• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • Sirap

Hej på er!

Grattis till alla kilon som försvunnit! Det är bra att vi peppar varandra här! Själv fuskade jag lite för mycket i helgen. Fortsätter därför i fas 1 en vecka till! Jag tycker att den här "dieten" är så bra. Jag saknar inte alls pasta och ris. Potatis kan jag längta efter. Särskilt råstekta i ugnen. Men det går bra ändå. Käkar mycket grönsaker. Också äter jag mycket ägg. Ibland kan det bli både till frukost, lunch och middag i olika former.

Ha det så bra!

//Marre

• trolla

Trolla här Kanon väder för långpromenad, har just varit ute i en dryg timme och även attackerat ett antal riktigt giftiga backar (phuuu).
    Få se om det blir fart på fläsket nu då (fast jag får ju nog gå fler gånger
    Kämpa på allihop!
    Himla bra att kolla in bikinibilderna från förra sommaren....motiverande att se valkarna som ska bort bort!

• Kerran

Så där ... nu är jag inne på dag2 i Fas1.

Hör och häpna - jag kunde inte låta bli att väga mig imorse ... (hmm, kommer nog att väga mig varje dag, jag är ju världens mest nyfikna) ... och jag hade gått ner 1 kg. Hurra, hurra, hurra.

Okej, jag vet att det kan vara vatten, dagsform eller något annat. Men de senaste månaderna kändes det som om pinnen på vågen hade etsat sig fast på 58 kg.

Lycka till alla ni andra. Vi är sååå duktiga.

Kram.

• mullig

hejssan allehope! jag är nu pa dag 5 ohc känner mig jätte fet! jag har inte vagat att väga mig ifall jag fortfarande skulle väga not pa 60..ush...maste ga net 10kilo till slutet av maj!försökte aka skidor igar men va för trött och fick satsa pa de bla backarna...inte kul!

• trolla

Mullig, vet att man kan KÄNNA sig fet när man väger 60 men ärligt talat kan det ju inte vara så väldigt mkt ändå
    Ligger själv på 60 nu och ska ner till 54 har jag tänkt. Kan vissa dagar känna mig väldigt degig men men fet? Nääe men rätt mullig ja Fast det beror ju på oxå hur lång man är, jag e 164. Men det är precis som om de här sista kilona liksom har bitit sig fast, MEN jag hade iaf gått ner 2 hg till i morse. Jippiieee. Går på rätt håll om än sakta.
    Trolla

• Kerran

Mullig och trolla:
    om ni vill känna er ?smala? kan jag berätta att då jag var som tjockast vägde jag 70 kg och jag är 150 cm lång. Man kan nog säga att jag var fet.

Kram på er.

• Kerran

Några kanske dumma frågor:

Får man äta linfrömuffins i Fas 1?
    Hur många får man äta i sådana fall?
    Äter ni de som mellanmål? Hur många?

Kram.

• silversophie

En kort fråga, hur är det med dietorelle? Det är ju bara sötningsmedel, men det kanske är massa annat dumt i?

• trolla

Enligt vad jag fått fram är linfrömuffins ok. Tar en eller två till kvällsfikat (beroende på om de blev stora eller små).
    Har just varit å lämnat blod och då åt jag
    TVÅ kakor med choklad å TRE vetebröds skivor och drack TRE st jos, men det behövs lite sött när man lämnar annars hade jag nog blivit yr, men jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag tuggade i mig lite, man ska ju må bra oxå. Och ett hett tips för att må bra både i själ och kropp, börja lämna blod, en vecka efter har man fått en enegi kick som är otrolig! Plus att man gör nytta.
    Kram på er, Trolla

• trolla

Tror att man ska vara lite försiktig med sånt som kan ge mer socker beroende. Allt som smakar sött kan ju lura oss att vilja ha "riktigt" godis med. Men annars om man bara tar lite kan det väl inte skada, bättre det än vanligt godis ju.

Svar på tråden South beach diet