Inlägg från: Lyckliga K |Visa alla inlägg
  • Lyckliga K

Växjöbrudar - dags att samla oss!!!

Hej,
    Jag är uppvuxen i Växjö och gifter mig där, men bor i Stockholm sedan 5-6 år tillbaka. Bröllopet blir den 30 april men jag har inte så mycket klart ännu... Börjar få lite panik faktiskt.
    Jag har preliminärbokat lokal och kyrka samt designat inbjudan och skrivit informationsblad att bifoga. Har klart med tärna och toastmaster.
    Allt annat är kvar!
    Jag kan nås på lyckliga_k@hotmail.com

• Lyckliga K

Gucci: Vi gifter oss i Tävelsås kyrka, söder om Växjö. Jag tycker den är lagom stor och har en varm känsla (trä, inte sten). Tyvärr verkar inte den präst som vi vill ha och som "hör till" den kyrkan jobba just Valborgshelgen så vi har inte riktigt löst den biten ännu.

• Lyckliga K

Tänkte förresten passa på att be om lite kommentarer kring vårt val av färgtema. Vi kommer ha mörkgrönt/bladgrönt, cremevitt och brons/koppar. Det är ju ganska murriga färger och kanske inte några typiska vårfärger, eller bröllopsfärger för den delen. Men jag tycker om gröna och bruna nyanser och tror att det kan bli fint. Valborg är ju rätt tidigt på året också så det finns ju en lite vintrig känsla kvar. Jag skulle kanske inte valt de färgerna för ett juni-bröllop.
    Vad tycker ni?

• Lyckliga K

Oj, nu känner jag mig gammal
    Jag är 32 och min blivande kommer vara 34 när vi gifter oss i april.
    Vi har precis kommit fram till hur våra inbjudningar ska se ut. Är väldigt glad för ett tag såg det ut som att våra idéer inte var genomförbara i praktiken.
    Vi kommer ha väldigt lite info i själva inbjudan, men kommer att skicka med ett info-blad med rätt mycket fakta om resvägar, boende, kontaktpersoner mm. Vi kommer också göra en hemsida med ungefär samma info plus en interaktiv önskelista.

• Lyckliga K

Jag är också i Växjö i Påsk! Vi åker ned från Stockholm just för att ta en massa möten inför bröllopet. Ska träffa präst, personal från festlokalen, frisör etc.
    En fika på långfredagen kanske? De gör fantastiskt gott kaffe på lilla fiket i galma Palladium, vad det nu heter.

• Lyckliga K

Hej alla!
    Har dåligt samvete över att jag inte dök upp på träffen i påskas... Vi hade så fullt upp med alla förberedelser att det helt enkelt inte hanns med
    Det börjar verkligen pirra i magen nu - jag tänker på bröllopet nästan jämt och drömmer om det på natten! Det mesta känns under kontroll men jag har lite "panik" över vissa saker, t ex att jag och blivande mannen inte börjat öva på valsen ännu...

Jag fyller på listan:

30/4 Tävelsås kyrka, Teleborgs slott - Lyckliga K
    11/6 Asa Kyrka, Lammhult- Emlu
    13/8 Sommarstugan i Vångsnäs (Lammhult)- galadriel78
    1/10 växjö Domkyrka - Autumn bride

• Lyckliga K

Vi har bestämt oss för att gå ut till Brudmarsch till Per & Anna som kommer spelas av en nyckelharpist (finns det ett sånt ord? )
    Jag tycker att den brudmarschen är fin och glad, däremot kanske inte direkt "pampig". När det gäller pampigt och glatt skulle jag rekommendera:
    The trumpet voluntary av Clarke
    Trumpet tune av Purcell
    eller
    Pomp and Circumstance av Elgar.
    Ingen av ovanstående är dock särskilt ovanlig på bröllop så det beror ju på om ni vill ha något unikt också...

• Lyckliga K

Hoppsan,glömde ange att mitt svar var till Gucci.

Svar på tråden Växjöbrudar - dags att samla oss!!!