• äppellunden

Vilka är ni uppsalabrudar?

Lite nyfiken på vilka ni/vi är från uppsalaområdet och kanske ställa till med träff frammåt våren och förkovra oss i allt vad bröllop heter

Vem är jag då?
    28 år
    jobbar med multihandikappade, älskar mitt jobb!!
    Sambo med min M2B sen 9½ år och vi firar i dagarna 10 år som par.
    Har två döttrar.
    vad ska man skriva mer... kommer säkert på nått med eftersom.

/äpplet *nyfiken i en strut

• Svar på tråden Vilka är ni uppsalabrudar?
  • MJB

Hej alla brudar
    Jag gifter mig i augusti, jag är 30 och min sambo 31 vi har 2 barn ett på 2.5 och en liten på 5 mån. Jag har lyckats sy min klänning själv men behöver kläningar till mina näbbar har någon några tips om var man hittar såna till barn?

• Toskar

Hej alla!
    Jag (25) och min blivande (27) ska gifta oss borgerligt 4:e juni. Är det nån mer som skall gifta sig borgerligt? Vore kul att höra om hur ni tänkt.

• Mycket att tänka på

Toskar!

Japp, vi ska gifta oss borgligt i augusti. Vi ska ha vigsel och fest på ett och samma ställe, ca 80 gäster. Roligt att få planera vigseln själva, vilket man inte riktigt gör när man är i kyrkan. Vi funderar mycket på sånger och hur vi ska få till det med musik, vi hoppas nämligen kunna vara utomhus.

• princess to be

Här kommer en till.
    Vi gifter oss i augusti och planeringen flödar som den ska (hoppas jag...)
    Jag arbetar som telefonist och min blivande som snickare, är båda 25. Ska oxå passa på o tacka er alla för alla fantastiska tips man hittar här!!

*lycklig prinsessa*

• Toskar

Mycket att tänka på!
    Låter spännande med ert bröllop. Vi ska ha en väldigt liten ceremoni med endast 5 gäster. Gifta oss utomhus o äta på restaurang (ej planerad ännu). När vi åker på bröllopsresan skall vi samtidigt skicka ut inbjuadan och därmed berätta för alla att vi gift oss och har en fest efter bröllopsresan. Hoppas att all släkt och vänner tycker det är ok, men vi vill inte ha ett stort bröllop...

• Biskvin

Hej!

Ska stå som brud den 7 maj! Har precis avslutat vårt vigselsamtal med prästen, det känns bra.

Det mesta börjar ta form, ska boka underhållning i morgon. Blivande maken ska prova kläder att hyra och bestämma om han ska ha en ring till eller inte, sedan är det väl bara tårtan kvar, phu!

• rickeby

Hej uppsalabrudar

Hur går det för er med planeringen??

Jag vet att jag har mycket kvar att fixa innan midsommar, hjälp mig med tips

• Claes blivande fru

Hej!
    Den här tråden har jag missat totalt! Och min M2B som påstår att jag "sitter på BT" hela tiden! Vi gifter oss 9 juli, mycket fixa kvar och lite tid. Nästa sak på listan är en sminkkurs på Make up Store. Skall dit på lördag, hoppas därefter kunna fixa sminket själv med lite övning. Hur ligger ni andra till i planeringen?

• MoAm

Hej! Vi gifter oss i mitten av september. Har just gjort färdigt inbjudningskorten. Nu återstår bara att klippa infoblad med "rivsax" och skriva ut adresser på kuverten. Det drar ihop sig! Snart är man inte hemlig längre...

• Biskvin

Ja, nu börjar det att dra ihop sig...

I går var sista svarsdagen och det är sex stycken som tyvärr inte kan komma (ett par ska vara värdpar på ett annat bröllop samma dag...).

Nu gäller det bara att bestämma sig för vilken tårta vi vill ha. Det lutar åt passionfruktsmousse i någon variant hos Anneli K - supergod!

Väntar också på att guldsmeden ska höra av sig, så jag kan hämta ringen - spännande.

Ja, sedan ska vi göra i ordning bordsplaceringen, festprogrammen och vigselprogrammet - vi hade visst lite kvar att göra :o)

• OktoberBrud 2005

Hej! Här är en till Uppsalabrud! Min blivande och jag gifter oss i oktober. Vi har inte kommit så långt i planeringen än, har berättat för våra familjer (det var roligt att överraska dem!), bokat tid för vigseln i kyrkan och fått ledigt för bröllopsresa.

Kommer nog att kika in på BT ofta nu!

Svar på tråden Vilka är ni uppsalabrudar?