• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • trolla

Grattis Sara82, går på rätt håll ju

• sara82

Hej haloj.
    Idag har jag varit SJUKT sugen på sötsaker..
    Sitter och pluggar till ett prov o bara måste ha nått o käka på för att orka! Nån som vet om dietorelle går bra? jag hoppas verkligen det iaf...mums

• sara82

Hoho jag klarade mig från godiset, köpte fun light istället. Läste på gamla forumet om en tjej som blandade funlight med naturell keso-låter ju verkligen så där, men när man är så här sugen är man ju villig att prova allt, valde hallonsmaken. Och mot min förväntan! Smakar som en sämre version av risifrutti, helt ok om man är despo-sugen på nått som jag var idag!

• trolla

Mot helgen! Vad gör ni som är i fas 1 för att klara av helgen? Har ni några tips på ngt "gott" man får unna sig?
    Känner redan att det blir en tuff helg men det SKA gå
    Trolla

• sara82

Hej!
    mmm..det vore väldigt bra med nått tips inför helgen, kommer bli jobbigt känner jag..på helgen vill man ju mysa i soffan med godsaker!
    Tror att jag ska ta o baka mig lite linfrömuffins jag oxå, kanske känns lite bättre då..man kan kanske smaksätta dom lite med kakao eller nått så dom blir lite mer godbits-aktiga, vad tros? shit vad sugen jag är alltså. jaja..
    Men Vi ska ju klara helgen eller hur?

• Mrs. Robinson

Far man ge ett tips?

Sockerfria maranger:

Vispa aggvita hart, blanda i blabar eller vilken frukt som helst och sota med Splenda (finns det i Sverige?)eller annan sockerfri sotelse.

In i ugnen tills de blir fina och bruna.

Skitgott.

HELT Fett fritt och sockerfritt

• trolla

Handlade godis.....fyyyyyyyyyyyyy...........MEN bet av en tandkrona så helgen är fixad iaf, inge mer tuggbart här inte, blir soppa och te ;-( får ringa tandläkaren på månd, men inge ont som inte har någe gott med sig, blir ju en lågkalorihelg iaf

• sara82

Ojoj det låter jobbigt! stackare...blir dyrt oxå förstås..urs. Fast ja, hihi, du kommer nog inte göra om det på ett tag iaf..
    ja jag har varit nära själv o åka i godis fällan idag, men har klarat mig - än så länge.
    Tackar föresten för maräng tipset Mrs.R! Det ska jag ta till när det kniper i sötmagen!
    Verkar föresten bara som att det är du, Trolla, och jag som kör sbd här för tillfället..Keep it up nu! o ta hand om tanden ;)

• SB_Helena

Man blir verkligen inspirerad av detta debattforum. Startade med Atkins förra veckan men insåg ganska snabbt att man får i sig för lite kolhydrater. Så från och med imorgon ska jag köra på SB-dieten och jag ska lyckas. Har totallt sett gått ner 20 kg sen juni på diverse sätt och nu har jag ca 12 kvar till min målvikt. Jag ser verkligen fram emot det här och det sporrar en verkligen att veta att vi är flera som kämpar med det här=)Det får ta den tid det tar men det är alltid en morot om man börjar se resultat relativt snabbt. Är det någon mer än jag som är fattig student och undrar vad för maträtter ni äter som är billigt?

• trolla

Hej och välkommen till oss som kämpar Helena. Själv tappade jag ett kilo (det första) förra veckan, min kropp är nog trögstartad när det gäller viktnedgång.
    Jag äter östrogen och då sägs det vara svårare och det verkar så iaf.... Du är ju jätteduktig som gått ner så mycket så det är klart du fixar resten med. Ägg är ju billigt, och kassler i stället för bacon (brukar finnas på extrapris) i tunna skivor. Frysta grönsaker finns jättebilligt i importaffärerna även bönor. Och i en del varuhus finns det en korg med lite kantstött frukt och grönt som de sälje till nästan ingenting.
    Väntar på min SB bok som förhoppningsvis kommer i morron. Få se om jag kan komma på några fler tips då hur jag ska komma igång bättre. Ska baka linfrömuffins nu och några marängänger, tänkte blanda lite mandel i marängerna och lite nötter och lite lite mörk choklad i muffinsarna, låter väl gott och borde vara helt ok hoppas jag.
    Trolla

Svar på tråden South beach diet