• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • sara82

Oh så kul med massa nya kämpar!
    många frågor...ojoj ska försöka besvara dom jag kan..
    Mullig soon to be thin:
    välkommen! Din meny tycker jag ser utmärkt ut! kanske kan du få i dig lite mer av det nyttiga fettet (från nötter, fet fisk..) Jobbigt att familjen älskar bröd, du får helt enkelt vara stark och tänka att du bara ska vara utan det helt i 2 veckor, för i fas 2 går det ju fint med fullkornsbröd igen. Du klarar det! Ägg kommer du äta mycket av i denna diet omelett osv..jag äter nog 3 om dagen iaf. Yoghurt går bra så länge den är sockerfri, fast inte allt för mycket bara. (innehåller ju lite kolisar ändå)
    Jag har inte heller boken men har läst på alla sidor man kan tänka sig om sbd och det har gått utmärkt. Lycka till nu så ses vi på tråden!

Tillan: klart du oxå ska hänga på! det är bara o fråga nån om du undrar över nått!

JB/79 och Citronella:
    Välkommen till er oxå så klart!

ok och sen till min helg då...
    Tabbade mig igår, skit, jag som hållt mig från allt gott hela helgen. Jag o min sambo hjälpte min mamma att måla om i nya lägenheten, vi höll på ända till 23...o då var man ju hungrig som en varg förstås, så det blev det ända som var öppet: mcDonalds..o inte tog jag nån sallad heller :0

• tillan

Jag har ett problem, jag är allergisk mot baljväxter, dvs bönor, linser, ärtor + jordnötter!! finns dt ngt hopp för att jags ka klara dt, eller ska man kanske börja fundera på en annan diet? funderade ett tag på att börja på fas 2 på direkten... ha dt bra alla! ni är jätte duktiga som orkar!

• Sirap

Hej på er alla!

Jag började idag. Jag ska köpa boken tänkte jag så jag kan få lite bra recept. Läste i expressen om dietet och blev sugen att prova. Har kört "low carb" förut och det funkade bra. Man är just aldrig hungrig och behöver aldrig väga maten.

Jag ska gifta mej i augusti och behöver gå ner 8 kg ungefär. Har börjat tokträna också. Nu jäklar ska det bara gå!!! Bra med denna tråd så vi kan peppa varandra!

Nu ska jag käka ett ägg och dricka örtte. Kram på er alla!

• idde p

Hej allihopa...
    Någon mer som ska börja med SB fas 1 imorgon, 1 februari? Jag har köpte boken och tycker mig ha koll på allt. Är vegetarian, men det är ju inga problem eftersom man får äta baljväxter, tofu osv. Är det någon mer här förutom jag som inte är ute efter att gå ner i vikt utan snarare att leva ett längre och mer hälsosamt liv?

• sara82

Hej Tillan!
    Jag är oxå allergisk mot baljväxter, men det går hur bra som helst ändå! :)

Hej Sirap!
    ja lite pepping kan alla behöva ibland!

Hej Idde p!
    Jag är oxå ute efter att leva mer hälsosamt, och om jag tappar några kilo på vägen, så gör det ju inget ;)

Kul iaf att vi nu blivit så många!

• Sirap

Aj, aj, aj, jag bakade en kaka som jag ska ha med på jobbet i morgon. Tror ni jag kunde låta bli att slicka skålen? Mums det är ju så gott med sockerkakssmet!

Äh, det är bara å köra på... Glömma det där fort fort!

• sara82

Hihi det är inte lätt med gamla vanor..går ju av bara farten så står man där med sötsaker i munnen! Du vänjer dig nog snart ska du se, första dagarna kom jag på mig själv hela tiden med att just vara på väg o småäta, nått som jag inte ens var medveten om att jag gjorde innan jag på började denna diet!

• Stina73

Hej,

Jag har levt enl SBD i drygt 7 månader och har aldrig mått bättre. Jag skulle vilja ge er "nykomlingar" ett råd: Glöm inte bort grönsaker till varje måltid! Rekommendationen är drygt 2 dl grönsaker till frukost och minst 5 dl till lunch och middag (om jag minns rätt...). För lite mat (energi) leder bara till att kroppen hamnar i svältläge och viktminskningen avstannar.

Ett annat tips är att köpa "Good fats Good carbs Guide". Där står vilka födoämnen som är "tillåtna" och i vilken mängd. T ex så är "dagransonen" nötter/linfrön ca 1/2 dl per dag- tyvärr.

Kram,
    Stina

• lehita

Hej på er allihop.

Jag har nu under en tid jobbat lite halvhjärtat med vikten, med lite halvdan effekt.
    Men så igår natt, så snubblade jag av en händelse över det här forumet och den här tråden.
    Började läsa de gamla trådarna och sög i mig tips och aqll underbar peppning m.m. som en svamp, och skrev ut tips och recept som en galning.
    Följde länk hänvisningar och studerade.

Ni alla fick mig så vansinnigt inspirerad att jag direkt ville hänga på och snabbt konstaterade att jag hade hemma vad som behövdes för att börja dag 1.
    Så... istället för mackorna jag brukar ta när jag kommer hem på morgonen, så slängde jag ihop en skink och broccoli omelett, och var så direkt igång med dag 1.

Kankse inte det bästa att börja när man har tre nätters arbete framför sig, men å andra sidan, om jag nu drabbas av dåligt humör m.m. som jag läst att man kan de första dagarna... ja, då får arbetskamraterna det istället för familjen.

Ser nu med nytt hopp fram emot sommaren!
    Tack alla för inspirationen!

• SB_Helena

Hej hopp!!

Nu har jag klarat min andra dag i Fas 1 och jag tycker det går galant=) Har otroligt mycket energi. Va och tränade 2 h på gymmet imorse och 1,5 på kvällen...helt underbart OCH jag är fortfarande pigg. Fortsätt kämpa ni andra, kom ihåg vi har varandra=))

Svar på tråden South beach diet