• trolla

South beach diet

Grattis Sara82, går på rätt håll ju

• trolla

Mot helgen! Vad gör ni som är i fas 1 för att klara av helgen? Har ni några tips på ngt "gott" man får unna sig?
    Känner redan att det blir en tuff helg men det SKA gå
    Trolla

• trolla

Handlade godis.....fyyyyyyyyyyyyy...........MEN bet av en tandkrona så helgen är fixad iaf, inge mer tuggbart här inte, blir soppa och te ;-( får ringa tandläkaren på månd, men inge ont som inte har någe gott med sig, blir ju en lågkalorihelg iaf

• trolla

Hej och välkommen till oss som kämpar Helena. Själv tappade jag ett kilo (det första) förra veckan, min kropp är nog trögstartad när det gäller viktnedgång.
    Jag äter östrogen och då sägs det vara svårare och det verkar så iaf.... Du är ju jätteduktig som gått ner så mycket så det är klart du fixar resten med. Ägg är ju billigt, och kassler i stället för bacon (brukar finnas på extrapris) i tunna skivor. Frysta grönsaker finns jättebilligt i importaffärerna även bönor. Och i en del varuhus finns det en korg med lite kantstött frukt och grönt som de sälje till nästan ingenting.
    Väntar på min SB bok som förhoppningsvis kommer i morron. Få se om jag kan komma på några fler tips då hur jag ska komma igång bättre. Ska baka linfrömuffins nu och några marängänger, tänkte blanda lite mandel i marängerna och lite nötter och lite lite mörk choklad i muffinsarna, låter väl gott och borde vara helt ok hoppas jag.
    Trolla

• trolla

Kolla den här länken så länge, ta bort mellanslagen
    http :// www. south beach -diet-plan .com /forum/ index .php
    jag äter kassler i stället för bacon, e ju magrare, vilken tesort som helst, och jag tar vilka grönsaker som helst. Får nog boken i dag.......... får kanske ändra en del sen *L
    Trolla

• trolla

längtar efter min bok, kommer kanske med posten i em

• trolla

Hej och välkomna alla nya. Har inte haft tid att vara inne här sen i går morse och vad händer...jo en massa nya, härligt. Ju fler vi är ju fler att ventilera positivt och negativt med. För utan forumet och denna tråden hade jag aldrig fixat det. Idag är det dag 9 i fas 1 för mig, helgen har inte varit jätte nyttig men so what man e ju inte mer än människa. Ett kilo mindre iaf men det skulle ju va trögstartat när man är päronformad, inte helt ung och dessutom äter östrogen (har kollat på den am sidan), en del som mig går inte ner ngt alls i fas 1 utan först i fas 2 börjar det hända ngt så man ska ju inte misströsta. Däremot har magen blivit mkt plattare eller rättare sagt mindre degig Tänkte på det där med att gilla bröd, det gör jag med, ser alltid till att jag har ett allternativ att tugga på när de andra äter bröd.
    Ha en bra dag,
    Trolla

• trolla

Gomårrån på er alla duktiga kämpar
    Testade igår igen med linfrömuffinsarna att blanda i ca 1,5 dl malda nötter och dubbelt så mkt hermesetas. Till o med mannen i huset godkände dem. Betydligt bättre än innan.
    Ska testa de där marängerna med hermesetas i, då måste man ju kunna blanda i mandel eller nötte oxå. Ska göra det som helg godis. Vågen har iaf rört sig ner två kilo nu, jag har 4 dgr kvar på fas ett, kanske jag kör fas 1 en vecka till eftersom kroppen kom så dåligt igång.
    Tack för omtanken om min tand Zara, har inte ringt tandl ännu (fyyy mig), har ju inte ont eller så men jag måste ju få det fixat ju. Som många andra är tandläkaren det värsta jag vet *L
    Ha en bra dag, här lyser solen från en molnfri himmel, som gjort för långpromenad
    Kram, Trolla

• trolla

Har inte testat marängerna ännu men det ska vara som vanliga maränger med äggvita men man tar hermesetas istället för vanligt socker. Måste ju vara ok att blanda i nötter eller mandel oxå ju, eller hur? Får väl kolla på ngt vanligt marängrecept på temp och tid och sånt.
    Berättar sen hur det blir. Måste förbereda mig så jag har ngt fejk gott när jag vill ha ngt annars kan det lätt bli vad som helst. Har laddat med Billinge ostshaps (en port ostar, runda, smala stänger), torparskinka (gott att skära en bit och mumsa på, ska baka maränger, har linfrömuffins, nötter och mandel (har med skal på så de måste knäckas så man inte vräker i sig). Någon som har fler förlsag?
    Det där med kärlek och lite mat lät fint.
    Laddar nog jag med oxå
    Ha en fin helg, och stå inte emot suget ha allternativ istället.
    Trolla

• trolla

Undrar....har ni några "synder" ni inte släpper för dieten? Och hur stor "skada" kan det ställa till med?
    Erkänner att jag har lite lite honung i mitt te. Och något glas vin blir det till helgen...............
    Trolla

• trolla

Lehita, jätte grattis, måste har varit kolossalt bra mat eller mkt av något annat
    Mina kilo vill inte komma loss rikigt, har fortfarande "bara" gått ner två kilo på två veckor. Men den här veckan ska jag börja gå mer och långt och fort så får vi se vad som händer. Ska fortsätta med en fas 1 vecka till.
    Tur att ni finns här annars hade man ju gett upp
    Kram, Trolla

• trolla

Jo, jag går massor. Tror nästan att min kropp är så van vid det så den behöver göra ngt annat för att bränna fett
    Men jag ska prova att gå i lite olika intervaller, fort och långsamt. Dricka ännu mer vatten och kanske simma ngt oxå.
    Kom på en bra godis grej som kaaaaanske är tillåten. Kör i mixern, fettfri vanliljyoghurt, sockerfria frysta jordgubbar, hermesetas och sen in i frysen, kanongod "glass". Muummms. God som den är utan att ha varit i frysen oxå, då har man en urgod smootie.

• trolla

Trolla här Kanon väder för långpromenad, har just varit ute i en dryg timme och även attackerat ett antal riktigt giftiga backar (phuuu).
    Få se om det blir fart på fläsket nu då (fast jag får ju nog gå fler gånger
    Kämpa på allihop!
    Himla bra att kolla in bikinibilderna från förra sommaren....motiverande att se valkarna som ska bort bort!

• trolla

Mullig, vet att man kan KÄNNA sig fet när man väger 60 men ärligt talat kan det ju inte vara så väldigt mkt ändå
    Ligger själv på 60 nu och ska ner till 54 har jag tänkt. Kan vissa dagar känna mig väldigt degig men men fet? Nääe men rätt mullig ja Fast det beror ju på oxå hur lång man är, jag e 164. Men det är precis som om de här sista kilona liksom har bitit sig fast, MEN jag hade iaf gått ner 2 hg till i morse. Jippiieee. Går på rätt håll om än sakta.
    Trolla

• trolla

Enligt vad jag fått fram är linfrömuffins ok. Tar en eller två till kvällsfikat (beroende på om de blev stora eller små).
    Har just varit å lämnat blod och då åt jag
    TVÅ kakor med choklad å TRE vetebröds skivor och drack TRE st jos, men det behövs lite sött när man lämnar annars hade jag nog blivit yr, men jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag tuggade i mig lite, man ska ju må bra oxå. Och ett hett tips för att må bra både i själ och kropp, börja lämna blod, en vecka efter har man fått en enegi kick som är otrolig! Plus att man gör nytta.
    Kram på er, Trolla

• trolla

Tror att man ska vara lite försiktig med sånt som kan ge mer socker beroende. Allt som smakar sött kan ju lura oss att vilja ha "riktigt" godis med. Men annars om man bara tar lite kan det väl inte skada, bättre det än vanligt godis ju.

• trolla

Håller med om att det inte är ngn övervikt, MEN det beror ju väldigt mkt på hur man känner det själv. Vet människor som väger väldigt mkt för mkt enligt alla "paragrafer" men känner sig alldeles perfekta. Själv behöver jag gå ner pga en dålig höft som inte vill ut och prommenera med mig utan att få inflammation. Enl dr ska jag vara så lätt som möjligt inom rimliga gränser för att vara snäll mot min höft. Därför har jag siktat in mig på 54 är 164 lång så får jag se hur det känns. Och hur mkt vi väger och äter är ju upp till oss själva, det är ju JAG själv som tuggar i mig onyttor alldeles frivilligt. Så varenda valk har jag själv tuggat mig till. Finns bara EN som kan ändra på det. Just det, jag själv!!! Karaktär kära vänner, karaktär det är det både jag och många andra behöver mer av. Och ikväll ska vi synda med vin och ngt gott att äta, men bara lite. Ha en jätteskön helg.
    Kram, Trolla

• trolla

Kan tänka mig att det inte är nyttigt att vara utan kolhydrater för länge. Är ju bränsle till hjärnan och sånt. Jag har iaf lagt till lite sånt nu.
    Alla hjärtans dagskram på er,
    Trolla

• trolla

Hmmmmmmmmmm fortfarande "bara" ett kilo efter två och en halv vecka fas 1. Tror min kropp går in på ngn sorts svält beredskap vid en sån här kur. Vi fungerar ju olika vi människor. Så nu tänker jag som ngn annan redan skrivit här äta mer MEN enligt GI. Ska bli intressant att se om det händer ngt nu. Började i går och i morse stod vågen på 3 hg minus!!!
    frukost
    a fil med psyliumfrö krossade linfrö
    hermesetas och branflakes
    ett ägg och en grovmacka med liiiite smöör och mager ost

lunch
    grönsaker m olivolja och kött eller fisk

middag
    som lunch men ingen olivolja plus fullkornsris fullkornspasta eller klyftpotatis (om man kokar den ngra min innan och låter kallna innan man stoppar in den i ugnen har den lågt GI)
    till helgen ett glas vin (eller två)

kväll och mellanmål
    hemgjord "glass" på bär, hermesetas och fett o sockerfri yoghurt.
    eller
    några digestive m mager ost
    eller
    gb light glass (lite bara)
    eller
    fruktsallad
    eller
    frukt
    eller
    ngt bakat utan fett o med hermesetas

Inga fler linfrömuffins som jag e förbålt trött på. Mycket motion.
    Går jag inte ner, ja, då är det väl inte meningen att jag ska gå ner.............
    Men jag har ju 7 kilo som borde bort...
    Ni andra som gått över till "riktig" mat enl GI hur äter ni?
    Kram för en ändå nyttig helg
    Trolla

Svar på tråden South beach diet