden ViktNeråt-05