Skilsmässor
Detta har jag oxå funderat på och det faktum att folk skiljer sig så kort tid efter bröllopet. Har hört där äktenskapet hållt i 6 mån och i 1½ år osv. Tycker att det är skrämmande att höra sånt här när man själv är på väg att gifta sig. Är det nått jag missat?
Men jag tror att folk ger upp för lätt, jag tror att många hela tiden strävar efter något mer. Strävan att ha så mycket; finaste huset, finaste möblerna, finaste bilen, finaste kläderna osv att jag tror man glömmer bort vad som är viktigt här i livet. För det viktigaste är ju att få leva med den man älskar och att få vara frisk!!
Sen finns det ju självklart fall där man faktiskt slutar älska varandra och det inte funkar.
Men största anledningen är att man ger upp för lätt. När min sambo friade till mig så sa jag till honom efter att jag sagt ja såklart, att när vi nu gifter oss så ska vi lova varandra att kämpa oss igenom de svårigheter som kommer att komma i vår väg. För svårigheter råkar nog alla ut för på ett eller annat sätt och det är då den stora prövningen kommer.
Glöm inte att bröllopet är första dagen på resten av ditt liv!!
Oj vad jag bubblar på, men jag har faktiskt tänkt en del på det här!