• Kerran

South beach diet

Hej allihopa!
    Nu har jag registrerat mig här på bröllopstorget. Hurra. På måndag startar jag min SBD. Jag är jättenervös. Jag är hårt skolad av VV som jag har kört de senaste 2 åren, men har totalt kört fast ... jag rör mig inte en milimeter på vågen. SÅ jag tänkte testa någonting helt nytt.

En fråga till alla ni duktiga: jag vet att jag kommer att ha JÄTTEsvårt för att steka grejer på morgonen. Är det möjligt att äta lättfilmjölk på morgonen - i sånna fall HUR mycket?

Tacksam för svar.

Puss.

• Kerran

Jo, glömde såklart fråga det allra viktigaste. Får man dricka vanligt kaffe i fas1? I min nya bok står det nämligen att det ska vara koffeinfritt kaffe ...

• Kerran

Mir:
    Oj, vad jag frågar mycket. Men jag undrar bara om du äter de gladakossorna-osten som har lägre fetthalt eller de vanliga?

• Kerran

Är det någon som vet VARFÖR det står i boken att man ska dricka koffeinfritt kaffe???

Kram.

• Kerran

Hmm ... jag tror faktiskt att jag testar att skippa kaffet, men om jag blir ett monster får jag återuppta mitt ?missbruk?. Tack i alla fall för alla svar.

Kram.

• Kerran

Så där ... nu är jag inne på dag2 i Fas1.

Hör och häpna - jag kunde inte låta bli att väga mig imorse ... (hmm, kommer nog att väga mig varje dag, jag är ju världens mest nyfikna) ... och jag hade gått ner 1 kg. Hurra, hurra, hurra.

Okej, jag vet att det kan vara vatten, dagsform eller något annat. Men de senaste månaderna kändes det som om pinnen på vågen hade etsat sig fast på 58 kg.

Lycka till alla ni andra. Vi är sååå duktiga.

Kram.

• Kerran

Mullig och trolla:
    om ni vill känna er ?smala? kan jag berätta att då jag var som tjockast vägde jag 70 kg och jag är 150 cm lång. Man kan nog säga att jag var fet.

Kram på er.

• Kerran

Några kanske dumma frågor:

Får man äta linfrömuffins i Fas 1?
    Hur många får man äta i sådana fall?
    Äter ni de som mellanmål? Hur många?

Kram.

• Kerran

TACK TROLLA!

Nu ska jag hem och baka. Testade nämligen igår Ricotta med madel - usch och blä. Och jag MÅSTE ha något innan jag ska sova.

Och jag håller med - det absolut viktigaste är att må bra, så jag tycker inte heller att du ska ha dåligt samvete.

Kram.

• Kerran

Eurydike:
    GRATTIS!!!

Och jag har gått ner 1,5kg på två dagar. Visserligen tror jag att det är mycket vätska, men ändå.

HURRA!

• Kerran

Min dag:

Frukost:
    2 grönsaksquiche
    1 glas tomatjuice

Mellis:
    1 glada kossan

Lunch:
    En sallad

Mellis:
    Lite nötter (Ca20st)

Middag:
    Kyckling och en stor sallad

Innan sova:
    Lite nötter

• Kerran

Eurydike:
    nu blev jag nyfiken.
    Broccolilåda ... hur gör du den?

• Kerran

Hej!
    Jag undrar om det är okej att fortsätta Fas1 längre än 2 veckor?

Det enda som jag kunde hitta i boken var att man inte ska fortsätta längre eftersom det skulle kunna bli ?tråkigt? och att man då skulle falla in i gamla dåliga vanor.

Kram.

• Kerran

Hittade ett recept på en paprikasoppa i dagens Aftonbladet, indigredienserna lyder:

4 gula paprikor
    1 röd chilifrukt
    2 vitlöksklyftor
    2 msk olivolja
    1 burk tomater
    2 grönsaksbuljong
    2 msk hackad timjan
    1 dl chilinötter

Den måste ju funka som måltid i Fas 1???

Kram.

• Kerran

L.Jay:
    Jag har gjort Linfrömuffins (Recept finns på tråden) fast utan sötningsmedel och naturell yogurt istället för vanilj.

Med en ostskiva och lite fantasi smakar det som en grov smörgås.

Kram.

• Kerran

Eurydike:
    GRATTIS!!! Nu har du gjort det jobbiga.
    Själv så har jag kvar 5 dagar innan jag får äta en apelsin.
    En fråga: har du fuskat någonting?
    Jag är livrädd för att gå upp i vikt då jag går in i Fas 2 eftersom den vikt man förlorat mest består av vatten.

Kram.

• Kerran

Eurydike:
    Samma här. Jag håller på att hamstra GI-recept. Men det är väl ungefär detsamma?

Och man kan ju grunderna - vilka fetter och kolhydrater som är farliga ...

Hur allting blir så är det roligt med en ?kickstart? på minus några kilon.

Lycka till. Kram.

• Kerran

mrs.

Det där har jag med funderat på ... att menyerna i boken på något sätt ska vara perfekt komponerade.

MEN jag har ätit som jag velat ... jag orkade inte handla en massa ny mat till alla middagar och luncher. Jag har ätit vad jag velat under förutsättning att de innehåller ?godkända? indigredienser.

Kram.

• Kerran

Jag gjorde en jättegod laxsoppa igår.
    Vad jag kan förstå så är allt tillåtet.

Först kokade jag upp 2 dl vitt vin med fiskbuljong och lade i purjolök och fänkål. Då de hade blivit mjukt lade jag i laxen ... och innan servering i med räkor.

mrs.
    Hur gör du glassen???

Kram.

Svar på tråden South beach diet