• Sirap

South beach diet

Hej på er alla!

Jag började idag. Jag ska köpa boken tänkte jag så jag kan få lite bra recept. Läste i expressen om dietet och blev sugen att prova. Har kört "low carb" förut och det funkade bra. Man är just aldrig hungrig och behöver aldrig väga maten.

Jag ska gifta mej i augusti och behöver gå ner 8 kg ungefär. Har börjat tokträna också. Nu jäklar ska det bara gå!!! Bra med denna tråd så vi kan peppa varandra!

Nu ska jag käka ett ägg och dricka örtte. Kram på er alla!

• Sirap

Aj, aj, aj, jag bakade en kaka som jag ska ha med på jobbet i morgon. Tror ni jag kunde låta bli att slicka skålen? Mums det är ju så gott med sockerkakssmet!

Äh, det är bara å köra på... Glömma det där fort fort!

• Sirap

God morgon!

Har precis avnjutit en god frukost. Stekta ägg med kotlettbacon, gurka och en kopp te. Det satt fint.
    Vägde mej som vanligt på morgonen och såg att jag gått ner 0.5 kg till. Jag kan inte låta bli att väga mej, jag blir så inspirerad när jag ser att det går neråt!

Ska ta och baka lite till helgen tänkte jag. Linfrömuffins ska jag prova och hur lyder receptet på marängerna?

Ha en bra dag och kämpa på!!!

//Marre

• Sirap

Hej!

Ja, då var det fredag igen då! Har gått ner 2 kg sen i måndags och ska nu försöka hålla det i helgen. Oftast åker jag dit på helgerna! Dricker vin, blir sötsugen och äter en massa onyttigt! Nej denna helg ska jag inte göra det. Det är ju så skönt när man sköter sej och ser att vikten går neråt.

Ha en bra fredag!

//Marre

• Sirap

Hej på er!

Grattis till alla kilon som försvunnit! Det är bra att vi peppar varandra här! Själv fuskade jag lite för mycket i helgen. Fortsätter därför i fas 1 en vecka till! Jag tycker att den här "dieten" är så bra. Jag saknar inte alls pasta och ris. Potatis kan jag längta efter. Särskilt råstekta i ugnen. Men det går bra ändå. Käkar mycket grönsaker. Också äter jag mycket ägg. Ibland kan det bli både till frukost, lunch och middag i olika former.

Ha det så bra!

//Marre

• Sirap

Så här kan min dag se ut:

Frukost: 2 ägg och en kopp grönt te
    Lunch: Sallad med kycklingfilé, lax eller lövbit
    Mellanmål: nötter och te
    Middag: Köttfärswok
    Kväll: En ostbit, grönsaker och te

Styrketräning 2-3 ggr i veckan,
    konditionsträning 2-3ggr i veckan.

Tyvärr håller inte det här varje dag så därför går jag inte ner så fort. Men till sommaren ska jag vara klar!!!

Svar på tråden South beach diet