• Brudjojo

South beach diet

Hej!
    Jag har tidigare gått ned ca 7 kg med SB, men mycket hände i mitt liv och jag har varit rejält dålig vilket gjort att jag gått upp all det plus lite till. Nu har jag börjat om med ny kula. Jag är inne på 9:e dagen i fas 1 och det har gått jättebra den här gången. De 3 första dagarna är lite jobbigt känns som kroppen rensar ut gifterna. Nu 9 dagar senare har jag gått ner ca 2,5 kg. Efter söndag ska jag gå in i fas 2 och då ska det bli spännande att se vad som händer...

Jag tipsar alla att läsa igenom gamla tråden, den är lång men det finns massor av bra tips. Boken är också bra,den finns tydligen på svenska nu också.

Det är jättekul att det är fler som har tänkt prova, nu kan vi peppa varandra rejält.

Jag håller med om att det är svårt med mellanmål. Jag brukar äta, avokado med makrill, nötter, linfrömuffins (recept finns i förra tråden), lättfil med kanel eller keso eller kesella. Ibland lite lätt ost och pålägg.

Jag tycker den här dieten är helt fantastisk för man tappar verkligen sötsuget efter några dagar, jag som annars är en riktig godis och fikagris, är inte ett dugg sugen på godis eller fika nu.

Lycka till tjejer!

• Brudjojo

Hej!
    I den nyaste versionen av SB får man dricka lättmjölk och äta lättfil...

Trolla! Det hör till med dåligt humör på dag 2,3, jag var helt olidlig, men det gick över sen.

Jag är lite nervös för den här helgen, då kommer min mamma på besök och jag hade velat ha lite myspys med godmat och tårta och så... Men det får bli nåt annat...
    Lycka till!

Svar på tråden South beach diet