• iiika

Helsingborgsträff

Hej!
    Jag bor också i Helsingborg och vi gifter oss här i krokarna den 20 augusti i år! Vore superkul med en träff! Kul också att vi verkar vara några stycken som har den stora dagen i augusti - då kan man få lite extra koll på planering etc!

• iiika

Vi var nyss ca 100 pers, men igår bantade vi ner inbjudningslistan till 76 pers, så det kändes jättebra! Vår tanke är också att föräldrarna ska hjälpa till, men det vet dom inte heller eftersom ingen vet att vi ska gifta oss ännu. Det ska vara en hemlighet ungefär en månad till - tills vi har förlovat oss! Hi hi! Skönt att BT finns så att man kan berätta för andra!!!

• iiika

Låter som en smart idé att få klänningen uppsydd, har du hittat nåt bra ställe för det?
    Själv har jag precis börjat kolla på klänningar och kommit fram till ungefär vad jag vill ha. Tyvärr är den jag helst vill ha alldeles för dyr tror jag, så det får kanske bli ett liknande, men billigare alternativ...!!
    Gällande fotograferingen har vi nog samma "problem" som du Ms August, det blir en riktigt tidig morgon om man ska fotas redan kl.13. Men hellre det än att fotas efter vigseln och känna sig stressad.
    Ganska angenäma problem får man nog säga att man har just nu...

• iiika

Förstår att du känner dig trygg med den sömmerskan, det kan ju inte misslyckas!!!

För oss är det dags den 20 augusti i år. Vi har inte gjort mycket mer än att bokat kyrka och festlokal - det är ju svårt när allt fortfarande är hemligt. Men mycket är bestämt ändå... Just nu håller vi på att fixa med fotograf, liveband och vi har också bestämt hur inbjudningskorten etc ska se ut - vi gör dom själv och shoppar på pio-forma! Imorgon ska vi träffa den ansvarige på vår fest-ställe och gå igenom våra önskemål, meny etc. KUL!!!

• iiika

Jättefin kyrka StinaGerman!!! Att först vara där och sedan i den festlokal vid havet som du skrev om kan ju inte bli annat än perfekt!

Det är verkligen supersvårt att hålla det hemligt Ms August, men som jag skrev, det är tur att man kan skriva av sig på BT!!! Ska bli skönt att få lov att prata om det snart, bara en månad kvar!

Svår fråga det där om tärnklänningar Linda - jag vet inte hur Blue Crown Fashions utbud är, har inte varit där. Det är dom som ligger på Hälsovägen.

• iiika

Svårt det där med fotograferingen tycker jag, StinaGerman. Vi hade bestämt att vi skulle göra det efter vigseln från början. Men nu vet vi inte längre. Vissa säger att det tar så lång tid att fotas efteråt och då känner man sig kanske stressad när man vet att gästerna väntar...
    Det lär ju faktiskt kännas lika speciellt och härligt om man ser varandra första gången nån timme innan vigseln eller om man gör det sen inne i kyrkan. Egentligen spelar det kanske ingen roll. Eller??
    Svårt!!!

• iiika

Är det nån som har sett någon info om bröllopsmässan i statsteatern på söndag? Tex vilken tid den öppnar och stänger...? Har letat på nätet men utan resultat!

• iiika

Tack för infon om bröllopsmässan! Vi ses kanske där!

En annan fråga - har ni bokat frisör ännu och i så fall, hur mycket får ni betala? Jag tycker det verkar skilja mycket i priser nämligen, men känner att jag borde boka snart...!

• iiika

Hej Glädje!
    Vilket datum i augusti gifter du dig och var någonstans? För min del är det dax den 20 augusti här i Helsingborg - men vi väljer fortfarande mellan två kyrkor...

• iiika

Vi kommer att ha festen på Linnéa Trädgårdscafé - kommer bli superbra! Ni då?

• iiika

Visst, en kväll efter jobbet låter kanon! Alla utom tisdag kan jag, hur är det med er andra?!

• iiika

Hej!
    Jag kommer också gärna imorgon, men kan inte redan kl.18, så jag kommer lite senare - hoppas ni sitter kvar lääänge!!! Kan jag kanske få någons mobilnummer? Eller det vill man kanske inte skriva här...? Maila det i så fall till blomsterflicka@hotmail.com.
    Har Chocolatte öppet efter 18 förresten?

• iiika

Tack för mailet Rystall! Jag ringer dig när jag är på väg! Hoppas att jag hinner vara med en stund i alla fall! Vi ses!

Svar på tråden Helsingborgsträff