• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • SB_Helena

Man tackar=) Har också nu beställt boken, så allt blir rätt. Är det någon som vet hur det är med parmaskinka och salt får man äta det?

• sara82

Hej o välkommen Sb_Helena!
    Kul med lite fler som kör. jag är inne på 6:e dan i dag..jobbigt när det är helg!
    Är såå godis sugen men ska klara helgen!
    Parmaskinka ska väl gå bra att äta, bara protein och lite fett! så länge det inte innehåller några kolisar så är det ju lungt! Jag är oxå fattig student så jag vet att det kan bli svårt med ekonomin, så dyrt med kött och sånt. Men man får försöka snåla in på annat.
    Lycka till nu på nya dieten!
    Zara

• tillan

Jag tänkte börja med dieten imorgon, och jag undrar om ni erfarna har några bra tips? :P Det är ju alltid lite svårt att starta...

• JB/79

Jag vill också börja!!!! Beställer man bara en bok å kör stenhårt efter den?! Står det menyer å så i boken?

//Desperat inför sommaren!!!

• JB/79

Nu har jag lyckats lokalisera mig till boken på svenska via denna tråd och har även beställt en...Men jag vill börja redan imorgon!!!!

Är det samma meny (som den som du "trolla" skrev i huvudinlägget) för alla "nybörjare" oavsett längd/vikt etc.?! Hur mycket av allt får man äta?!
    Frukost :Mager bacon, ägg (kokt?), grönsaker, te??? Hur mycket, vilken sort/märke/smak på bacon och te?
    Mellis :Lättfil (Hur mycket? En gång/dag eller fler mellisar på en dag?)
    Lunch och middag : Kött och grönsaker (vad för kött, hur mycket, färska grönsaker, vad och hur mycket?!
    Frågvis!!!!

• trolla

Kolla den här länken så länge, ta bort mellanslagen
    http :// www. south beach -diet-plan .com /forum/ index .php
    jag äter kassler i stället för bacon, e ju magrare, vilken tesort som helst, och jag tar vilka grönsaker som helst. Får nog boken i dag.......... får kanske ändra en del sen *L
    Trolla

• Citronella

Har precis fått boken... Dr. Agatston skriver i sin bok att man ska äta tills man inte är hungrig längre. Han menar att en diet som går ut på att man alltid är hungrig är dömd att misslyckas så därför anger han just ingen portionsstorlekar.

I boken finns menyer och recept för hela Fas 1 dvs 14 dgr. Sedan finns exempel på menyer och recept även för Fas 2 och 3.

• trolla

längtar efter min bok, kommer kanske med posten i em

• mullig

hej, jag ska börja om pa nytt imorgon- sabbade till det idag, massor av bröd :(. ja, ja.. tror ni att detta är bar?:
    *frukost: 1ägg + mulitvitamin vatten+ 2tunna skivor skinka.
    *Mellis: gurkstavar
    *Lunch: tonfisksallad
    *1ostskiva + 2 skink skivor
    * middag kött och grönsaker.
    sen ska jag vandra ev. träna varje dag...

• mullig

jag har ett problem oxo, resten av min familj är galna i bröd och jag absolut äskar bröd...vad ska jag göra för att inte ge efter?!! ohc kan man äta för mycker ägg? är yoghurt bra?...(jag kommer förmodligen att behöva MYCKET stöd!)finns det non chatt att prata i? de som har boken, är den verkligen värd att köpa?? jga har läst det mesta pa nätet och tycker att det inte borde finnas so mycket mer att veta....
    *mullig- soon to be thin*

Svar på tråden South beach diet