Inlägg från: StinaGerman |Visa alla inlägg
  • StinaGerman

Helsingborgsträff

Hej alla lyckliga och blivande helsingborgsbrudar!
    Mitt bröllop är nu bokat till den 13 augusti i Nyköping. Men vi bor i Hbg och jag vill jättegärna fixa ihop en träff med er andra! Jag är i behov att utbyta ideer och erfarenheter med någon annan i samma situation, dessutom skulle det vara trevligt att få fler bekanta i denna underbara stad!
    Kram Stina

• Svar på tråden Helsingborgsträff
  • StinaGerman

Ms August, ok vi bestämmer ett datum när några fler nappat och så ses vi! Det var bra jobbat att börja med inbjudningskorten! Jag har precis bokat kyrka, festlokal och... inte så mkt mer. Ska göra egna inbjudningskort, Panduro är alltid bra..

• StinaGerman

Hej!
    Ms August, detta med fotograf, ska ni fotas innan vigseln i kyrkan? Det gjorde min syster, så då får ju brudparet träffas tyvärr... : Jag vill i a f inte att gästerna ska behöva vänta vid festen efteråt.
    Har ni valt ett paketpris, o vad går det på? Vi ska nog inte ta så mkt kort, med tanke på vår budget..
    Tack för tipset Bröllopsdags, ska absolut kolla in pio-forma! Tänkte skicka ut inbjudningarna i mars. Osa i början av juni kanske. Några av våra gäster (vänner o släkt) kommer fr Italien. Tjinge-ling!

• StinaGerman

Yes, långt, ingen fara! (Det är så himla kul detta forum, jag är besatt!) Jag ska nog höra med mina syskon om fotoalt. Mammsen har mina 3 systrar på väggen och en tom ram och plats där bredvid..
    Du får väl fixa hår o face vid 9 kanske. Lite champagnefrukost, och varna fotografen för förseningar..
    Jag är ju också augustibrud, har ni andra ordnat klänning redan?? Jag vet bara att jag vill ha KiK´s spetstop och en kjol med tyll som sticker ut, jag bara älskar den stilen (se hemsidan)!
    Kram Stina

• StinaGerman

Hej Iika och ni andra!!
    Javisst ska vi träffas, vad skoj! Det är jättebra att vi kan hålla koll på varandra här, håller med. Hur många gäster har ni? Vi har drygt 50. Det enda jag känner mig lite nervös för än så länge är ekonomin, hur alltihop ska gå ihop. Budgeten är väl på ca 30 000 men våra föräldrar ska hjälpa till. Det vet de inte själva ännu. Hm. Ciao!

• StinaGerman

Min drömklänning är en annan med spetstop på deras sida, kostar 3000 per del... Men jag ska hitta ett billigare sätt, tror jag.. Nästan alla klänningar hos Kik´s är snygga enligt mig.
    Ms August, det låter perfekt!
    Iiika, lycka till med förlovningen! Hoppas föräldrarna blir glada!..

• StinaGerman

Hej igen! Fin kyrka va? www.visitnykoping.se/Default.aspx

Vår festlokal ligger vid havet o är en stor gul villa som är fest- och konferensgård.
    Det är så overkligt att ha allt detta framför sig och drömma om! Jag älskar att planera saker, och detta är ju det roligaste man kan tänkas planera i sitt liv, kan ni fatta!!?
    Kram!

• StinaGerman

När är mässan, i slutet av jan va? Jag läste också om tävlingen o tänkte delta. men sen när jag skulle tänka ut en romantisk beskrivning av vårt frieri så gick det inte så bra.. Det var liksom mer i stil med att gå o köpa ringar, gå hem, gå ut o äta middag. Keep it simple.. Hade gärna haft en romantisk festman på knä, men icke..
    Kul att ni gillar kyrkan, bokat o klart. Ska prata med en präst jag känner till också. Ha en bra dag helsingborgare! :) Stina

• StinaGerman

Ms August, så du är fr Dalarna? jag har pluggat i Borlanche 2 år. Trevligt med bröllop i Dalarna!! Jag har inte tänkt bli förd till altaret av ngn (går med min man) så jag har bytt åsikt ang det här med fotografering. Är nog bäst att fotas innan ändå, fast man inte är gift då. Jag vet inte!?!! Det lät ju trevligt att mötas i mitten av gången också, som det stod i en annan tråd här!
    Kul att ni gillar kyrkan. Pratade med min mor igår, hon tycker att den ligger för långt bort fr stan (2 mil) o att det blir jobbigt för folk att ta sig dit. Men de kommer ju ändå inte från stan, jag tycker inte det spelar ngn roll. Festlokalen är ju i närheten.

• StinaGerman

Hejsan,
    Bodde i Brlge -99 och var klar sommaren 2002. Hade en paus på ett år då jag läste i Italien.
    Ja, tycker inte heller det är så farligt att åka en bit. Som sagt, andra bröllop brukar ju vara så. Hon nämnde också nåt om att kyrkan är lite mörk inuti, men jag sa att det är mysigt.. Hon har många kontakter inom kyrkan, inom vår församling, därav oron.. Jag ska snart åka dit o kolla runt lite, man måste ju vara öppen för förslag. Vi har flera utländska gäster, så jag tycker en träkyrka känns lite speciellt då..?
    Kram o trevlig helg!! :) Stina

• StinaGerman

Hallå tjejer!
    Vi har visst kommit av oss här på tråden, ni är väl kvar och surfar runt på BT?!
    Tänkte ta efter en Sthlmstråd och fixa en lista, uppdatera gärna!
    Ska vi ta en fika snart?
    Stina

bröllopsdags 4 juni N Bohuslän
    Ms. August 6 augusti Ludvika
    StinaGerman 13 augusti Nyköping
    Glädje 13 augusti Helsingborg
    iiika 20 augusti Helsingborg
    majhumlan ???
    Laguna ???

• StinaGerman

Nästa vecka, v 16? Ja, för mig går det bra en kväll efter jobbet!
    Fler?
    Stina

• StinaGerman

Torsdag, kanske? För mig spelar det ingen roll,
    Kan fler komma?!

• StinaGerman

Onsdag blir bra för mig, vad roligt!

• StinaGerman

* Piff Puff *
    Nån mer som är på?

• StinaGerman

Njaa.. Det är nog cafeet som ligger på Sundstorget, har uteplats.
    Hur många är vi nu? 5 st

• StinaGerman

God Morgon!
    Vad kul att vi verkar bli några stycken, tror det är : Rystall, Glädje, Ms August, Lizzard (?) StinaGerman och iiika (senare).
    Vi ses kl 18 Chocolatte som vi sagt då.

Svar på tråden Helsingborgsträff