• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • Kerran

Eurydike:
    nu blev jag nyfiken.
    Broccolilåda ... hur gör du den?

• Eurydike

broccoli delad i bitar
    hackad lök
    riven mager ost (typ Västan)
    ägg
    muskot, salt & peppar

Lägg allt i en ugnssäker form och grädda tills det blivit fast.

Vet inte hur mycket av varje. Tar lite på måfå tills det fyller en form med broccoli och lök och sen får man anpassa äggen efter hur mycket broccoli det är. Går att frysa in, så slipper man laga mat varje dag.

• Eurydike

Åh, jag glömde ju delge mitt SB-sushi recept. Jag är tokig i sushi, men det får man ju inte äta nu. Klibbigt ris dessutom....extra högt GI. Jätteförbjudet.

Huvudsallad
    Räkor
    Avocado
    Majonnäs
    Wasabi

Blanda en liten klick majonnäs med wasabi efter smak. Stryk på salladsbladen, ett och ett. Lägg på en rad med räkor och en tunn, tunn remsa avocado. Rulla ihop och njut.

Tyvärr går det väl inte att äta för många eller för ofta. Blir ju rätt fett med både avocado och majonnäs, även om man tar lite. Men man kan unna sig ibland

• Sirap

Så här kan min dag se ut:

Frukost: 2 ägg och en kopp grönt te
    Lunch: Sallad med kycklingfilé, lax eller lövbit
    Mellanmål: nötter och te
    Middag: Köttfärswok
    Kväll: En ostbit, grönsaker och te

Styrketräning 2-3 ggr i veckan,
    konditionsträning 2-3ggr i veckan.

Tyvärr håller inte det här varje dag så därför går jag inte ner så fort. Men till sommaren ska jag vara klar!!!

• mullig

jag kör ungefär som du sirap och SKA ga ner 10 kilo till slutet av maj..*orolig*..men jag äret ganska mycket tugg gummi, sockerfrit saklart...men är det inte bra? Kna man se "vältränad" ut pa 4manader?

• smultronet

mullig!

kör du South beach diet eller Herbalife?
    såg att du startade en tråd i går om Herbalife.

om du är 162cm och tror att du väger 62kg är du inte överviktig.
    du har en normalvikt enligt bmi.

Förstår inte vissa som är normalvitiga och vill ner, jag skulle vara överlycklig om jag vägde 62kg,
    jag är 165cm och väger över 90kg.

• CareBear

Smultron

Eftersom man är normalviktig om man är 160 cm och väger 51 kg så är ju spannet ganska stort.Det är väl inte konstigt att man vill gå ner i vikt om man är 162/62?

Tänk om nån som var 165 och vägde 110 kg tyckte att du inte har nån anledning att gå ner i vikt eftersom du ju inte väger sååå mycket?

Förresten är ju inte bmi nåt att följa fanatiskt.

• smultronet

carebear!
    tycker endå inte att det är någon övervikt!!!!

• smultronet

och om någon är 165cm och väger 110 kg, är det väldigt mkt övervikt och dom skulle nog tycka att 165cm och väga över 90kg också är övervikt.

men det är inte 162cm vikt 62.

• trolla

Håller med om att det inte är ngn övervikt, MEN det beror ju väldigt mkt på hur man känner det själv. Vet människor som väger väldigt mkt för mkt enligt alla "paragrafer" men känner sig alldeles perfekta. Själv behöver jag gå ner pga en dålig höft som inte vill ut och prommenera med mig utan att få inflammation. Enl dr ska jag vara så lätt som möjligt inom rimliga gränser för att vara snäll mot min höft. Därför har jag siktat in mig på 54 är 164 lång så får jag se hur det känns. Och hur mkt vi väger och äter är ju upp till oss själva, det är ju JAG själv som tuggar i mig onyttor alldeles frivilligt. Så varenda valk har jag själv tuggat mig till. Finns bara EN som kan ändra på det. Just det, jag själv!!! Karaktär kära vänner, karaktär det är det både jag och många andra behöver mer av. Och ikväll ska vi synda med vin och ngt gott att äta, men bara lite. Ha en jätteskön helg.
    Kram, Trolla

Svar på tråden South beach diet