• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • Mrnicoo

Hej
    Jag börjar med idag..
    Fråga..
    Kan man äta följande som jag älskar..
    Cashewnötter
    Popcorn
    Mycket kött
    Apelsin Juice
    Mozzarellaost
    Revbenspjäll från Konsum? (rätt feta ju)
    Nico

• sara82

Hej trolla och Mrnicoo!
    Jag tänkte köra igång med sbd från och med imorn! (lön då ju och lättare att hålla sig till menyerna) Vore kul att ha några andra att hänga på! så att vi kan peppa varandra också..
    Mrnicoo..när du äter enligt south beach dieten utesluter du socker och kolhydrater ur din diet nästan helt, de första 2 veckorna..så juice, popcorn och mozarella ost går ju tyvärr bort.. begränsad mängd fetare kött oxå. men nötter kan du däremot käka!
    ok lycka till så länge!

• trolla

Kul att du är med. Köp Kvällspostens eller Expressens bilaga från helgen så står det där vad du ska äta och inte
    Trolla

• trolla

Startar idag på 62 kg och 7 eller 8 ska bort är 164 lång och allt extra sitter på mage och lår.
    Trolla

• trolla

Hmmmm, undrar, kan man äta mkt nötter eller ska det vara begränsat? Inte hänt ngt med vikten till idag iaf *L
    Trolla

• Brudjojo

Hej!
    Jag har tidigare gått ned ca 7 kg med SB, men mycket hände i mitt liv och jag har varit rejält dålig vilket gjort att jag gått upp all det plus lite till. Nu har jag börjat om med ny kula. Jag är inne på 9:e dagen i fas 1 och det har gått jättebra den här gången. De 3 första dagarna är lite jobbigt känns som kroppen rensar ut gifterna. Nu 9 dagar senare har jag gått ner ca 2,5 kg. Efter söndag ska jag gå in i fas 2 och då ska det bli spännande att se vad som händer...

Jag tipsar alla att läsa igenom gamla tråden, den är lång men det finns massor av bra tips. Boken är också bra,den finns tydligen på svenska nu också.

Det är jättekul att det är fler som har tänkt prova, nu kan vi peppa varandra rejält.

Jag håller med om att det är svårt med mellanmål. Jag brukar äta, avokado med makrill, nötter, linfrömuffins (recept finns i förra tråden), lättfil med kanel eller keso eller kesella. Ibland lite lätt ost och pålägg.

Jag tycker den här dieten är helt fantastisk för man tappar verkligen sötsuget efter några dagar, jag som annars är en riktig godis och fikagris, är inte ett dugg sugen på godis eller fika nu.

Lycka till tjejer!

• trolla

Hej Brudjojo
    Tack för tipsen om mellanmål. Ska ta mig tid och läsa igenom gamla tråden.
    Skönt att höra att det funkar för dig
    Hör det till (andra dagen idag) med dåligt humör (har inte ens kort stubin, ingen stubin alls *L), och kass i magen?
    Trolla

• Mrnicoo

Hej
    Jag fick boken på svenska iddag och det ser ju helbra ut. Lite konfunderad blev jag dock på om man får ha lite mjölk i kaffet eller det är helt uteslutet i fas 1. Dessutom kollade jag på Bong Köttsoppa där det finns 5g kolhydrater per portion. Kan man köra dett i fas 1 eller även detta ska uteslutas. (med andra ord ska man utesluta kolhydrater helt den första fasen eller kan man äta saker med typ 5-8 gram i.
    Nico

• Brudjojo

Hej!
    I den nyaste versionen av SB får man dricka lättmjölk och äta lättfil...

Trolla! Det hör till med dåligt humör på dag 2,3, jag var helt olidlig, men det gick över sen.

Jag är lite nervös för den här helgen, då kommer min mamma på besök och jag hade velat ha lite myspys med godmat och tårta och så... Men det får bli nåt annat...
    Lycka till!

• trolla
    Nu har jag beställt boken på svenska från Adlibris på nätet. Så det blir rätt alltihop. Åsså blir man ju såååå inspirerad här. Skönt att ni finns
    Trolla
Svar på tråden South beach diet