• Leone

Oromantisk Pojkvän

Sen behover ju inte romantik betyda samma sak for honom som for dig. Du har en viss bild av vad det innebar (gulliga SMS, blommor osv), medan han kanske ser det som romantiskt att han spontant tvattar en omgang handdukar eller kokar kaffe pa morgonen.

Det svara ar ju nar man upplever det som helt olika saker.

Min man ar ocksa ratt dalig pa att kopa blommor, och SMS/telefonsamtal far jag aldrig under dagen - han ar av den installningen att nar han ar pa jobbet jobbar han, nar han ar hemma ar han med mig. Att tanka pa mig nar han jobbar ar lika illa som att tanka pa jobb nar han ar hemma i tv-soffan med mig. Och det far jag acceptera.

Daremot fixar han alltid min cykel sa att den ar saker att cykla pa. Han stadar alltid badrummet, eftersom jag hatar det. Och imorgon, nar jag ska operera visdomstanderna, har han tagit ledigt fran jobbet och hamtar mig fran operationen. Och har laddat frysen med glass och videon med alla hemska tjejfilmer som jag alskar och han fullkomligt hatar...

*det* ar romantik for honom. Och da blir det ju det for mig ocksa, om du forstar hur jag menar.

Svar på tråden Oromantisk Pojkvän