• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • Eurydike

Får man äta crabsticks i fas 1?
    Det står på att det är socker i, men kan det vara så mycket?

• ahe

Hej , glad att jag funnit dennna site,
    är det den enda som rör SBD?
    Försökte leta fram på de amr. siterna om man får äta jordnötter i fas 1, blir inte klok vad som menas utifrån boken. Får man eller inte?
    Räddningen för mig är valnötter och mandel,
    men läste på ett inlägg att man bara får äta 1/2 dl om dan, hittar ingenting om det i boken .
    Någon som vet . allt som allt 3 frågor
    Hej så länge

• Kerran

Är det någon som vet VARFÖR det står i boken att man ska dricka koffeinfritt kaffe???

Kram.

• lehita

Hej på er alla så här i början av veckan.

Trolla, jag hoppas det gick lika bra för dig som för mig, vad det gäller kärlek och mat i helgen.
    Har haft en underbar helg med älsklingen, som skämt bort mig något otroligt, och lyckades med det och god mat utan att det blev något fusk alls.

Så med stor spänning klev jag upp på vågen för första gången i morse... gnuggade mig i ögonen både en och två gånger, eftersom jag knappt vågade tro att det var sant som vågen visade. 4,5 kg borta. På EN vecka!!!!
    Helt OTROLIGT!!

Tusen, tusen tack alla för all inspiration och alla tips!!

ahe>> Jag har inte hållit stenhårt på 1/2 dl nötter om dagen, det har blivit lite som det vill.
    Kerran>> Jag har ingen aning om varför det står koffeinfritt kaffe, kan bara tänka mig att med koffein så är risken större för huvudvärk, och kanske är det koffeinet som är vätskedrivande.
    Jag har druckit vanligt kaffe, och MASSOR av vatten. Det har funkat hur bra som helst.

Massor av kramar till er alla.
    /lehita

• lehita

Tack Genki för tipset om skagenröra. Måste testa!

Idag kommer den stora prövningen. Sonens 18-års dag, med massor av gäster.

• Eurydike

Koffein har samma effekt på insulinet som socker. Därför ska man dricka koffeinfritt kaffe. Det står i boken. Men det står ju också på flera ställen att det är bättre att "fuska" lite och klara följa dieten än att man drar in på för mycket och riskerar ge upp. Så man får väl överväga själv hur mycket man behöver sitt koffein

• Kerran

Hmm ... jag tror faktiskt att jag testar att skippa kaffet, men om jag blir ett monster får jag återuppta mitt ?missbruk?. Tack i alla fall för alla svar.

Kram.

• trolla

Lehita, jätte grattis, måste har varit kolossalt bra mat eller mkt av något annat
    Mina kilo vill inte komma loss rikigt, har fortfarande "bara" gått ner två kilo på två veckor. Men den här veckan ska jag börja gå mer och långt och fort så får vi se vad som händer. Ska fortsätta med en fas 1 vecka till.
    Tur att ni finns här annars hade man ju gett upp
    Kram, Trolla

• lehita

Trolla, massor av kärlek, mycket och god (rätt) mat, och en del långa promenader.
    Sedan har jag en otrolig tur som har en pojkvän som förstår och uppmuntrar mig och hjälper mig genom att äta likadant, trots att han inte behöver gå ner ett gram. Bara för att det är, som han säger, nyttigt och bra för honom.
    Jag tycker du har varit jätteduktig med dina 2 kg, jag tror att det tar olika på oss, i olika perioder, vi är ju trots allt olika individer.
    Sedan beror det säkert också på hur mycket man behöver gå ner.

Promenader är jättebra, det är ju alla experter överens om. Och man behöver inte gå så vansinnigt fort, bara man inte "lunkar", även om det är bättre än inget.
    Om jag inte har helt fel, så är det när man börjar känna att man börjar bli lite varm, inte svettig, men varm, det är då förbränningen börjar ta fart.
    Och sedan är det bättre att äta efter promenaden/träningen, än innan. Det är efter som förbränningen är på topp.

• trolla

Jo, jag går massor. Tror nästan att min kropp är så van vid det så den behöver göra ngt annat för att bränna fett
    Men jag ska prova att gå i lite olika intervaller, fort och långsamt. Dricka ännu mer vatten och kanske simma ngt oxå.
    Kom på en bra godis grej som kaaaaanske är tillåten. Kör i mixern, fettfri vanliljyoghurt, sockerfria frysta jordgubbar, hermesetas och sen in i frysen, kanongod "glass". Muummms. God som den är utan att ha varit i frysen oxå, då har man en urgod smootie.

Svar på tråden South beach diet