Inlägg från: Ms. August |Visa alla inlägg
  • Ms. August

    Helsingborgsträff

    Va kul!! Det vore jätte roligt att ha några att utbyta tankar och ideer med!
    Vi kommer att gifta oss den 6:e augusti så vi har ju nästan lika "lång" tid på oss att planera Jag är faktiskt inte heller Helsingborgs-bo, vi ska gifta oss i Ludvika. Hur långt har ni hunnit med planeringen då??
    Vi håller på med inbjudningskorten för fullt.. *pust*

  • Ms. August

    -bröllopsdags:
    Visste inte att det fanns en sådan pappershandel Vi var på panduro och inhandlade "papper" och dylikt.. 800 för lite papper.. Min m2b höll på att få slag hehehe...
    Måste nog kolla upp det med Pio-Forma.

    -StinaGerman:
    Det låter som om du har fått en bra start ändå med planeringen.
    Jag bokade fotograf häromdagen, lite dyrt tyckte jag men men.. Man får väl stå ut den dagen

  • Ms. August

    -StinaGerman;
    När det gäller fotograferingen så räknar vi iskallt med att det blir superfint väder, för vi har endast planerat utomhusbilder (håller tummarna och ber till vädergudarna)
    Vi vill inte ha "vanliga" porträttbilder utan lite mer "spontana" bilder.
    Vi kommer att ha brudnäbbar varav den yngste är ca 3 år, fotografen rekommenderade då att vi tar korten innan (tyvärr) esom näbbarna kommer att vara alldeles för trötta efter vigseln (han sade att han visste detta av erfarenhet.
    Vet inte riktigt hur vi ska lösa det vår vigsel är kl 15 och han vill fota oss kl 13, vilket betyder att vi måste åka hemifrån vid 12... När ska jag hinna till frissan osv (lite smått panikslagen).
    Måste nog fundera lite över det där med tiden, och se om det finns ngn annan lösning.
    Priset som jag fått av honom är 1500 i grundpris sedan kostar det 100 kr/bild. Dessutom tar han 500 sek för att köra till kyrkan. Album kostar sedan från 350 - 5000 tydligen (vi kommer då INTE att ha ett album för 5000 )
    Jag sade även att jag ville ha svart/vita kort men enligt fotgrafen är det förmodligen brun/vita kort jag vill ha (och det är det ju).
    Riktiga svart/vita kort måste tydligen framkallas manuellt och kostar därför dubbelt så mkt.

    När jag har kollat trådarna så verkar det som om det finns billigare fotografer än den vi har valt, men när man gifter sig på ett "litet ställe" så har man inte så mkt val + att han är jätte duktig (återstår kanske att se hehehe..)

    Men sedan har jag en av mina farbröder som är väldigt duktig på att ta kort och vi tänkte be honom att fota utanför festlokalen och så...

    Lycka till!

  • Ms. August

    Oj va långt det blev...

  • Ms. August

    -StinaGerman:
    Ingen press från mamsen där då med tom ram och given plats..
    Tidig morgon blir det fast frågan är om man kan sova ändå.. kommer vara hur superspänd som helst (tror jag).
    Jag kommer att få min klänning uppsydd, och jag har sett en klänning som jag vill ha och hon kommer att sy den med de ändringar som jag vill ha.
    Är det den överdelen som man ser längre ner här på sidan?? Supersnygg!

    Vi har 88 personer på gästlistan för tillfället men den ska justeras lite granna och "förhoppningsvis" bli lite mindre.. som du säger så får man ju lov att tänka lite på budgeten..

  • Ms. August

    -iiika:
    Håller med dig om angenäma problem, det är ju såååå himla roligt
    Jag kommer att sy upp klänningen i Ludvika, en vännina till mamma. Hon håller i kurser där man lär sig att sy exvis brudklänningar eller balklänningar så jag känner mig trygg med henne.
    Jag ska träffa henne igen till midsommar då vill hon veta exakt hur jag vill ha klänningen. Sedan syr hon upp den.
    Jättebra, för nu kan man hitta en klänning som är jätesnygg i ryggen och en annan som är snygg ringning osv sedan är det bara att "plocka" det man vill ha på resp klänning och så ritar hon mönster efter det. Superbra (hoppas)
    När ska ni gifta er?? *nyfiken*

  • Ms. August

    Håller med om att Kik har väldigt snygga klänningar, den jag har fastnat för är dock från bonny . com.
    Kyrkan ser jätte gullig ut.. vi kommer också att ha en träkyrka *lääängtar*

    -iiika:
    Är imponerad av att ni kan hålla det hela hemligt.. Det va meningen att vårt skulle vara hemligt in i det längsta. Ville att alla skulle bli överraskade när de fick inbjudan.
    Det gick inte, det är så himla roligt så jag kunde inte hålla tyst

  • Ms. August

    Jag tänkte gå dit en sväng.. Jag har heller aldrig varit på "bröllops-mässa" innan. Men man kan säkert få en och annan idé. Radio Stella har tydligen ngn tävling där man kan vinna pengar till bröllopet om man skriver om frieriet.. Vem vet?! Kanske ngn av oss har tid. Bara att gå in på deras hemsida och tävla.
    Visst var mässan på stadsteatern eller är jag helt ute och cyklar??

    Vem vet vi kanske ses där?! (för det är som du säger -bröllopsdags, man vet ju liksom inte vem som finns på andra sidan nicket)

  • Ms. August

    Stina, det verkar som om vi har samma "problem" med tävlingen Insåg också att det nog inte skulle bli ngn vinst för vår del när det gäller frieriet haha...
    Mässan är sista helgen i januari.

  • Ms. August

    -Stina:
    Så du har pluggat i metropolen Borlänge?! När bodde du där då? Jag är född och uppväxt i Ludvika + att jag jobbat i Borlänge ett tag.
    Du kan lugna mamsen och säga att ni inte är värst..
    Vi kommer att gifta oss i Malingsbo kyrka som ligger ca 4 mil utanför Ludvika, sedan tillbaka hela vägen för att hålla festen inne i stan.
    Våra gäster kommer också att ha bil och skulle det vara ngn som mot förmodan inte tar sig dit så fixar vi det på ngt vis.
    Tycker absolut inte att 2 mil låter långt.
    De flesta bröllop jag har varit på har man behövt åka en bit för..

    Passar på att önska alla Helsingborgs-brudar en riktigt härlig helg!

  • Ms. August

    Oj, om jag hade möjlighet att betala dom pengarna för att hyra en buss så absolut..
    Det är ju superbra för er att ni kan det.
    Vi kollade faktiskt också och det skulle sluta på 4000 ngnstans..
    Inte riktigt vad jag ville höra..
    Hade blivit jätteglad om de sagt 300

  • Ms. August

    Hmm.. när jag läser mitt inlägg så låter det som om jag inte skulle ha råd att betala 300 för en buss...
    Hoppas ni förstod vad jag menade..
    Lite susig i kolan idag.. var på Marinas årliga cocktailparty igår och verkar inte kunna samla mina tankar till vettiga meningar
    Ngn av er som var där kanske??

  • Ms. August

    Hahaha.. -bröllopsdags:
    Låter som om du haft en rätt så intensiv helg då med andra ord.. Du får vila upp dig nu i veckan.
    Har ni varit och tittat på lokal osv??

    Var på Marina i Torsdags och det var superkul.. go mat och go dricka.. dessutom uppträdande av Triple & Touch och Bandmaskinen + Gladys del Pilar (vet ej hur hon stavar) men det var jättekul.

  • Ms. August

    Mässan är på Söndag, börjar kl 12.00 och slutar kl 18.00.
    Tror visningar var kl 13.00, 15.00 och 17.00. Det kostar 120 SEK att gå in.
    Jag sökte på Helsingborg.se och sedan gick jag på turism eller eventkalender (tror jag).
    Lycka till!!

  • Ms. August

    Japp, är def kvar, som ett gift detta med BT
    Tycker def att det vore läge för en fika snart... Hur långt har ni hunnit i era planeringar nu?!

  • Ms. August

    -Kattis72- det måste ju vara ngt väldigt speciellt med de här Helsingborgs killarna.. Jag har nämligen oxå "snott" en hehehe...

  • Ms. August

    Åhhh, va skoj! Jag kommer jätte gärna.. Är det Onsdag kl 18.00 på Chocolate som gäller då?? Hoppas på massor med skoj tips!

  • Ms. August

    Godmorgon,
    Ser fram emot att träffa er alla!
    Ha en bra dag alla!

Svar på tråden Helsingborgsträff