• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • trolla

Kul att du är med. Köp Kvällspostens eller Expressens bilaga från helgen så står det där vad du ska äta och inte
    Trolla

• trolla

Startar idag på 62 kg och 7 eller 8 ska bort är 164 lång och allt extra sitter på mage och lår.
    Trolla

• trolla

Hmmmm, undrar, kan man äta mkt nötter eller ska det vara begränsat? Inte hänt ngt med vikten till idag iaf *L
    Trolla

• trolla

Hej Brudjojo
    Tack för tipsen om mellanmål. Ska ta mig tid och läsa igenom gamla tråden.
    Skönt att höra att det funkar för dig
    Hör det till (andra dagen idag) med dåligt humör (har inte ens kort stubin, ingen stubin alls *L), och kass i magen?
    Trolla

• trolla
    Nu har jag beställt boken på svenska från Adlibris på nätet. Så det blir rätt alltihop. Åsså blir man ju såååå inspirerad här. Skönt att ni finns
    Trolla
  • trolla

Jo tack humöret är bättre, har druckit massor med vatten, det var nog det som fattades, kännde mig mooooordisk *L har annars alltid ett strålande humör så jag kände inte alls igen mig.
    Ska iaf baka linfrö muffinsarna som står i den gamla tråden. Men vad är baksoda? är det samma som bikarbonat? Brådis för jag håller på att vispa äggen nu
    Trolla

• trolla

Hittade när jag sökte på baking soda, det är samma sak som bikarbonat. Nu står muffinsarna i ugnen, luktar mumsigt

• trolla

Linfrömuffins
    Vispa 3 ägg, drygt 0.5 dl vaniljyoghurt (sockerfri!), 0.75 dl sötningsmedel, 2 msk olja, 2 msk vatten, 1 tsk bakpulver, 2,5dl linfrö och 1 tsk bikarbonat samt 2 msk kanel och 1 tsk salt. Låt smeten vila i 5 min. Ös ned i 8-10 oljade muffinsformar. Grädda i 175 grader i 12-15 min.

Jag hittade receptet på den gamla sbd tråden. Jag använde afil istället och inget vatten, resten av familjen tyckte väl inte det var ngn höjdare men en annan som dräglar efter ngt gott tyckte de var goooooda. Jag hade vanliga pappersmuffinsformar och inte orkade jag olja dem inte .
    Kanske sen i nästa fas att man kan blanda i lite chokladbita?
    Nån som vet om det är ok med varm choklad på lätt mjölk och hermesetas och kakao i fas 1?
    Vägde mig i morse -1 kg!!!
    Kram, Trolla

• trolla

Här kommer Trollas dag är på 4 dgn i dag,
    frukost,
    två tunna skivor kassler, och ett ägg, en tomat och the och vatten.
    mellis,
    lite nötte eller ett par ost skivor och vatten,
    lunch,
    ngt kött eller fisk, grönsaker, vatten och them
    mellis, som fm,
    middag, som lunchen,
    kväll,
    lite lightglass eller en linfrömuffin med the.
    Om jag blir sugen tar jag ngn köttbit eller en ostbit eller ngra nötter.

Svar på tråden South beach diet