• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • trolla

Hej och välkomna alla nya. Har inte haft tid att vara inne här sen i går morse och vad händer...jo en massa nya, härligt. Ju fler vi är ju fler att ventilera positivt och negativt med. För utan forumet och denna tråden hade jag aldrig fixat det. Idag är det dag 9 i fas 1 för mig, helgen har inte varit jätte nyttig men so what man e ju inte mer än människa. Ett kilo mindre iaf men det skulle ju va trögstartat när man är päronformad, inte helt ung och dessutom äter östrogen (har kollat på den am sidan), en del som mig går inte ner ngt alls i fas 1 utan först i fas 2 börjar det hända ngt så man ska ju inte misströsta. Däremot har magen blivit mkt plattare eller rättare sagt mindre degig Tänkte på det där med att gilla bröd, det gör jag med, ser alltid till att jag har ett allternativ att tugga på när de andra äter bröd.
    Ha en bra dag,
    Trolla

• sara82

God morgon alla kämpar!
    Avklarade min första vecka i fas 1 igår,
    -2 kg! (fast än mitt mcD snedsteg, hihi) De första 1,5 kg gick jag ner på 2 dagar, sen har jag stått still tills idag, då hade jag tappat ett halvt till, kan nog vara så ibörjan att det går lite trögt. För det är ju svårt när man kämpar men inte får nått resultat, men det är bara att köra vidare.
    Trolla hur har det gått med tanden? svårt att äta onyttigheter iaf va? ;)

Ha nu en bra dag alla jätte duktiga tjejer!

• sara82

SB_helena
    Guud vad duktig du är som orkar träna! Jag blir yr i huvudet bara av o gå till toan vissa dagar, andra är iof sig bättre men jag skulle aldrig klara av o träna samtidigt! Du är duktig du! :)

• Kerran

Hej allihopa!
    Nu har jag registrerat mig här på bröllopstorget. Hurra. På måndag startar jag min SBD. Jag är jättenervös. Jag är hårt skolad av VV som jag har kört de senaste 2 åren, men har totalt kört fast ... jag rör mig inte en milimeter på vågen. SÅ jag tänkte testa någonting helt nytt.

En fråga till alla ni duktiga: jag vet att jag kommer att ha JÄTTEsvårt för att steka grejer på morgonen. Är det möjligt att äta lättfilmjölk på morgonen - i sånna fall HUR mycket?

Tacksam för svar.

Puss.

• Kerran

Jo, glömde såklart fråga det allra viktigaste. Får man dricka vanligt kaffe i fas1? I min nya bok står det nämligen att det ska vara koffeinfritt kaffe ...

• mir

Hallå alla,
    blev så peppad av tråden att jag beslöt mig för att hoppa på sb också. Stor sallad till lunch med böner och kikärter, och kaffe med lättmjölk nu.
    Undrar hur det kommer vara i helgen?

Har ni bra tips på små mellanmål som man enkelt kan ta med sig till jobbet, har mandlar och de där gladakossan-ostarna, vad finns det mer för enkla grejer att ha med? Sitter i kontorlandskap, inte läge för att käka hårdkokta ägg och sånt.
    Lycka till!!

• SB_Helena

Grattis Sara82 för din viktminskning måste kännas otroligt bra=) Jag bara längtar tills på söndag när man får väga sig, tänker inte göra det innan.

Kerran jag har ocå svårt att äta stekt mat på morgonen. Men om du gillar lax eller kanon så är det superb.

Någon som har fått boken och som vet om man tränar hårt att man behöver extra kolhydrater? Kör på kosttillskott annars skulle jag inte orka så länge.

• Kerran

Mir:
    Oj, vad jag frågar mycket. Men jag undrar bara om du äter de gladakossorna-osten som har lägre fetthalt eller de vanliga?

• Åsa_80

Hej på er alla!

Precis detta forum har jag letat efter.
    Tänkte börja med SBD den 7/2, men vill veta allt jag behöver innan dess...

Har testat Atkons, men det går inte att va utan kolhydrater så länge.
    Jag är extremt känslig mot kolhydrater och tror denna "diet" kan passa mig...

Vad behöver man veta för att sätta igång fas1??

Tacksam för alla tips och ideér...

Lycka till alla...

• SB_Helena

Måste även tillägga att jag har känt mig konstig idag. Som när man har sovit för lite så kan man känna sig "onykter". Precis så känner jag mig, fastän jag har fått mina 8 h. Jaja nu ska jag iväg och svettas lite mer..Ha en bra dag

Svar på tråden South beach diet