• sara82

South beach diet

Hej trolla och Mrnicoo!
    Jag tänkte köra igång med sbd från och med imorn! (lön då ju och lättare att hålla sig till menyerna) Vore kul att ha några andra att hänga på! så att vi kan peppa varandra också..
    Mrnicoo..när du äter enligt south beach dieten utesluter du socker och kolhydrater ur din diet nästan helt, de första 2 veckorna..så juice, popcorn och mozarella ost går ju tyvärr bort.. begränsad mängd fetare kött oxå. men nötter kan du däremot käka!
    ok lycka till så länge!

• sara82

Hej igen tjejer!
    Har snart avklarat första dagen o det har, än så länge, gått strålande. Mår precis som vanligt dvs bra! Fast det dåliga humöret och huvudvärken kommer kanske krypande imorrn..huu hoppas inte det, låter jobbigt! Så ja, jag startade alltså idag med en matchvikt på 56,5 kg, ska väl ner till 52 kg iaf, var det tänkt.
    Japp, keep it up nu och hoppas att humöret tar sig trolla!

• sara82

Oh vad kostade den, boken? skulle kanske inhandla en sån med..

• sara82

Oh vad spännande med muffinsarna! Du får berätta hur dom blev sen! o om dom är goda kanske man kan få ta del av receptet..

• sara82

Åh grattis till förlorat kilo!
    Vilken dag är du inne på? själv är det bara min andra dag än så länge, men allt går bra och jag mår fortfarande fint..inga humörsvängningar än. hihi
    Kan ni inte skriva o berätta lite om hur er matdag ser ut, från frulle till kväll. vore kul, oxå kan man kanske få lite tips!
    ok här kommer min:

Frukost 07:00 : ett ägg, the.

Hinner tyvärr inte med nått mellanmål på fm efter som jag pluggar.

Lunch 12:00: Räkomelette med spenatsallad och fetaost, körsbärstomater.

Mellanmål 16:00: Cashewnötter ca 1 dl.

Middag: Kycklingsallad med keso.

Vi hörs!

• sara82

Godmorgon!
    Bra med lite tips. kassler, det hade jag inte tänkt på..o light glass ja, mumman.
    Jag var bara tvungen o skriva o berätta att jag gått ner 1,5 kg!
    Tjoho!
    Lycka till resten av dagen tjejer.

• sara82

Hej haloj.
    Idag har jag varit SJUKT sugen på sötsaker..
    Sitter och pluggar till ett prov o bara måste ha nått o käka på för att orka! Nån som vet om dietorelle går bra? jag hoppas verkligen det iaf...mums

• sara82

Hoho jag klarade mig från godiset, köpte fun light istället. Läste på gamla forumet om en tjej som blandade funlight med naturell keso-låter ju verkligen så där, men när man är så här sugen är man ju villig att prova allt, valde hallonsmaken. Och mot min förväntan! Smakar som en sämre version av risifrutti, helt ok om man är despo-sugen på nått som jag var idag!

• sara82

Hej!
    mmm..det vore väldigt bra med nått tips inför helgen, kommer bli jobbigt känner jag..på helgen vill man ju mysa i soffan med godsaker!
    Tror att jag ska ta o baka mig lite linfrömuffins jag oxå, kanske känns lite bättre då..man kan kanske smaksätta dom lite med kakao eller nått så dom blir lite mer godbits-aktiga, vad tros? shit vad sugen jag är alltså. jaja..
    Men Vi ska ju klara helgen eller hur?

• sara82

Ojoj det låter jobbigt! stackare...blir dyrt oxå förstås..urs. Fast ja, hihi, du kommer nog inte göra om det på ett tag iaf..
    ja jag har varit nära själv o åka i godis fällan idag, men har klarat mig - än så länge.
    Tackar föresten för maräng tipset Mrs.R! Det ska jag ta till när det kniper i sötmagen!
    Verkar föresten bara som att det är du, Trolla, och jag som kör sbd här för tillfället..Keep it up nu! o ta hand om tanden ;)

• sara82

Hej o välkommen Sb_Helena!
    Kul med lite fler som kör. jag är inne på 6:e dan i dag..jobbigt när det är helg!
    Är såå godis sugen men ska klara helgen!
    Parmaskinka ska väl gå bra att äta, bara protein och lite fett! så länge det inte innehåller några kolisar så är det ju lungt! Jag är oxå fattig student så jag vet att det kan bli svårt med ekonomin, så dyrt med kött och sånt. Men man får försöka snåla in på annat.
    Lycka till nu på nya dieten!
    Zara

• sara82

Oh så kul med massa nya kämpar!
    många frågor...ojoj ska försöka besvara dom jag kan..
    Mullig soon to be thin:
    välkommen! Din meny tycker jag ser utmärkt ut! kanske kan du få i dig lite mer av det nyttiga fettet (från nötter, fet fisk..) Jobbigt att familjen älskar bröd, du får helt enkelt vara stark och tänka att du bara ska vara utan det helt i 2 veckor, för i fas 2 går det ju fint med fullkornsbröd igen. Du klarar det! Ägg kommer du äta mycket av i denna diet omelett osv..jag äter nog 3 om dagen iaf. Yoghurt går bra så länge den är sockerfri, fast inte allt för mycket bara. (innehåller ju lite kolisar ändå)
    Jag har inte heller boken men har läst på alla sidor man kan tänka sig om sbd och det har gått utmärkt. Lycka till nu så ses vi på tråden!

Tillan: klart du oxå ska hänga på! det är bara o fråga nån om du undrar över nått!

JB/79 och Citronella:
    Välkommen till er oxå så klart!

ok och sen till min helg då...
    Tabbade mig igår, skit, jag som hållt mig från allt gott hela helgen. Jag o min sambo hjälpte min mamma att måla om i nya lägenheten, vi höll på ända till 23...o då var man ju hungrig som en varg förstås, så det blev det ända som var öppet: mcDonalds..o inte tog jag nån sallad heller :0

• sara82

Hej Tillan!
    Jag är oxå allergisk mot baljväxter, men det går hur bra som helst ändå! :)

Hej Sirap!
    ja lite pepping kan alla behöva ibland!

Hej Idde p!
    Jag är oxå ute efter att leva mer hälsosamt, och om jag tappar några kilo på vägen, så gör det ju inget ;)

Kul iaf att vi nu blivit så många!

• sara82

Hihi det är inte lätt med gamla vanor..går ju av bara farten så står man där med sötsaker i munnen! Du vänjer dig nog snart ska du se, första dagarna kom jag på mig själv hela tiden med att just vara på väg o småäta, nått som jag inte ens var medveten om att jag gjorde innan jag på började denna diet!

• sara82

God morgon alla kämpar!
    Avklarade min första vecka i fas 1 igår,
    -2 kg! (fast än mitt mcD snedsteg, hihi) De första 1,5 kg gick jag ner på 2 dagar, sen har jag stått still tills idag, då hade jag tappat ett halvt till, kan nog vara så ibörjan att det går lite trögt. För det är ju svårt när man kämpar men inte får nått resultat, men det är bara att köra vidare.
    Trolla hur har det gått med tanden? svårt att äta onyttigheter iaf va? ;)

Ha nu en bra dag alla jätte duktiga tjejer!

• sara82

SB_helena
    Guud vad duktig du är som orkar träna! Jag blir yr i huvudet bara av o gå till toan vissa dagar, andra är iof sig bättre men jag skulle aldrig klara av o träna samtidigt! Du är duktig du! :)

• sara82

Hej allihopa!
    Hoppas att det går bra för alla! Själv tycker jag att det bara rullar på nu, har tappat suget på godis och kolhydrater helt. Problemet nu är nästan att äta, har ingen aptit alls, specielt inte på kvällen då mår jag lite illa istället..skumt. så det blir bara ett ägg till frukost oxå lunch, nått mellanmål brukar jag ändå kunna klämma i mig på eftermiddan, men det är nog lite lite ändå. Nån som har samma problem? jaja bara 4 dagar kvar på fas 1, kanske går över sen.
    Nu till lite frågor: jag tror att det går utmärkt att dricka light läsk, se bara upp för ökat sötsug!
    Yoghurt går bra, sålänge den är sockerfri, o inte i för stora mängder.
    7-8g kolisar är ganska lite, så helt knas kan det ju inte va ;)
    Så hur går det för alla? får man en uppdatering snart? :)
    kramar

• sara82

Hej eurydike!
    första o främst välkommen, klart du kan va med ändå! Vanilj extrakt vet jag att man kan få tag på i den amerikanska affären på odengatan i sthlm, kommer inte ihåg vad den heter(?)..
    Tips på mellanmål ja..det är svårt, har själv undrat över det, jag äter keso, nötter, mager ost, skinka, körsbärstomater (mums)..
    lycka till!

• sara82

Hej Genki!
    Prova linfrömuffinsarna, finns recept här på tråden..ingen hit tycker inte jag men..jag blandade i kakao o det var inte så lyckat.

• sara82

Genki
    föresten jag gjorde egen drickchoklad en gång, jättegott! tog en o en halv dl minimjölk, lite kakao och hermesetas. mumman! stillade iaf mitt sötsug! enkelt oxå.

Svar på tråden South beach diet