Septemberbrudar
Här är en till! Vi gifter oss ochså den 17/9, bor i Trelleborg. Har kommit rätt långt i planeringen... fast det e så lååååååååååååååång tid tills det e dax!
Här är en till! Vi gifter oss ochså den 17/9, bor i Trelleborg. Har kommit rätt långt i planeringen... fast det e så lååååååååååååååång tid tills det e dax!
kyrkan, lokal är bokad. kläderna är bestämda och vi har tagit kontakt med sömmerska. färgtema är bestämt. nästan all mat är bestämt.
Vi ska ha ett medeltidsinspirerat bröllop och vill inte ha det så stort, blir ca 65 st, lite fler än vi tänkt oss. vi ska betala allt själv så vi ska göra nästan allt själv. har räknat med ca 20 tusen.. utan resan som vi kommer att önska oss. men lär ju betala en liten del av den med!
verkligen! valde den dagen för det var 40 år sen min farmor och farfar gifte sig i samma kyrka! har frågat min farfar om han vill följa mig till altaret, men han har inte svarat ordentligt, så vi får se!
vi ska nog ha röda och gula löv och pumpor. vi får se, vi älskar hösten så det blir nog nåt sånt.
vet inte annars får vi ju ha nåt annat. vi får se vad lokalen kan erbjuda. annars kan man köpa fina billiga dekorationer på ikea.
prioriterar inte dekorationerna så högt just nu. har lång tid på oss att bestämma!
själv då?
i höstas köte jag en låda med kastanjer och löv i brunt och rött. kostade inte så mycket. man behöver ju inte supermycket dekoration.
fint med höstfärger!
Vi ska ju ha ett medeltidsbröllop så jag ska ha band med gröna och röda mönster på klänningen. Min brudtärna ska ha mörkgrön sammetsklänning och min M2B och bestman mörkgröna tunikor i sammet. Tänkte ha orangea garbrer (hur stavas det??) i buketten.
Har en bild av allt i huvudet, men om det blir så sen vet man ju aldrig....
När skickar nu inbjudningskorten?