• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • Kerran

TACK TROLLA!

Nu ska jag hem och baka. Testade nämligen igår Ricotta med madel - usch och blä. Och jag MÅSTE ha något innan jag ska sova.

Och jag håller med - det absolut viktigaste är att må bra, så jag tycker inte heller att du ska ha dåligt samvete.

Kram.

• mullig

trolla- du har nog samma goal som jag! jag ska ocksa ner till 54 (hellst mindre)fast jag är 162cm lang. har haft en jobbig dag idag..har ätit 2brukar tonfisk 150g kalkon och 1/2 kyckling-hur "farligt" är det att äta även det som inte är bröstet om man nte äter huden? jag har varit sugen HELA dagen!!! men jag MASTE klara detta! kan man äta för mycket kött?

• mullig

var ligger ni? jag är pa dag 5...vill absolut inte väga mig och känner ig inte "smalare" ohc jo jag ÄR fet!

• Eurydike

Den här sockerfria gelén man ska äta efter lunch vissa dagar i fas 1. Var får man tag på den? Eller gör man själv med vatten, essens och gelatin? Innehåller förresten gelatin stärkelse?

• smultronet

mullig vad väger du nu?

• Eurydike

Jaha då var vecka 1 i fas 1 till ända.
    -2,5kg blev reslutatet. Inte fy skam på en vecka
    Dags för nya friska tag inför vecka 2.

• Kerran

Eurydike:
    GRATTIS!!!

Och jag har gått ner 1,5kg på två dagar. Visserligen tror jag att det är mycket vätska, men ändå.

HURRA!

• mullig

jag väger 62 tror jag (vill inte väga mig), men har oerhört mycket valkar!...wow. 2,5kg! det va jäkligt bra det. vad äter ni under en dag, och hur mycket tränar ni?

• Kerran

Min dag:

Frukost:
    2 grönsaksquiche
    1 glas tomatjuice

Mellis:
    1 glada kossan

Lunch:
    En sallad

Mellis:
    Lite nötter (Ca20st)

Middag:
    Kyckling och en stor sallad

Innan sova:
    Lite nötter

• Eurydike

Tja det är väl lite olika men tex:

Frukost: 1 glas vatten med psylliumfrö
    2 grönsaksquicher

Mellanmål: några körsbärstomater

Lunch: Sallad och en klick kesoröra (ex rökt kalkonbröst, tomat och lök)

Mellanmål: en liten bit ost, typ Västan

Middag: Lax eller kyckling med "broccolilåda" och sallad

Kvällssnacks: nötter

Någon kväll har det blivit ricotta med sötningsmedel och rivet citronskal.

Motion blir ingen utöver det vanliga: Hundpromenader och cykling fram och tilbaka till jobbet. Men det gör jag ju alltid. Ska försöka motionera mer i fas 2 har jag tänkt.

Svar på tråden South beach diet