• s.u.s.s.

Önskar tips om lite annorlunda transport för brudparet.

I augusti -05 ska jag och min blivande man åka 8 km efter själva vigseln, från kyrkan till festplatsen. Vi vill hitta på något kul men vi kommer inte på något annat än att åka bil. Känns jätte-tråkigt, faktiskt. Ja, det finns limosiner och veteranbilar men det känns inte kul.

Festen hålls på en stor äng med en liten sjö nedanför och det finns inget bostadshus. Det kommer bli en lagom (hoppas vi) lantlig stämning med mycket natur i temat. Vi skulle hellst vilja åka häst och vagn men då somnar gästerna innan vi är framme så det är uteslutet. Vid festplatsen finns en liten sjö så vi skulle kunna anlända till själva festen i båt men det innebär att vi ändå lämnar kyrkan i vanlig bil... jag vet varken ut eller in. (men det är angenäma bekymmer jag har)

Har någon varit med om något som är lite annorlunda?

• Svar på tråden Önskar tips om lite annorlunda transport för brudparet.
  • s.u.s.s.

Katt: en sån personlig bil förstår jag väckte uppmärksamhet och kändes äkta för just er. Toppen idé. Tyvärr så har vi ingen gammal bil men nu ska jag fråga runt bland släktingar ifall de har något står i garaget vi kan låna.... att hyra känns så opersonligt. jag vill gärna ha en historia förknippad med antingen åkdonet eller anlednignen till att vi valt just det sättet vi åker på.

Prinsessa: sjön tar slut där vid ängen, kyrkan ligger på "fel" håll från sjön, och häst och vagn känns för långt att åka i 8 km. Men tack för tanken!

• s.u.s.s.

Katt: helikopter har vi faktiskt tänkt på, men mest för att "röra om lite" i så fall. Det känns vid närmare eftertanke lite onödigt dyrt och krångligt. Men en kul idé är det! tack.

• s.u.s.s.

Katt: Tandem är ju en underbar idé. Snacka om att "röra om"..... ska fundera mer på det... Man skulle till och med kunna lämna kyrkan på något riktigt "långsamt" sätt (ex. häst och vagn) och bakom kröken vänta tills alla gäster åkt och då snabbt byta till bil och köra till festplatsen för att där anlända på tandem... Ha, ha, kul att tänka sig reaktionen..... det satte fart på kreativiteten det där med tandem... Tack.

• s.u.s.s.

A-K78 och Fru Larsson: Vi kan inte rida och vi har inte MC-kort så det blir svårt att genomföra. Flakmoppe är ju annorlunda... lite väl extremt bondigt kanske, men en kul idé. Hölass tål att tänka på. Tack för tipsen.

• s.u.s.s.

Det är jättekul att läsa alla era idéer. Jasså Nikita14 ni ska åka häst och vagn. Jag hoppas det blir bra för er men jag är rädd att det tar bra mycket mer än 30 minuter, men det kanske det inte gör. Det känns väldigt långt när vi körde med bilen de sträckan så vi slog bort tanken. Kanske ska kolla med en kusk i alla fall. Tack för alla idéer. /s.u.s.s.

• s.u.s.s.

Det här är verkligen ett toppen-forum. Jag kan sitta hur länge som helst och läsa allt som blivande brudar och brudgummar skriver. Jag har fått så mycket tips och idéer att jag bubblar av iver. Det ska bli så kul!
    Men jag vill ha mer idéer.

• s.u.s.s.

corinne: Ja det låter härligt! Var försiktig med cykelkedja och klänning bara. Lycka till!

• s.u.s.s.

Jösse, vilken grej. Ni har verkligen lyckats hitta det där "lilla extra". Förstår att du längtar.

• s.u.s.s.

Jag tycker ni ska hänga konservburkar och annat "skrot" bakom, så ni hörs där ni far fram!! kanske löva med björk??

Svar på tråden Önskar tips om lite annorlunda transport för brudparet.