• Emlu

    Växjöbrudar - dags att samla oss!!!

    Hej!
    Vad kul med en Växjötråd, jag bor i Stockholm men ska gifta mej i Växjötrakten . 11:e juni blir det för mej, i Asa, norr om Växjö. Jag måste tipsa om idéskrädderiet i Växjö, såå fina klänningar och bra service. Jag har hittat en jättefinklänning där inne, lite dyr dock så jag letar vidare, blir nog att jag beställer den på nätet från USA. Håller med om Singoalla, jättetråkig butik, fick ingen inspiration och ingen lust att prova ngt. Mycket ovanligt för att vara mej...
    Skobutik måste jag tipsa om Skostället ute på Norremark, hittade en jättefin sko i, ivoryfärgad, ganska hör klack med slingback och så otroligt sköna. Kostade endast 399 på ordinarie.

    Hittills har vi bokat följande:
    Kyrka
    präst
    Fotograf
    Asa herrgård
    Musik
    Transport
    Frisör
    Bestman, värdinnor plus andra inblandade

    Idag har jag oxå fått klart vad brudnäbbarna ska ha på sej. Har hittat jättefina klänningar för endast 600 totalt (3st)

    Skriv mer o berätta!
    Vårt färgtema är oxå cremevitt och vinrött.

  • Emlu

    Hej!
    Angående näbbkläningarna: Jag hade tur och hittade nyårsklänningar på H&M, jättefina med ett litet liv med broderade pärlor och en vadderad kjol. Vi har ju färgtema vinrött men har ändå valt rosa klänningar till tjejerna, det kändes mycket somrigare. jag har tänkt att ha lite rosa i min bukett för att fånga upp färgen på deras klänningar.

    Lyckliga K-bor du oxå i Stockholm, du skulle vi kunna träffas någon gång och snacka lite bröllop. Pratar alldeles för mycket bröllop fick jag reda på idag av min blivande....

  • Emlu

    Hej Växjötjejer!
    Är det någon som är sugna på att ses någon gång under påsken, för då är jag nere i småland. Hoppas det...

    Jag måste fråga om det är någon som har tips på en bra tjej som kan göra brudsminkningen.

  • Emlu

    Hej Växjötjejer!
    Frågar igen om det är någon som har tid i påsk för en brudträff?
    Eftersom jag bor i Stockholm har jag lite svårt att komma vid de andra föreslagna träffarna.

  • Emlu

    Ska vi bestämma att vi träffas kl.11 på långfredagen på Palladium. Hittills är vi följande tjejer:
    Emlu
    elsa_carlsson
    Autumn bride
    Lyckliga K

    Fyll på med fler namn om jag missat ngn eller om fler kan och vill.

    Trevlig helg!

  • Emlu

    Är det någon av Er Växjötjejer som vet var man kan köpa underkjol till bra pris till klänningen. Tänkte att jag skulle gå på jakt under påsken. Hur gör ni andra med underkjol, antar att de flesta kommer att hyra. Eftersom en kompis ska hjälpa mej med justeringar av klänningen så måste jag ju prova av den med underkjol.

    Kul Åsa78 att du hänger med på långfredagen, jag uppdaterar listan:
    Emlu
    elsa_carlsson
    Autumn bride
    Lyckliga K
    Åsa78

    Vi får återkomma närmare hur vi ska känna igen varandra.

  • Emlu

    Hej Tjejer!

    Ville bara kolla av vilka som verkligen kommer på fredag, vill inte stå där om det inte blir ngt av. Tiden är verkligen tight när man väl är nere i småland, mycket som ska fixas som ni vet.
    Så snälla, skriv igen ni som verkligen kommer att komma. Kanske låter lite tjatig men har varit på tidigare sk träffar då bortfallet har varit extremt stort.

  • Emlu

    Inför dagens träff, ska vi ses utanför Palladium. Jag har en brun jacka med en rosa väska, blont hår. Hur känner jag igen er andra?

    Min blivande kommer inte följa med men det är ju kul om det blir några killar oxå.

    Vi ses snart, ska bli jättekul!

  • Emlu

    Hej tjejer!
    Nu är jag tillbaka i Stockholm igen efter påsken i småland. Vill passa på och tacka för senast, elsa och autumn bride. Jättetrevligt att träffas och kul att få ett ansikte bakom inläggen.

    Påsken blev intensiv med bröllopsplanerna, vi träffade prästen vilket kändes väldigt positivt och vi fick tillfälle att öva inför vigselakten. Vi träffade oxå kocken och har i princip bestämt meny.

    Hur går det för er andra?

  • Emlu

    Hur går det med planerna för Växjöbrudarna?

    Själv är det fullt upp, nu har jag inhandlat underkjol så nu väntar jag bara på min klänning som ska dyka upp någon gång under denna månad. Åhhh vad jag längtar...

    Autumn bride- hur går det för dej med klänningsvalet, har du bestämt än?

    Gucci- oj nu börjar det nräma sej för dej. Vad gör man de sista veckorna innan bröllopet. Fullt upp antar jag.

    Jag skulle faktiskt behöva uppdatera alla era vigseldatum och plats, för lat för att bläddra tillbaka, men ni kan väl fylla på i listan nedan. Jag börjar.

    11/6 Asa Kyrka, Lammhult- Emlu

  • Emlu

    Vad kul med så mycket respons på mitt inlägg. Nu har jag skrivit upp era dagar i min alamanacka så hoppas jag i småland, vore ju kul och komma och titta i kyrkan.

    Vi har uppdaterat vår infosida så om ni vill gå in och titta:
    www.brollopstorget.se/brudpar/emmaochludde/

    Autumnbride- vad kul att du beställde, så spännande.. Du måste berätta, vad blev det för någon?

    Gucci-möhippa Huu har inte hunnit tänka tanken än men det kommer nog så småningom. Nedräkning i antal dagar nu för din del. Jag räknar ner veckovis än så länge...

    Ni som gifter er i april, är ni nervösa???

    ha en jättetrevlig helg och lycka till med bröllopsplanerna..

    /
    Emma

  • Emlu

    Gucci- du måste berätta om möhippan, vad hände? Hoppas att du är nöjd. Lite nervöst, jag undrar vad man själv kan råka ut för....
    På tal om utgångsmarsch, vi vill oxå ha ngt glatt och festligt. jag vet en bekant som hade "we are all the winners" som var väldigt lyckat. Min blivande är dock emot den, vi har funderat på ngn Beatles låt. Prästen tyckte dock att cd spelare var inte att föredra i kyrkan, dåligt ljud. Då får man leta upp noter till musiken och att den ska funka att spela på orgel. Hmm lite svårt.

    Autumn bride-klännignen låter jättefin, du får berätta om resultatet när du fått den.

  • Emlu

    Gucci- möhippan lät ju jättebra, lugnt och trevligt. Överraskningarna kommer nog vid nästa möhippa.
    Tycker abslout du kan vänta med presenter till toastmaster, bjud hem på middag efter resan och ge presenten då.

    Autumn bride- instämmer att det blir nog bäst med tiara till. Klänningen var ju jättefin, passar jättebra med det tema som du valt.

Svar på tråden Växjöbrudar - dags att samla oss!!!