• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • L.Jay

Hej!
    E inne pa min 3e dag nu. Gar bra jatte bra om man bortser fran mornarna da ja direkt efter min latta rukost blir sotsugen och ater cashewnotter idag fuska ja till o med me 4 kex =/ . Har jatte svart vad ja ska ata till frukost for att bli matt nar ja ge van att ata havregrynsgrot o grovt brod. Agg funkar nan gang och sallad men ingenting som ja vill ha varje morgon. Nan med fina frukostforslag? Lycka till alla! Kramar Linda

• Kerran

L.Jay:
    Jag har gjort Linfrömuffins (Recept finns på tråden) fast utan sötningsmedel och naturell yogurt istället för vanilj.

Med en ostskiva och lite fantasi smakar det som en grov smörgås.

Kram.

• Underbar 050312

Jag kan mkt om GI och har nu fått upp ögonen för SB. Har beställt boken men den kommer om 1-3 dagar. Kan någon vänlig själ bara summera kort vad jag INTE får äta under Fas 1 och vad jag FÅR äta? Så jag kan köra igång så smått..
    Kesella, är det OK?

• Meddelande borttaget
  • Underbar 050312

Menar givetvis Kesella light med 1 g fett, 13 g protein och 3,5 g kolisar (brukar blanda med fun light för en krämig god mellis - smakar som Danoninos krämyoggi)

• Eurydike

Jaha då var fas 1 över. 3,5 kg blev det. Inga 6 kg som det kunde vara men man får väl vara glad ändå. 3,5 på 2 veckor är inte illa, även om det mest är vatten.
    Ska bli så underbart att få äta frukt igen. Gröna äpplen och apelsiner! MUMS!

• Underbar 050312

Bara en fråga när det gäller mejeri. På står det att all mejeri utom keso (cottage cheese) och färskost är ok under fas 1, men jag har även läst här i denna tråden att Yoghurt är OK? Hur går det ihop?

• Kerran

Eurydike:
    GRATTIS!!! Nu har du gjort det jobbiga.
    Själv så har jag kvar 5 dagar innan jag får äta en apelsin.
    En fråga: har du fuskat någonting?
    Jag är livrädd för att gå upp i vikt då jag går in i Fas 2 eftersom den vikt man förlorat mest består av vatten.

Kram.

• Eurydike

Kerran:
    Jag har faktiskt smakat en tugga då och då av min sambos mat under de senaste dagarna. En tugga fläskkarré, en potatisskiva och hua... en liten tugga semla. Andra veckan var jättejobbig! Jag hade sådant sug efter allt möjligt. Det gick visserligen över rätt fort men, det var så starkt. Det var nästan så att jag kunnat mörda för ett glas juice, eller en portion spaghetti & köttfärssås, eller korvstroganoff.

Det svåra var nog att man var mätt längre än vanligt och då glömde bort att äta lunch i tid. Då hann blodsockret sjunka i alla fall, och så kom suget krypande framåt kvällen.

Har nog lite svårt för förbud generellt...Har jätteabstinens efter morötter tex. som jag alltid knaprade i tid och otid förut.

Vet ärligt talat inte om jag ska förtsätta med SB längre. Utan kanske anpassa så gott man kan enligt GI. Äta det man är van att äta fast i nyttigare tappning. Jag är rädd att jag trilar dit på storsynd annars och frossar i mig stora lass av förbjudna maträtter.

• Kerran

Eurydike:
    Samma här. Jag håller på att hamstra GI-recept. Men det är väl ungefär detsamma?

Och man kan ju grunderna - vilka fetter och kolhydrater som är farliga ...

Hur allting blir så är det roligt med en ?kickstart? på minus några kilon.

Lycka till. Kram.

Svar på tråden South beach diet